I'm leaving..

7 jaren 5 maanden geleden - 7 jaren 5 maanden geleden #116752 door GTHQ_koop
I'm leaving.. werd gestart door GTHQ_koop
Ik heb besloten om naar Amerika te verhuizen :ohmy:

Verwachting is dat dit binnen 6 maanden, hopelijk nog veel sneller gaat gebeuren.
Hangt een beetje af van m'n huidige huis en hoe ik daar vanaf kom.
Aan de andere kant van het water heb ik al werk en een plek om te wonen.

Ik heb geen zin om alles te verschepen dus ga mijn hele simulator verkopen en daar weer een andere bouwen.

In de loop van de week maak ik een lijst wat er allemaal op de simulator/computer zit voor eventueel geïnteresseerden. Bij deze zijn jullie de 1ste die dit weten en zal een speciale prijs hanteren mocht iemand de set over willen nemen.

Paar speerpunten: GTX1080FE, CSW v2, Clubsport Shifter & handbrake, Frex motion, 3X BenQ 2720z.
Ook Heusinkveld pedalen maar dat is eigenlijk het enige wat ik wil houden..

Krachtig genoeg om AC met alles op ultra makkelijk 60fps te halen.

Prijs nader overeen te komen als ik m'n lijst heb gemaakt ;)

Het is geen makkelijke beslissing maar wel de beste..
Ik hoop natuurlijk dat ik zo nu en dan nog eens een race mee kan pakken maar met 6u tijdsverschil is dat best lastig, we kunnen natuurlijk altijd de TT weer nieuw leven inblazen :P
Laatst bewerkt 7 jaren 5 maanden geleden door GTHQ_koop.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • GTHQ_koop
  • GTHQ_koop's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden #116753 door HF_BobdeBauer
Beantwoord door HF_BobdeBauer in topic I'm leaving..
Hallo 'meneertje ik gooi het eens over een andere boeg'
Je begrijpt natuurlijk wel dat samen rijden er dan niet meer inzit, aangezien jij dan alle lag gaat veroorzaken :P

Maar nu serieus: toffe uitdaging, lijkt me

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden - 7 jaren 4 maanden geleden #116754 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic I'm leaving..
Heftig besluit. En dat na een weekje Amerika. Wat gebeurt er als je ergens drie weken op vakantie gaat??

Hoop dat je het hier wel blijft volgen. Succes in de States!! En de voorbereiding daarop.

Ik neem je hele simulator gratis over. Kost je niks, ik kom het zelfs bij je ophalen! Zeg maar wanneer. Ben je daar ook weer vanaf ;)

Daarna kom ik je nieuwe uitproberen, goed?
:laugh:

Welke gedeelte van de States ga je naartoe? 6 uur tijdsverschil, dat is dan iig oost kust?!

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast
Laatst bewerkt 7 jaren 4 maanden geleden door Jilt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden #116756 door Illoeminati
Beantwoord door Illoeminati in topic I'm leaving..
You're gonna make America great again? :p
Das een grote beslissing! Wel vet dat je dit (kan) doet, meteen werk vinden is ideaal natuurlijk.
En een plaats om te wonen is ook meteen welkom :)

Toch maar eens naar die Obamacare kijken als je daar wilt oval racen haha

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden #116761 door Djie
Beantwoord door Djie in topic I'm leaving..
Wauw koop, wat een beslissing! Terwijl juist nu vele mensen gaan emigreren uit Amerika :P Haha... Klinkt als een mooi avontuur, benieuwd waar je terecht gaat komen en hoe je een compleet nieuwe sim gaat bouwen.

Met 6u tijdsverschil zit je aan de oostkust? Mss valt de lag mee aangezien een rechtstreeks lijntje van AMS-IX naar de oostkust van Amerika... alleen het tijdsverschil is wel lastig ja :) Als je straks een TT ergens mee wilt starten let us know!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden - 7 jaren 4 maanden geleden #116771 door GTHQ_koop
Beantwoord door GTHQ_koop in topic I'm leaving..

Hallo 'meneertje ik gooi het eens over een andere boeg'
Je begrijpt natuurlijk wel dat samen rijden er dan niet meer inzit, aangezien jij dan alle lag gaat veroorzaken :P

Maar nu serieus: toffe uitdaging, lijkt me

In het weekend moet er nog wel iets te regelen zijn dus jullie zullen me heus nog welles treffen ;)
Lag valt wel mee, meeste pings uit USA liggen rond de 100 B)

Heftig besluit. En dat na een weekje Amerika. Wat gebeurt er als je ergens drie weken op vakantie gaat??

Hoop dat je het hier wel blijft volgen. Succes in de States!! En de voorbereiding daarop.

Ik neem je hele simulator gratis over. Kost je niks, ik kom het zelfs bij je ophalen! Zeg maar wanneer. Ben je daar ook weer vanaf ;)

Daarna kom ik je nieuwe uitproberen, goed?
:laugh:

Welke gedeelte van de States ga je naartoe? 6 uur tijdsverschil, dat is dan iig oost kust?!

In de 12 dagen dat ik daar ben geweest, heb ik me nog nooit zo goed gevoeld. Komt natuurlijk niet alleen door het land maar ook 1 iemand daar daar woont :whistle:
Ik vetrek naar de staat New York maar ruim een uur rijden naar/van Manhattan dus zoveel verschil is er niet met Hoofdorp :P

Wauw koop, wat een beslissing! Terwijl juist nu vele mensen gaan emigreren uit Amerika :P Haha... Klinkt als een mooi avontuur, benieuwd waar je terecht gaat komen en hoe je een compleet nieuwe sim gaat bouwen.

Met 6u tijdsverschil zit je aan de oostkust? Mss valt de lag mee aangezien een rechtstreeks lijntje van AMS-IX naar de oostkust van Amerika... alleen het tijdsverschil is wel lastig ja :) Als je straks een TT ergens mee wilt starten let us know!

Waar ik heenga bestaan idd bijna geen "echte" Amerikanen, meeste zijn "imports" en iedereen stemt op Trump :sick:

Zoals al eerder gezegt, het is geen makkelijke beslissing maar na de afgelopen jaren is het nu gewoon tijd om het roer om te gooien ;)

De specs van mijn simulator:

Fanatec CSW v2
Fanatec Clubsport shifter (Sequential + H)
Fanatec Clubsport Handbrake
Fanatec Universal Hub met een Sparco Veloce v2 stuurtje (Fanatec setprijs: VERKOCHT OVB)


Frex 2-DOF motion simulator (2x CSN5 actuators) met een gemodificeerd draaipunt onder de stoel voor beter gevoel, kan doormiddel van 2 bouten weer worden terug gebouwd naar standaard.
Draait op X-Simulator software. (1500,-)

3x BenQ 2720Z (144hz) schermen (setprijs: 1000,-)

PC, gebouwd voor Assetto Corsa en krachtig genoeg om met alles op Ultra ruim 60fps te halen.
Kast: Corsair Carbide Series 300R
Voeding: Cooler Master V700
Processor: Intel Core i5 4670K / 3.4 GHz
Cooler: : Cooler Master Hyper 412S
Schijf: : Seagate Barracuda ST1000DM003 (1TB)
Geheugen: Corsair Vengeance - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB
Mobo: Gigabyte Z87X-D3H
SSD: Samsung 840 Pro Series MZ-7PD256
Kaart: Evga GTX1080FE
OS: Windows 8.1 (VERKOCHT)

Extra geluidskaart geinstalleerd voor gebruik van “Simvibe” (programma om Buttkickers met zeer veel detail aan te sturen)
2x transducers/versterkers voor Simvibe. (uit te breiden naar 6)

Nvidia 3d kit 2 word meegeleverd en is amper gebruikt. (80,-)

Bij verkoop complete set ook een set Heusinkveld PRO pedalen..! Deze worden niet los verkocht..!!

Complete setprijs incl Heusinkvelds: 5500,-
Laatst bewerkt 7 jaren 4 maanden geleden door GTHQ_koop.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • GTHQ_koop
  • GTHQ_koop's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden #116788 door GTHQ_koop
Beantwoord door GTHQ_koop in topic I'm leaving..
Er is schot in de zaak gekomen, week 51 is de laatste dat ik hier ben dus dit is de laatste week dat de simulator z'n werk kan doen.

Fanatec spul is allemaal verkocht (ovb) en PC ook, Frex haal ik uit elkaar en stuur ik op dus alleen de screens nog ;)

Prijsverlaging 800,- voor de set van 3x 2720z :)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • GTHQ_koop
  • GTHQ_koop's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden #116791 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic I'm leaving..

Er is schot in de zaak gekomen, week 51 is de laatste dat ik hier ben dus dit is de laatste week dat de simulator z'n werk kan doen.

Fanatec spul is allemaal verkocht (ovb) en PC ook, Frex haal ik uit elkaar en stuur ik op dus alleen de screens nog ;)

Prijsverlaging 800,- voor de set van 3x 2720z :)


Dat gaat snel!
Je laat er in ieder geval geen gras over groeien.
De toekomst aldaar is wel schimmig moet ik zeggen, maar ik ga er vanuit dat je weet wat je doet.

Succes iig! en veel plezier in dit avontuur.
Je blijft hier wel actief toch, nog?!

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden #116795 door GTHQ_koop
Beantwoord door GTHQ_koop in topic I'm leaving..

Er is schot in de zaak gekomen, week 51 is de laatste dat ik hier ben dus dit is de laatste week dat de simulator z'n werk kan doen.

Fanatec spul is allemaal verkocht (ovb) en PC ook, Frex haal ik uit elkaar en stuur ik op dus alleen de screens nog ;)

Prijsverlaging 800,- voor de set van 3x 2720z :)


Dat gaat snel!
Je laat er in ieder geval geen gras over groeien.
De toekomst aldaar is wel schimmig moet ik zeggen, maar ik ga er vanuit dat je weet wat je doet.

Succes iig! en veel plezier in dit avontuur.
Je blijft hier wel actief toch, nog?!

Gaat idd erg snel maar als ik iets in m'n hoofd heb, sta ik ook wel bekend dat ik 't dan snel uitvoer dus 't ligt wel in de lijn van verwachting :laugh:

De toekomst daar heb je meer zelf in de hand als hier dus daar maak ik me niet druk om ;)

Er zit "maar" 6u verschil in dus als er op een zaterdagavond, rond 8u een server word geopend, kan ik gewoon inspringen want dan is het pas 14.00 bij mij :)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • GTHQ_koop
  • GTHQ_koop's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden #116796 door Hansvelsen
Beantwoord door Hansvelsen in topic I'm leaving..
Het gaat allemaal sneller dan je dacht koop, net zo snel als je kan rijden zou je zeggen, daarom wens ook ik jou heel veel succes en geluk met de de toch wel grote stap die je hebt genomen, verder heb je gezegd dat je ons op de hoogte zou houden van je avontuur in Amerika, ben benieuwd hoe je het daar gaat vinden.
Gr Hans.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer