"Yellow light of Death" (Ylod) PS3 dood!!!

13 jaren 10 maanden geleden #17946 door Elveryle
"Yellow light of Death" (Ylod) PS3 dood!!! werd gestart door Elveryle
Nou krijg ik vandaag de schrik van mijn leven:( LOL.
Wil ik mijn PS3 aanzetten doet ie niks. Rood >> Blauw/Groen >> Geel >> ROOOOOD gingen mijn lampjes :(
Natuurlijk in pankiek meteen het net op om op te zoeken en kwam al snel achter wat het fenomeen "Ylod" was. Mijn PS3 is uit hong kong besteld en heeft ook geen garantie meer dus opsturen voor reparatie is uitgesloten. Uiteraard heb ik verder gezocht naar een eventuele fix voor dit probleem,....en ja hoor. Ene "Colin Gilks" heeft er iets op gevonden, het wordt dus heeeel me PS3 uit elkaar halen en dan 4 bepaalde op de moederboard verhitten met een verfafbrander dan weer af laten koelen in elkaar zetten en voila!! Ik vond het verhaal vreemd dat de moederboard nee sterker nog de CPU en GPU verhit moeten worden om te repareren, ben op youtube gaan zoeken en idd er staan verschillende videos op van mensen die het laten zien dat het werkt. Vanavond als ik thuis kom ga ik het meteen proberen, ik zal later wel een update posten.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Elveryle
  • Elveryle's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #17947 door Catvlek2
Beantwoord door Catvlek2 in topic Re: "Yellow light of Death" (Ylod) PS3 dood!!!
rbgyrlod? red-blue-green-yellow-red-light-of-death? :P

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #17948 door Mr Lobo
Beantwoord door Mr Lobo in topic Re: "Yellow light of Death" (Ylod) PS3 dood!!!
Sterkte ! :ohmy:

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden - 13 jaren 10 maanden geleden #17949 door Elveryle
Beantwoord door Elveryle in topic Re: "Yellow light of Death" (Ylod) PS3 dood!!!

rbgyrlod? red-blue-green-yellow-red-light-of-death? :P

Nope wijsneusje lol.
Als de yellow er niet tussen had gezeten was er niks aan de hand geweest :P .

oh btw mijn GT5 disc zit dus nog in de console vast :(
Laatst bewerkt 13 jaren 10 maanden geleden door Elveryle.

• Elveryle
  • Gebruiker
Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden - 13 jaren 10 maanden geleden #18194 door Elveryle
Beantwoord door Elveryle in topic Re: "Yellow light of Death" (Ylod) PS3 dood!!!
Zo ligt mijn PS3 er nu bij thuis, :S :(
Gisteravond niet meer de tijd gehad om het te fixen, dat ga ik vanavond wel doen jullie horen het nog.

Hier dus mijn moederbord met de CPU en GPU goed te zien, vanavond met de mega-fhön erop lol.

Laatst bewerkt 13 jaren 10 maanden geleden door Elveryle.

• Elveryle
  • Gebruiker
Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #18394 door Elveryle
Voor de mensen die geïntereseerd zijn,........HET IS GELUKT !!!!!:woohoo: B)
Na het verhitten van de CPU en GPU en het daar omliggende gebied en de achterkant, af laten koelen daarna terug elkaar geschroeft en VOILA mijn PS3 werkt weer.

ps: Hij is stiller dan ooit B)

• Elveryle
  • Gebruiker
Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #18396 door Tdriver
Beantwoord door Tdriver in topic Re: "Yellow light of Death" (Ylod) PS3 dood!!!

Voor de mensen die geïntereseerd zijn,........HET IS GELUKT !!!!!:woohoo: B)
Na het verhitten van de CPU en GPU en het daar omliggende gebied en de achterkant, af laten koelen daarna terug elkaar geschroeft en VOILA mijn PS3 werkt weer.

ps: Hij is stiller dan ooit B)

Gefeliciteerd!
Blij te horen dat het gelukt is.
Blijft toch vreemd, verhitten, afkoelen en hij doet het weer ('vraag-niet-hoe-het-kan-maar-profiteer-nu-gevoel' krijg ik er van :) ).

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #18399 door Elveryle
Na heel wat research gedaan te hebben naar het probleem vond ik het achteraf niet zo vreemd.
Het probleem werd dus zo beschreven, doordat het apparaat vaak heel warm wordt dan weer afkoeld, en dit dus dagelijks herhaald wordt, kunnen de solderingen om de chips broos worden en barsten. Door het gebied op de moederbord dusdanig te verhitten dat dit alles weer gaat vloeien, worden barsten dus weer opgevuld.
Vandaar dat deze methode ook wel Re-Flow wordt genoemd. Als je het zo stelt klinkt het dan weer niet zooo vreemd.

• Elveryle
  • Gebruiker
Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #18402 door WhiteAnimal166
Beantwoord door WhiteAnimal166 in topic Re: "Yellow light of Death" (Ylod) PS3 dood!!!
Mooi dat het zo kan, zal duimen dat het weer een paar jaar heel blijft. Blijft een beetje een lucky oplossing, als het werkt - dan werkt het natuurlijk.

"On track I don't fear anyone, but respect everyone"

• WhiteAnimal166
  • WhiteAnimal166's Profielfoto
  • Moderator
  • GTHQ_WhiteAnimal - D2G
Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #18403 door Elveryle
Het is blijkbaar wel een tijdelijk fix inderdaad. Heb verschillende ervaringen gelezen bij de ene blijft ie 2 weken goed bij de ander dan weer een paar maanden, maar dan herhalen ze de procedure en je kunt weer dussss.

• Elveryle
  • Gebruiker
Lees meer