Op de E3 Game Beurs is gisteren nieuwe footage en informatie beschikbaar gekomen over Gran Turismo 6. Zo zien we natuurlijk een prachtige nieuwe trailer van GT6. Ook zijn er nieuwe locaties en auto's aangekondigd. Na de klik zie je kort wat er allemaal is veranderd in Gran Turismo 6, klik dus snel op lees verder!
Locaties:
- Gemasolar (fotomodus)
- Willow Springs International Raceway
- Matterhorn
Auto's
- Nissan Deltawing '12
- Chevrolet Corvette Stingray (C7) '14
- BMW Z4 GT3 '11
- Mercedes-Benz SLS AMG GT3 '11
- Nissan GT-R NISMO GT3 N24 Schulze Motorsport '13
- Audi R8 LMS ultra (Audi Sport Team Phoenix) #3 '12
Wat is er allemaal nieuw in Gran Turismo 6?
Nieuw physicsmodel voor de auto's
Het physicsmodel, verantwoordelijk voor de dynamiek van de auto's, is geheel herzien. Gewichtsverplaatsingen, veranderingen in het gedrag van de auto en de relatie tussen het wegoppervlak en de banden zijn nu nog realistischer. Als je de games eerder hebt gespeeld, merk je meteen dat het nieuwe spel een veel dieper rijgevoel biedt.
Bandenmodellen
Met de hulp van onze technische partner Yokohama Rubber introduceren we een nieuwe bandenmodel. Het nieuwe model is een getrouwe weergave van de samenstelling en de structuur van de band en de eigenschapsveranderingen bij extreme gewichtsverplaatsingen.
Ophangingsmodellen
De samenwerking met de Duitse ophangingsfabrikant KW Automotive heeft geleid tot zeer getrouwe modellen van de schokdempers, de pijlers van de rijervaring.
Aerodynamica
Ook de aerodynamica was nooit eerder zo realistisch. De neerwaartse kracht, de opwaartse kracht en de luchtweerstand, die continu veranderen afhankelijk van de vorm van de wagen, zijn zeer precies vormgegeven. Hetzelfde geldt voor het gedrag van de auto en de manier waarop hij in contact staat met het wegoppervlak. Als je goed oplet, voel je de luchtstroom langs de auto gaan tijdens het rijden.
Adaptive tessellation
Adaptive tessellation is 3D-modelrenderingstechnologie van de volgende generatie. Bij tessellation word een polygoon in meerdere geometrische vlakken verdeeld. Bij adaptive tessellation worden de polygonen automatisch verdeeld en worden ze fijner afhankelijk van de kijkafstand en -positie. Hierdoor is het mogelijk om de kwaliteit van de renders in stand te houden, of je het voorwerp nu van dichtbij of veraf bekijkt.
HDR-rendering-engine
Om het dynamische bereik van de realistische omgevingen zo nauwkeurig mogelijk weer te geven, is het High Dynamic Range (HDR) van Gran Turismo 6 vijftig keer zo groot gemaakt als in GT5. Dit voorkomt kwaliteitsverlies door overbelichting en schaduwen als gevolg van extreme helderheidsverschillen. Daarnaast maakt dit natuurlijke snelheidseffecten mogelijk, waardoor bijvoorbeeld de belichting realistischer oogt. Tot slot heeft de nieuwe engine gezorgd voor betere bewegingsonscherpte en realistischere dynamische bewegingseffecten.