Afgekeurde hotlap HammerNL

15 jaren 3 maanden geleden #887 door Djie
Afgekeurde hotlap HammerNL werd gestart door Djie
Zoals inmiddels wel bekend, heb ik de hotlap in ronde2 van HammerNL moeten afkeuren.

In de laatste bocht raakt hij de vangrail aan. Het is lastig te controleren met de huidige replay mogelijkheden binnen GT5P. Maar ik heb dit kunnen checken door zelf express tegen de muur daar aan te rijden en de positie van de auto te vergelijken met die van HammerNL op het zelfde punt.

Dit is de eerste cup die hier georganiseerd is, hierdoor komen veel dingetjes naar boven die in de toekomst verbeterd zullen gaan worden. Uiteraard willen we een leuke cup neerzetten, maar is het verstandig om bij een groot deelnemers veld als dat wij nu hebben de regels na te leven.

Let daarom extra op bij je eigen ronde of je geen objecten raakt naast de baan en je altijd met een wiel nog in contact bent met het asfalt of curbstone!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 3 maanden geleden #890 door Jeff86Tiger
Beantwoord door Jeff86Tiger in topic Re:Afgekeurde hotlap HammerNL
Ik heb zelf de herhaling niet gezien. Ik denk aan de hand van de gelezen berichten van Solarsystem en Djie dat de straf correct is. Iedereen weet de regels en moet zijn eigen daar aan houden. Het zou niet eerlijk tegenover andere als HammerNL nu nog een andere ronde zou mogen uploaden voor ronde2 en vind dat dat ie zichzelf bij de straf neer moet leggen (denk ook wel dat ie dat gedaan heeft, want het gaat tenslotte om de plezier).
Persoonlijk kijk ik altijd me ronde een paar keer na als ik hem upload zodat ik zeker weet dat ik correct heb gereden.

Gr. Jeff

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 3 maanden geleden - 15 jaren 3 maanden geleden #891 door HammerNL
Beantwoord door HammerNL in topic Re:Afgekeurde hotlap HammerNL
Het oordeel is correct en hier ga ik mee akkoord, echter heb ik verschillende ronde tijden op m'n ps3 gesaved staan die dicht bij mijn afgekeurde tijd in de buurt komen. Deze zijn alle gereden ten tijde van de 2e ronde. Deze heb ik naar Djie gestuurd en hij mag bepalen wat hij er mee doet.

Voor een volgende cup zou iedere deelnemer een 1e en 2e tijd op moeten sturen, zodat als de snelste tijd wordt afgekeurd, kan worden teruggevallen op de 2e tijd van die persoon. En dit dan vooral bedoelt voor de rondes waar het gewoon moeilijk te beoordelen is, bij twijfel gewoon 2e ronde tijd nemen.

Om het competitie gevoel te houden (aan mij kant dan) zou het natuurlijk leuk zijn als mijn 2e snelste ronde tijd die ik 'toen' gereden heb nog wordt meegerekend.
Laatst bewerkt 15 jaren 3 maanden geleden door HammerNL.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 3 maanden geleden #892 door Jeff86Tiger
Beantwoord door Jeff86Tiger in topic Re:Afgekeurde hotlap HammerNL
Ben het helemaal eens om tijdens de volgende cup meerdere rondes te laten uploaden. Zodat het er ten alle tijden teruggevallen kan worden op de 2de tijd, mocht de 1ste afgekeurd worden.
Toch blijf ik bij mijn mening da het niet eerlijk is tegenover de andere (ik sta zelf buiten de punten). Ook is dit de eerste cup die de site organiseert en dan kan er nog wel eens iets in voorkomen wat fout gaat. Hier kunnen we met zijn allen van leren en oplossing voor bedenken voor de volgende cup.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 3 maanden geleden #893 door Djie
Beantwoord door Djie in topic Re:Afgekeurde hotlap HammerNL
Veel dingen komen zo naar voren tijdens het organiseren van de cup, en zullen dan ook veel dingen gaan veranderen bij de start van de LenteCup. Ik zal hierover een topic starten om de race regels gezamelijk te gaan beslissen! Ik denk dat we daar wel uit komen, zo kunnen we alle gaten/lekken in de regels dichten.

Ik zie alleen niet het probleem waarom het niet eerlijk is tegenover andere om de 2e tijd te accepteren. Solar heeft ook zijn 2e tijd gepost omdat hij niet zeker was over zijn eerste tijd, HammerNL doet dat ook alleen nadat hij zijn 1e tijd heeft gepost. Daarnaast zal er een verschuiving komen in punten, dat zijn dingen die je niet kan voorkomen bij een dergelijk beslissing.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 3 maanden geleden #894 door SolarSystem
Beantwoord door SolarSystem in topic Re:Afgekeurde hotlap HammerNL
Ik vind dit zeker geen probleem! Als de tijd tussen start/einddatum is gereden lijkt mij niks aan de hand. Wel vind ik dat in de volgende cup dit soort dingen niet meer mogen voor komen. Het is je verantwoordelijkheid om de juiste ronde in te sturen, ofwel driedubbel checken. Ik ben dit gewend dankzij de harde leerweg van het IFTC maar zeker omdat het voor velen nieuw is moet er hier en daar wat ontzien worden (het moet natuurlijk niet te grof worden!). Ik heb mijn zegje gedaan en ik hoop dat de juiste beslissing genomen gaat worden!

Gr Eric

PS: Succes allemaal met de laatste loodjes voor race 3!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 3 maanden geleden - 15 jaren 3 maanden geleden #895 door Djie
Beantwoord door Djie in topic Re:Afgekeurde hotlap HammerNL
In de volgende zullen de regels beter moeten worden beschreven, dan kunnen ze ook beter worden nageleefd. Zijn 2 ronde is gereden binnen de data die staat voor ronde 2, alleen zie ik dat in de WinterCup regels duidelijk staat dat replay alleen reviewed gaat worden als deze binnen de data ook geleverd is. Dus zal ik de nagezonden replay niet in behandeling nemen. Die regel is toegevoegd in het begin door een opmerking van 1 van jullie. Doordat de datum van de ps3 aan te passen is kan er nooit achteraf gecontroleerd worden of de replay daadwerkelijk op die datum is verreden!

Volgende keer dus even de regels ernaast houden als ik antwoord. :blush:

Topic voor cup regels is geopend!

Bijlagen:
Laatst bewerkt 15 jaren 3 maanden geleden door Djie.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 3 maanden geleden #898 door HammerNL
Beantwoord door HammerNL in topic Re:Afgekeurde hotlap HammerNL
Dit is mijn oordeel en hier zal je het mee moeten doen, zou de rijdende rechter hebben gezegd... (hilarisch die kerel)

Ik ben graag voor jullie het proefkonijn geweest om de regels te testen/te verbeteren.

Voortaan dus met vergrootglas in de aanslag voor je lcd tv gaan zitten en denk dan nog 3x na ;)

Nja lente cup is toch meer mijn ding :P

Blijft uiteraard wel doorrijden

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 3 maanden geleden #967 door firebird79
Beantwoord door firebird79 in topic Re:Afgekeurde hotlap HammerNL
wat de regels betreft,eigenlijk heeft het spel zelf de regels al bepaalt,zodra je tijd rood word telt hij gewoon niet en wanneer die wit blijft zouden alle discussies gesloten kunnen worden,laten we wel wezen,het is natuurlijk een spel en sommigen van ons hebben vaak al moeite genoeg,dus wat mij betreft,als het spel t goedkeurd,dan is t zo.

dit is natuurlijk alleen mijn mening,voor de rest vind ik t altijd super!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 3 maanden geleden #968 door a Guest
Beantwoord door a Guest in topic Re:Afgekeurde hotlap HammerNL
dit was dus echt niet te vermijden, ik wist het, ik deed bij voorbaat daarom al niet mee

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • a Guest
  • a Guest's Profielfoto
  • Bezoeker