GT6 werkt niet

10 jaren 4 maanden geleden #98516 door Edwin90
GT6 werkt niet werd gestart door Edwin90
Hallo allemaal,

Na een week (langer) wachten heb ik eindelijk GT6 binnen. Uiteraard gelijk proberen. Maar mijn plezier ging eigenlijk niet verder dan het opstarten van de PS3.

Mijn game start niet op namelijk! Het ratelt wat, de disc wordt half uitgeworpen en weer terug genomen, en dat was het. Bol.com gebeld. 'Ja stuur hem maar terug dan'. Prima! Denk ik, dus naar de Intertoys gereden en een andere gehaald. Zelfde probleem!

Dit lijkt op een laser pobleem, maar eigenlijk gebeurt het alleen met GT6. F1 2013, GT5 alles start perfect op.

Systeemupdate uitgevoerd e.d. Allemaal geen resultaat. Heeft iemand nog tips of ideeën wat ik nog kan proberen?? Ik wil namelijk graag de game spelen!

Groetjes Edwin.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Edwin90
  • Edwin90's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #98517 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic GT6 werkt niet

Hallo allemaal,

Na een week (langer) wachten heb ik eindelijk GT6 binnen. Uiteraard gelijk proberen. Maar mijn plezier ging eigenlijk niet verder dan het opstarten van de PS3.

Mijn game start niet op namelijk! Het ratelt wat, de disc wordt half uitgeworpen en weer terug genomen, en dat was het. Bol.com gebeld. 'Ja stuur hem maar terug dan'. Prima! Denk ik, dus naar de Intertoys gereden en een andere gehaald. Zelfde probleem!

Dit lijkt op een laser pobleem, maar eigenlijk gebeurt het alleen met GT6. F1 2013, GT5 alles start perfect op.

Systeemupdate uitgevoerd e.d. Allemaal geen resultaat. Heeft iemand nog tips of ideeën wat ik nog kan proberen?? Ik wil namelijk graag de game spelen!

Groetjes Edwin.


Pfew, niet cool. Nog niet eerder van dit probleem gehoord.

Iemand een idee?

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #98519 door SRAD-666
Beantwoord door SRAD-666 in topic GT6 werkt niet

Hallo allemaal,

Na een week (langer) wachten heb ik eindelijk GT6 binnen. Uiteraard gelijk proberen. Maar mijn plezier ging eigenlijk niet verder dan het opstarten van de PS3.

Mijn game start niet op namelijk! Het ratelt wat, de disc wordt half uitgeworpen en weer terug genomen, en dat was het. Bol.com gebeld. 'Ja stuur hem maar terug dan'. Prima! Denk ik, dus naar de Intertoys gereden en een andere gehaald. Zelfde probleem!

Dit lijkt op een laser pobleem, maar eigenlijk gebeurt het alleen met GT6. F1 2013, GT5 alles start perfect op.

Systeemupdate uitgevoerd e.d. Allemaal geen resultaat. Heeft iemand nog tips of ideeën wat ik nog kan proberen?? Ik wil namelijk graag de game spelen!

Groetjes Edwin.


Pfew, niet cool. Nog niet eerder van dit probleem gehoord.

Iemand een idee?


Geen idee... Ook nog niet van dit specifieke probleem gehoord. Raar dat het alleen bij die twee verschillende disc's van GT6 is en de rest het wel doet!? :unsure:
Toen mijn PS3 vorig jaar crashte, heb ik mijn grote inernetvriend Google veel gebruikt. Sommige sites bieden wat oplossingen, ander niet...

@ TS: Al gebeld met de helpdesk van Playstation zelf? Daar kwam bij mij wel wat uit toen... Misschien voor jou ook wel!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #98524 door Myquandro
Beantwoord door Myquandro in topic GT6 werkt niet
Ken je iemand anders met een PS3 bij wie je zou kunnen proberen de game daarop te starten. In dat geval weet je in elk geval zeker waar het aan ligt, de game of de PS3.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #98527 door mr-dre-70
Beantwoord door mr-dre-70 in topic GT6 werkt niet
Wel vreemd dat er 2 niet werken. Vindt het toch wel raar dat er meerdere "foutjes" hier op het forum te vinden zijn. Dat nagespeeld te hebben de volgende opstart dingen weg zijn.
Moet hem nog aanschaffen maar begin toch beetje met angst eraan. Of zouden het maandag morgen productie foutjes zijn.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #98529 door stefanvdh
Beantwoord door stefanvdh in topic GT6 werkt niet
je zou in je instellingen menu kunnen zoeken naar "" balance disc''


nee , is gekheid. misschien is de schijf krom? of de lagertjes van je drive versleten?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #98530 door Edwin90
Beantwoord door Edwin90 in topic GT6 werkt niet
Bedankt voor de vele reactie! Lagers versleten lijkt me eerlijk gezegd niet. Dan hadden andere spellen ook problemen moeten geven denk ik?

Ik zal maandag eens even met Sony bellen want er klopt iets serieus niet. Mocht er iemand zijn met andere tips dan zijn deze natuurlijk welkom!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Edwin90
  • Edwin90's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden - 10 jaren 4 maanden geleden #98535 door SRAD-666
Beantwoord door SRAD-666 in topic GT6 werkt niet

Bedankt voor de vele reactie! Lagers versleten lijkt me eerlijk gezegd niet. Dan hadden andere spellen ook problemen moeten geven denk ik?

Ik zal maandag eens even met Sony bellen want er klopt iets serieus niet. Mocht er iemand zijn met andere tips dan zijn deze natuurlijk welkom!


==========================================================================
Contactgegevens PlayStation Helpdesk / PlayStation Support

Dit zijn de telefoonnummers van de helpdesk:

Nederland = 0495 574 817 (tegen lokaal tarief)
België = 011 516 406 (tegen lokaal tarief)

De openingstijden zijn:

maandag t/m vrijdag = Van 09:00 uur tot 20.00 uur
zaterdag = van 10.00 tot 16.00 uur

==========================================================================
Vandaag dus helaas pindakaas, maandag vanaf 0900 weer bereikbaar... Keep us posted! :)
Laatst bewerkt 10 jaren 4 maanden geleden door SRAD-666.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #98538 door Edwin90
Beantwoord door Edwin90 in topic GT6 werkt niet
Dankje! Ik ga maandag eens even op onderzoek uit!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Edwin90
  • Edwin90's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #98577 door Edwin90
Beantwoord door Edwin90 in topic GT6 werkt niet
Nou, even een kleine update, het ligt denk ik toch aan de Bluray laser. Ik deed er vanmiddag een Bluray film in, en die gaf hetzelfde probleem. Gelukkig ligt het dus niet aan de game en is het waarschijnlijk gewoon een kwestie van laser vervangen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Edwin90
  • Edwin90's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer