Week 41

14 jaren 7 maanden geleden - 14 jaren 6 maanden geleden #3966 door Roomboter
Week 41 werd gestart door Roomboter





xx:30


Het weekend van week 40 staat in de schijnwerpers van de Grand Prix van Japan op Suzuka. Met nog maar 3 races te gaan is het zo ongeveer wel duidelijk wie bij de beste van het 2009 horen. Omdat wij allen race fans zijn en Gran Turismo spelen om ons met elkaar en de echte coureurs te meten, kunnen we dit nu ook echt doen. Tijdens het SS Weekend van week 41, gaan we het niet alleen tegen elkaar opnemen maar ook tegen de echte F1 coureurs. Vanaf nu tot en met zondag 11 oktober 24:00 staat alles in het teken van GTHQ leden vs. F1 Real Life. We hebben alle ingrediënten in huis met GT5P om dit te doen.
Mocht je niet in het bezit zijn van de Ferrari F1 2007, lees dan rustig verder. Wij regelen het voor je.
Hoe gaat het in z’n werk. Er zijn maar liefst 2 events tijden dit SS Weekend, namelijk:
1. Online Battle. Tijdens het weekend van week 41 nemen we het gezellig tegen elkaar op zoals we dat gewend zijn van een SS Weekend. Ook wij maken een pitstop (het is niet mogelijk om een echte pitstop te maken, daarom rijden we door de pitstraat heen. Zodra je door de pitstraat rijd krijg je een 5 seconde penalty, dit is normaal later daarover meer).
2. GTHQ leden vs. F1 Real Life. Hier gaan we onze snelste ronden verwerken in de kwalificatie uitslag van de GP van Suzuka, ja die van de echte coureurs. Je snelste ronden moet gereden worden in Practice lap, dus geen Time Trail in arcade mode. Je moet je snelste ronden opslaan en geupload worden naar deze thread.
Regels voor deelname aan de Online Battle.
1. We wachten bij de start niet en rijden met de rest van het veld mee.
2. Pitstop: We maken tijdens iedere race 2 pitstops, die moeten plaats vinden tussen ronden 3 en 18. Je mag dus geen pitstop meer maken vanaf ronde 19. Oefen dit ook voordat je deelneemt aan de race.
Ingang Pitstraat: Het is verboden om direct achter je voorligger je pistop te maken. Je mag alleen je pitstop maken als je de naam boven de wagen van je voorligger niet kan lezen. Bij het inrijden van de pitstraat moet je er ten alle tijden zorg voor dragen om binnen de lijnen te blijven en geen contact te maken met de muur. Zodra je de pitstraat inrijd dan krijg je een 5 seconde penalty, dit is normaal en beschouw het als je pitstop. Zie foto hieronder voor de juiste manier van inrijden van de pitstraat.

Uitgang pitstraat: Bij het uitrijden van de pitstraat ben je verplicht binnen de witte lijnen te blijven. Je neemt pas weer deel aan de race zodra je voorbij de witte lijn bent. (zie foto’s hieronder voor de juiste manier van het uitrijden van de pitstraat). Let op dat je snelheid lager ligt dan de wagen op de baan bij het uitkomen van de pitstraat.
CLEAN


DIRT



Regels voor deelname aan de GTHQ leden vs. F1 Real Life.

Hier gaan we onze snelste ronden verwerken in de kwalificatie uitslag van de GP van Suzuka, ja die van de echte coureurs. Je snelste ronden moet gereden worden in Practice lap, dus geen Time Trail in arcade mode. Je moet je snelste ronden opslaan en geupload worden naar deze thread. Bij het opslaan van je snelste ronde, kies voor de optie BESTE RONDEN OPSLAAN / GHOST REPLAY.

Hiervoor gelden dezelfde regels als bij de Time Trail. Kortom:
    Je moet ten alle tijden met 2 banden op baan blijven.
    De rood witte curve stone maken deel uit van de baan.
    Uitloop stroken maken geen deel uit van de baan.
    Geen contact met muren en objecten.
    Als je niet 100% zeker bent dat het een clean lap is dan moet je hem als dity beschouwen.
    Geen bochten afsnijden of vals spelen op wat voor manier dan ook.
De sluiting tijd is zondag 11 oktober om middernacht!

Het oefenen kan beginnen.
Succes
p.s mocht je niet in het bezit zijn van de Ferrari F1 2007 dan kan je een save game downloaden op DEZE thread. Onderaan de eerst post vind je een hem en uitleg hoe het werkt.
Update:

In 2006 is er voor het laatst op Suzuka geraced met F1 bolides. Dat betekend dat er ook gekwalificeert is. Hier de uitslag van 2006.

Gezien de tijden die er gereden worden door de GTHQ Leden, hebben we besloten om de kwalificatietijden van 2006 te gebruiken. De kwalificatie tijden van 2009 waren aanzienlijk langzamer en daarom niet representatief voor het GTHQ leden vs. F1 Real Life event.

De eerste tijd is gepost door Djie en clean bevonden. En heeft meteen de pole gepakt. Wie hoorde ik zeggen dat Scummie de snelste ter wereld is. ;) Mijn tijd heb ik er ook bij gezet maar de replay nog niet geupload.
Jilt, Kloek en DjOnno zijn ook clean bevonden en toegevoegd aan de leaderboard.


Pos Courreur Tijd
1 GTHQ_Djie 1:27:841
2 GTHQ_Kloek 1:28:167
3 GTHQ_Jilt 1:28:292
4 GTHQ_Roomboter 1:28:898
5 DjOnno 1:29:060

1 F. Massa 1:29.599
2 M. Schumacher 1:29.711
3 R. Schumacher 1:29.989
4 J. Trulli 1:30.039
5 F. Alonso 1:30.371
6 G. Fisichella 1:30.599
7 J. Button 1:30.992
8 R. Barrichello 1:31.478
9 N. Heidfeld 1:31.514
10 N. Rosberg 1:31.856
11 K. Räikkönen 1:30.827
12 R. Kubica 1:31.094
13 P. de la Rosa 1:31.254
14 M. Webber 1:31.276
15 V. Liuzzi 1:31.943
16 C. Albers 1:33.750
17 D. Coulthard 1:32.252
18 R. Doornbos 1:32.402
19 S. Speed 1:32.867
20 T. Sato 1:33.555
21 T. Monteiro 1:33.709
22 S. Yamamoto geen tijd

Volg me op Twitter Roomboter_GT om op de hoogte te blijven de TT's en overige races.
Virtual Roadster with G27
Fun days of my life
My Youtube Channel
Laatst bewerkt 14 jaren 6 maanden geleden door Roomboter.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Roomboter
  • Roomboter's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
14 jaren 7 maanden geleden #3968 door Djie
Beantwoord door Djie in topic Re: Week 41
Zo vet! heb vanmiddag ff lopen oefenen... en kan jullie alvast 1 tip geven voor de race. 20 rondes zijn lang, blijf op de baan! Als je langzamere rondetijden rijdt dan de rest maakt niet uit. Zolang je maar op de baan blijft, als er een snelle gast af vliegt is mijn minstens 10sec bezig om weer terug op de baan te komen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 7 maanden geleden #3969 door oVEGAo
Beantwoord door oVEGAo in topic Re:Week 41
Bangelijk!!! Geen andere woorden voor. :woohoo:
sorry dat ik je voor was, wist ook niet dat dit in aantocht was.
Wel goed gevonden. Neem nu wel aan dat we allemaal volwassen genoeg zijn om het fair te houden, maar hoe controleer je dat iedereen de pits ingaat?
Gaat er telkens iemand(anders)staan wachten om dit in het oog te houden?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 7 maanden geleden #3970 door oVEGAo
Beantwoord door oVEGAo in topic Re:Week 41
Nog effe 1 vraagje over de pits.
Moeten wij ons aan een max. snelheid houden in de pitstraat, bv. door 1ste versnelling op max. 80km/u in te stellen, of is het gewoon na die 5 sec straftijd gewoon terug het gas erop?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 7 maanden geleden - 14 jaren 7 maanden geleden #3971 door Roomboter
Beantwoord door Roomboter in topic Re:Week 41
oVEGAo schrijft:

Bangelijk!!! Geen andere woorden voor. :woohoo:
sorry dat ik je voor was, wist ook niet dat dit in aantocht was.
Wel goed gevonden. Neem nu wel aan dat we allemaal volwassen genoeg zijn om het fair te houden, maar hoe controleer je dat iedereen de pits ingaat?
Gaat er telkens iemand(anders)staan wachten om dit in het oog te houden?


Nee niet telkens iemand anders. JIJ gaat iedere race bij de pit ingang staan en met een kladblokje bijhouden of iedereen netjes z'n pitstop maakt.
:laugh: :woohoo: :laugh: :woohoo: :laugh: :woohoo:

Nee grapje.

We zijn allemaal volwassen mensen en dan mag je ervan uitgaan dat iedereen zich netjes aan de regels houd. Net als dat we fair en clean race. Mocht iemand niet zijn pitstop(s) maken en op die manier een plaatsje willen winnen. Nou dan vind ik het maar een zielig persoon.



oVEGAo schrijft:

Nog effe 1 vraagje over de pits.
Moeten wij ons aan een max. snelheid houden in de pitstraat, bv. door 1ste versnelling op max. 80km/u in te stellen, of is het gewoon na die 5 sec straftijd gewoon terug het gas erop?


Na de 5 sec penalty mag je weer vol op het gas.

Volg me op Twitter Roomboter_GT om op de hoogte te blijven de TT's en overige races.
Virtual Roadster with G27
Fun days of my life
My Youtube Channel
Laatst bewerkt 14 jaren 7 maanden geleden door Roomboter.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Roomboter
  • Roomboter's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
14 jaren 7 maanden geleden - 14 jaren 7 maanden geleden #3972 door kloek
Beantwoord door kloek in topic Re:Week 41
Leuk :woohoo:, net ook nog even gereden tjonge wat gaat dat zeg !

Wat Djie schrijft klopt helemaal probeer maar eens 20 laps on track te blijven.
Heb 34 rondes gereden setup alleen downforce v+a max even dash view en helmet view
en bumper cam, nadeel van de eerste 2 GEEN SPIEGELS :( ( steeds 5 rondes per view)

Dus in race weet ik niet wat het slimst is ? Het gaat zo spuughard dat ik vrees voor wrede accidents
als we elkaar niet zien. beetje zitten klieren als er iemand een tune aanpassing heeft met een
tijd ik houd me aanbevolen. Snelste ronde tot nu toe 1 31 mid redelijk constant met
foutjes en uitschietertje naar 1.30.88 weet zeker dat dit nog sneller kan ( ik ook) maar neem
advies van Djie ter harte 20 laps constant is the deal.

Schat dat de snelle mannen onder ons 1 27 gaan rijden

Als je al hebt geprobeerd deel je ervaring even.
Laterzzzz

Ik ga vanavond nog wel even rondje doen.
Laatst bewerkt 14 jaren 7 maanden geleden door kloek.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 7 maanden geleden #3977 door Roomboter
Beantwoord door Roomboter in topic Re:Week 41
kloek schrijft:

Leuk :woohoo:, net ook nog even gereden tjonge wat gaat dat zeg !

Wat Djie schrijft klopt helemaal probeer maar eens 20 laps on track te blijven.
Heb 34 rondes gereden setup alleen downforce v+a max even dash view en helmet view
en bumper cam, nadeel van de eerste 2 GEEN SPIEGELS :( ( steeds 5 rondes per view)

Dus in race weet ik niet wat het slimst is ? Het gaat zo spuughard dat ik vrees voor wrede accidents
als we elkaar niet zien. beetje zitten klieren als er iemand een tune aanpassing heeft met een
tijd ik houd me aanbevolen. Snelste ronde tot nu toe 1 31 mid redelijk constant met
foutjes en uitschietertje naar 1.30.88 weet zeker dat dit nog sneller kan ( ik ook) maar neem
advies van Djie ter harte 20 laps constant is the deal.

Schat dat de snelle mannen onder ons 1 27 gaan rijden

Als je al hebt geprobeerd deel je ervaring even.
Laterzzzz

Ik ga vanavond nog wel even rondje doen.


Dat is helemaal geen gekke rondentijd Kloek voor een eerste test run.


En trouwens, het gaat toch veel te snel om in je spiegels te kijken :laugh:

Volg me op Twitter Roomboter_GT om op de hoogte te blijven de TT's en overige races.
Virtual Roadster with G27
Fun days of my life
My Youtube Channel

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Roomboter
  • Roomboter's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
14 jaren 7 maanden geleden #3978 door Djie
Beantwoord door Djie in topic Re:Week 41
Ik ga straks ook even een paar rondjes doen! Om welke tijden starten we eigenlijk? Kan je daarvan misschien de topic start updaten room? Ik zit in de chat tussen het racen door. Mss tot straks kloek!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 7 maanden geleden #3979 door Roomboter
Beantwoord door Roomboter in topic Re:Week 41
Djie schrijft:

Ik ga straks ook even een paar rondjes doen! Om welke tijden starten we eigenlijk? Kan je daarvan misschien de topic start updaten room? Ik zit in de chat tussen het racen door. Mss tot straks kloek!



ik heb hem erop gezet xx:30

Volg me op Twitter Roomboter_GT om op de hoogte te blijven de TT's en overige races.
Virtual Roadster with G27
Fun days of my life
My Youtube Channel

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Roomboter
  • Roomboter's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
14 jaren 7 maanden geleden - 14 jaren 7 maanden geleden #3980 door Roomboter
Beantwoord door Roomboter in topic Re:Week 41
ik heb vanavond een race gehad met Djie, Lexxi, Jaggle en Kloek. Was leuk om jullie voor het eerst te treffen in een F1 wagen. Wat een intens en hevtig race is dit zeg. Djie was de onbetwiste nr 1 en Lexxi 2de. Ik heb met Kloek tot aan mijn tweede pit stuivertje gewisseld en hoopte dat dit tot aan de finish zal duren. Maar helaas ik wist het weer te verprutsen bij het inrijden van de pitstraat, raakte met me linker voorwiel die tonnejtes (kloek zei nog ik hoorde de knal, wat zal die ervan genoten hebben) en stond toen dwars in de ingang en het duurde een eeuwigheid voor dat ik me neus weer in de goede richting had. :laugh: Kloek werd dus derde en ik 4de en Jaggle deed het licht uit. Ben benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen. Ik heb zo'n donker bruin vermoeden dat een GTHQ lid de pole gaat pakken als we de F1 kwalificatie er straks bij gaan pakken.

Bedankt mannen en tot de volgende race.

P.s we willen graag schade in GT5 maar als ze ook schade met deze wagen hebben dan haal ik nooit en te nimmer de finish :laugh: :woohoo: :laugh:

Volg me op Twitter Roomboter_GT om op de hoogte te blijven de TT's en overige races.
Virtual Roadster with G27
Fun days of my life
My Youtube Channel
Laatst bewerkt 14 jaren 7 maanden geleden door Roomboter.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Roomboter
  • Roomboter's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer