Week 45 AANGEPAST REGLEMENT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

14 jaren 5 maanden geleden - 14 jaren 5 maanden geleden #4434 door Roomboter


Het reglement is aangepast

Daan attendeerde ons erop dat het misschien verstandiger is om op R1 banden te rijden. Omdat dit sneller is en de battle’s leuker en veiliger worden. Na wat testen blijkt dat de S banden toch het voordeel hebben. De test is gedaan mt 3 wagens. Amuse, Vette Z06 tuned en de GTLM. In alle drie de gevallen blijken de S banden snellere tijden op de klok te zetten. Toch hebben we besloten het event aan te passen.
Daan bedankt.

Het is verplicht om met de Vette Z06 Tuned op R1 banden te rijden.






EEN ABSOLUTE AANRADER!!!

Hij is met 700PP net zo VET als met 800PP






Expert/700PP/Highspeed Ring



xx:00-xx:20-xx:40



Online Event

Tijd: xx:00-xx:20-xx:40

Klasse: Expert

Auto: Vette Z06 Tuned R1 banden rijd

Circuit: HSR

We hebben zelfs al een tune voor iedere wagen verzorgd:



Corvette Z06 Tuned



Deze tunes zijn gebaseerd op 800PP, je moet ze dus zelf even op 700PP zetten. Denk eraan R1 banden verplicht.



Power : 593 / +7

Weight : 980 / 86%

Tires : R1 / R1

Aero : 20 / 35

Height : -10 / -6

Springs : 6 / 8

Dampers : 6 / 8

Toe : +0,03 / +0,04

Camber : 2.1 / 0.9

Brakes : 3 / 6



Max Turn : 40

TCS : off

ABS : 1



Gears :

1 : 2.308

2 : 1.588

3 : 1.180

4 : 0.896

5 : 0.716

6 : 0.596

F : 4.500




Solar System z'n tune voor de Z06 Tuned:

Deze tunes zijn gebaseerd op 800PP, je moet ze dus zelf even op 700PP zetten. Denk eraan R1 banden verplicht.



Power: 0

Weight: 85%

Tyres: R3

Downforce: 16/24



Height: -10/-8

Spring: 4/5

Dampers: 3/2

Toe: -0.09/-0.18

Camber: 2.0/0.8

Brakes: 5/8



Steering angle: 43

TC: OFF

ABS: 1



1st: 2.308

2nd: 1.588

3rd: 1.197

4th: 0.943

5th: 0.749

6th: 0.596

Final: 4.500



Deze tunes zijn gebaseerd op 800PP, je moet ze dus zelf even op 700PP zetten. Denk eraan R1 banden verplicht.


Ik heb vrijdagavond veel gefilmd, die ik natuurlijk met jullie wil delen. Sommige van jullie zaten erin ? waarvan een paar in een hoofdrol ? In eerste instantie was mijn idee om de beste momenten uit de races te knippen, zodat het wat leuker is om naar te kijken. Maar toen ik de filmpjes terug zat te kijken bleken er aan paar geweldige races bij t zitten. Dus heb ik me plannen iets bij gesteld en die maar eens volledig up te loaden. Veel kijk plezier, k heb er in ieder geval van genoten.

Ik heb ze in 2 delen moeten knippen dus iedere race bestaat uit 2 filmpjes
Deze race is met Jilt, Rikson,Sejtur, Roomboter

Race 1 deel 1

Race 1 deel 2



Race 2 deel 1

Race 2 deel 2


Race 3 deel 1

Race 3 deel 2


Race 4 deel 1

Race 4 deel 2


Nog wat video's van weekend van week 46




























Volg me op Twitter Roomboter_GT om op de hoogte te blijven de TT's en overige races.
Virtual Roadster with G27
Fun days of my life
My Youtube Channel
Laatst bewerkt 14 jaren 5 maanden geleden door Roomboter.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Roomboter
  • Roomboter's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
14 jaren 5 maanden geleden - 14 jaren 5 maanden geleden #4446 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Re:Week 45
Wat een mooie thread heb je weer aangemaakt Roomboter!

Ik heb ff wat auto's geprobeerd. Een rondje of twee a drie met een natte vinger tune.
Je hebt met deze 700PP op dit circuit wel high speed downforce nodig!
Dus de auto's met de grote vleugels zijn gewenst ;)

De Corvette tuned vond ik het meest toegankelijk. Daar reed ik een 1.09 laag mee. De Ford GT LMII test car kwam op 1.08 hoog, die is dus sneller, alleen zoals we gewend zijn van de Ford, tricky. Maar wel erg leuk. B)
De S2000 klinkt heerlijk bruut, maar die vind ik verassend tricky op S3's. 1.09 mid reed ik daarmee. :blink:

Geprobeerd met de GTR R35, maar that's not my kind of cookie, 1.10 hoog.

Ik ga nog de Mines, Blitz, Evo's en ik denk de F430 proberen.
De F430 heeft namelijk een dusdanig aerodynamische vorm dat hij daarmee downforce creeërt, maar of dat voldoende is? :dry:
Maar ik verwacht daar niet zo heel veel van. Dan zou de Cali het misschien nog beter doen of misschien wel de 599.

Pfff... krijg het nog druk met al dat proberen. Gelukkig dat het een hobby is... :laugh: Nu nog de tijd ervoor :lol:

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast
Laatst bewerkt 14 jaren 5 maanden geleden door Jilt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 5 maanden geleden #4452 door Djie
Beantwoord door Djie in topic Re:Week 45
Heb gister ook de Corvette Tuned geprobeerd en kwam ook op 1'09.xxx uit. Wel een erg toffe wagen hoor. Heerlijk, maar oppassen met het enthousaist uit de bochten knallen. Als hij dan iets glijd krijg ik em niet meer recht... nog ff oefenen dus!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 5 maanden geleden #4455 door kloek
Beantwoord door kloek in topic Re:Week 45
AAAAAAARGHHHH Veel te leuk allemaal veel te weinig tijd. :angry:
Gt by citroen nog mee oefenen en nu weer een auto of 5 om te kijken waarmee het snelst over hsr wel gaaf circuit en leuke herinneringen aan laatste races
alhier ! Ga de corvette maar proberen thnx allemaal voor delen van tunes en tussentijden ! Zo blijft het voor aantal van ons in ieder geval mogelijk toch nog een beetje mee te doen. :laugh:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 5 maanden geleden #4456 door Roomboter
Beantwoord door Roomboter in topic Re:Week 45
ik heb afgelopen weekend met me Amuse een tijd van 1:09:049 neegezet als snelste ronden, in clean air. me race pace ligt ronde de 1:09:2xx a 1:09:4xx

Volg me op Twitter Roomboter_GT om op de hoogte te blijven de TT's en overige races.
Virtual Roadster with G27
Fun days of my life
My Youtube Channel

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Roomboter
  • Roomboter's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
14 jaren 5 maanden geleden #4459 door daan76daan
Beantwoord door daan76daan in topic Re:Week 45
dit is een leuk event roomboter maar ik heb een suggestie voor mooie battle's ik was al aktief in deze race maar dan op R1 banden met de corvette en dan rij je snellere ronde tijden 1.08 en heb je meer controle over de auto en mooiere battle's denk ik let op dit is een suggestie en geen kritiek want ik bijna altijd blij als je weer zo een race opzet gr daan B)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 5 maanden geleden #4460 door kloek
Beantwoord door kloek in topic Re:Week 45
@ room

Wel goed argument room want daan hier heeft.
Geef je je wel of niet accoord voor eind v/d/ middag.
Ik heb vanavond uurtje Xtra tijd om te kunnen oefenen :woohoo: :woohoo:

Laterzzzz/

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 5 maanden geleden #4461 door Roomboter
Beantwoord door Roomboter in topic Re:Week 45
daan76daan schrijft:

dit is een leuk event roomboter maar ik heb een suggestie voor mooie battle's ik was al aktief in deze race maar dan op R1 banden met de corvette en dan rij je snellere ronde tijden 1.08 en heb je meer controle over de auto en mooiere battle's denk ik let op dit is een suggestie en geen kritiek want ik bijna altijd blij als je weer zo een race opzet gr daan B)



Ok, interessant. Ik hoop vanavond een momentje te vinden om even op R1 banden te rijden. Ik kan me namelijk bijna niet voorstellen dat je op een baan als HSR sneller bent met een wagen die afgesteld is op bochten ipv rechte stukken.

OP R banden worden de battle's wel makkelijker ja en veiliger, dat is een feit.


Welke Vette rij je precies?

Volg me op Twitter Roomboter_GT om op de hoogte te blijven de TT's en overige races.
Virtual Roadster with G27
Fun days of my life
My Youtube Channel

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Roomboter
  • Roomboter's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
14 jaren 5 maanden geleden #4462 door daan76daan
Beantwoord door daan76daan in topic Re:Week 45
ik rij met de getunde vette die ik in de 800 HSR gebruikte

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 5 maanden geleden #4463 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Re:Week 45
Roomboter schrijft:

daan76daan schrijft:

dit is een leuk event roomboter maar ik heb een suggestie voor mooie battle's ik was al aktief in deze race maar dan op R1 banden met de corvette en dan rij je snellere ronde tijden 1.08 en heb je meer controle over de auto en mooiere battle's denk ik let op dit is een suggestie en geen kritiek want ik bijna altijd blij als je weer zo een race opzet gr daan B)



Ok, interessant. Ik hoop vanavond een momentje te vinden om even op R1 banden te rijden. Ik kan me namelijk bijna niet voorstellen dat je op een baan als HSR sneller bent met een wagen die afgesteld is op bochten ipv rechte stukken.

OP R banden worden de battle's wel makkelijker ja en veiliger, dat is een feit.


Welke Vette rij je precies?


FF gereden met wat verschillende auto's op R1's. Verschil is niet zo heel groot. Ik reed na 2 rondjes een 1.09.1 met de Vette. Dat wordt zeker wel 1.08. De auto voelt veiliger aan, zeker als je in draft gaat rijden!
De keuze wordt daardoor echter wel erg beperkt, want ik denk dat de S2000 nog wel te doen is, alleen de GT is niet meer te rijden en de rest is niet snel genoeg meer.
Maar als je het over battles hebt, is het meest handig om dan allemaal in de Vette tuned te gaan en rondje na rondje met elkaar te kunnen knallen! ;)

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer