Van PS4 naar PC

7 jaren 4 maanden geleden - 7 jaren 4 maanden geleden #116926 door Kevin-R34
Beantwoord door Kevin-R34 in topic Van PS4 naar PC
Voor rond de 800 euro is het mogelijk om een top computer te hebben als je goed zoekt. Ik zou minimaal Nvidia GTX 970 adviseren als videokaart want dan heb je de mogelijkheid om uit te kunnen breiden naar 3 schermen in de toekomst.Je hebt ook het merk AMD wat een stukje goedkoper is maar het heeft niet het prestatievermogen van Nvidia voor games. Met de CPU zou ik voor Intel kiezen. (Minimaal i5)

Dit zijn mijn specs:

CPU: Intel i7-4790K
GPU: Nvidia GTX980 4GB
Motherboard: MSI Z87-GD65
2x 8GB Corsair DDR3 RAM
CMPSU-600CX, 600 Watt
Housing: GT Black
Windows 10

Ik haal er een stabiele 120FPS mee op iRacing met 3 schermen.

Succes in je keuze!
Laatst bewerkt 7 jaren 4 maanden geleden door Kevin-R34.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden #116927 door CrossEEEh
Beantwoord door CrossEEEh in topic Van PS4 naar PC
Ja als ik een pc ga aanschaffen heb ik wel hulp nodig bij het samenstellen, maar dat komt hier wel goed. Ik moet er nog even goed over nadenken, want ik wil dan naast een nieuwe pc ook nieuw stuurtje met pedalenset en dat betekent dan dat er een een aardig prijskaartje aan zal zitten..

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden - 7 jaren 4 maanden geleden #116929 door GTHQ_koop
Beantwoord door GTHQ_koop in topic Van PS4 naar PC
Ik zou 1st een PC aanschaffen, je stuurtje kan nog wel ff mee en je pedalen ben je tenslotte ook aan gewent dus daar zou ik als laatste naar kijken..

Zelf een seat/rig bouwen geen optie..? Haal een zooitje 80/20 profielen en ga er een dagje voor zitten, bouw je gewoon zoiets wat je onbeperkt kan aanpassen, shit aan toe kan voegen en rete sterk is:


Laatst bewerkt 7 jaren 4 maanden geleden door GTHQ_koop.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden - 7 jaren 4 maanden geleden #116930 door CrossEEEh
Beantwoord door CrossEEEh in topic Van PS4 naar PC
Pc heeft bij mij ook voorrang, mocht het zover komen. Qua stuurtje heb ik nu de Fanatec GT3 RS met die V2 pedals. Is wel prima, maar wil toch een keer de Wheel Base van Fanatec. Ik heb nooit écht genoten van het stuurtje eerlijk gezegd. Als stoeltje heb een GT Omega en die bevalt uitstekend. Vele male beter dan zo'n playseat.

In mijn ogen zou ik een Oculus Rift prefereren boven 3 schermen, want dat lijkt mij toch net weer een stukje extra beleving!
Laatst bewerkt 7 jaren 4 maanden geleden door CrossEEEh.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden #116931 door Illoeminati
Beantwoord door Illoeminati in topic Van PS4 naar PC

Pc heeft bij mij ook voorrang, mocht het zover komen. Qua stuurtje heb ik nu de Fanatec GT3 RS met die V2 pedals. Is wel prima, maar wil toch een keer de Wheel Base van Fanatec. Ik heb nooit écht genoten van het stuurtje eerlijk gezegd. Als stoeltje heb een GT Omega en die bevalt uitstekend. Vele male beter dan zo'n playseat.

In mijn ogen zou ik een Oculus Rift prefereren boven 3 schermen, want dat lijkt mij toch net weer een stukje extra beleving!


Koop heeft hier ervaring mee :) Leuk ding, maar staat nog redelijk in de kinderschoenen. Fish eye effect etc...

Frank zijn tip om te kijken op tweakers.net is goede richtlijn wat de dingen kosten. Dan hangt het van jou af hoeveel € je er tegen wilt knallen.
Die GTX 970 van de mediamarkt... zo een kaart steekt bij mij al 2 jaar in men PC, niet echt up-to-date van Mediamarkt :p

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 3 maanden geleden #116932 door Kayeos72
Beantwoord door Kayeos72 in topic Van PS4 naar PC
Wat een mooie constructie Koop!
Wat jammer dat je naar de Ustated Nights verhuist man!
Had wel wat hulp kunnen gebruiken voor deze constructie!!
Succes daaro..

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 3 maanden geleden #116933 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Van PS4 naar PC
Mocht je zover zijn Bart, laat maar weten.
Met alle plezier help ik je om een leuk systeem in elkaar te zetten.
Heb er inmiddels al een aantal gebouwd.

Je weet me te vinden!

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 3 maanden geleden - 7 jaren 3 maanden geleden #116935 door Kevin-R34
Beantwoord door Kevin-R34 in topic Van PS4 naar PC
Er zijn al enkele toppers op het hoogste niveau op iRacing die met zo'n oculus rift rijden. Het schijnt je constanter te maken en je voelt nog beter wat de auto doet. Je zit helemaal in je eigen wereld met zo'n ding op je hoofd en dus ben je automatisch nog scherper enz omdat je nog minder snel afgeleid kunt worden en de beleving is uiteraard super vet. Maar inderdaad, het staat nog redelijk in de kinderschoenen. Zo is het nog niet heel geschikt voor langdurig gebruik. Je gezichtshuid gaat op een gegeven moment jeuken/irriteren door een gebrek aan ventilatie en dat soort dingetjes. En ook de technologie is nog niet zo ver dat het dezelfde graphics kan bieden als je van een scherm gewend bent.

Er zit veel potentieel in. Over een paar jaar ben ik er wel van overtuigd dat iedereen met een oculus rijdt. Maar voorlopig heeft het voor mij persoonlijk nog wat teveel nadelen. Ik denk trouwens dat je voor zo'n oculus een nog sterkere computer nodig hebt dan 3 schermen :)
Laatst bewerkt 7 jaren 3 maanden geleden door Kevin-R34.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jilt

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 3 maanden geleden #116938 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Van PS4 naar PC
Je zal best gelijk hebben, maar met een scherm doe ik het prima met mijn hobby.
De Occulus moet ik nog steeds van spugen, wordt er echt ziek van.

Maar ook dat wordt naar mate de techniek vordert, steeds beter. Ben benieuwd wat dat gaat brengen!

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 3 maanden geleden #116940 door Kevin-R34
Beantwoord door Kevin-R34 in topic Van PS4 naar PC
Haha inderdaad. Ik denk dat ik er zelf ook heel slecht tegen kan aangezien ik ook snel misselijk wordt als ik iets ga lezen in de auto. Ik vraag mij ook af hoe het precies zit als je een bril draagt. Achja zeker iets om in de gaten te houden in ieder geval :D

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer