Game monitor

7 jaren 9 maanden geleden #115938 door GTHQ_Stef
Game monitor werd gestart door GTHQ_Stef
Hoi,

Ik heb een vraagje, ik ben net verhuisd en heb nog geen goede monitor voor de ps4 gekocht. Uiteindelijk wil ik 3 monitoren naast elkaar om het iets realistischer te maken. Maar wil het niet al te duur maken en ook niet te groot ivm de ruimte waarin ik game. Iemand suggesties of tips wat goede monitoren zijn om te gamen?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • GTHQ_Stef
  • GTHQ_Stef's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
7 jaren 9 maanden geleden #115939 door mv1979
Beantwoord door mv1979 in topic Game monitor
Hoi Stef, ik heb zelf voor mijn PS4 een Philips 200Hz FullHD Android TV gekocht (42inch). Op zich heel tevreden mee qua beeld, superhelder en door de 200Hz schijnt het ook beter voor je ogen te zijn (rustgevender), ik moet ook zeggen dat ik de indruk heb dat dit inderdaad wel zo is. Vervelende is dat tv's met deze specificaties niet gemaakt worden zonder dat het een 'smart' tv is dus op een pc lijkt maar dan met allerlei software waar je geen ruk aan hebt maar die wel geupdate moet worden en dat soort ellende :blush: Waarschijnlijk om deze reden start de tv ook bijna altijd na ca. een half uur opnieuw op, geen idee waar ik dit uit kan zetten. Ik hoop altijd maar dat dit niet tijdens het racen gebeurt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 9 maanden geleden #115940 door Djie
Beantwoord door Djie in topic Game monitor
Denk dat je goed moet kijken welke grote je op je triple monitor stand kan staan, als nog geen triple stand hebt heb ik er nog wel eentje voor je staan (passen 3x 27inch monitors op). En realiseer je wel, als het het icm met de PS4 wilt gebruiken je meerdere PS4's nodig hebt? Of is dit niet meer het geval? En weet niet of GT Sport triples zal ondersteunen (lijkt me wel...), of Project Cars, of Assetto Corsa.

Qua monitor is dan de keuze tussen een TV en PC Monitor. Denk dat het goed is om te kijken naar welke output je console/pc genereerd. In iedergeval om de resolutie vast te stellen, voor PS4 lijkt me 1920x1080 voldoende, hoevel 4k natuurlijk 3840x2160 gaat zijn.

Daarnaast lijkt een scherm van minimaal 144hz door vele eSports gebruikt te worden. Bij bijv. 60hz kan je last krijgen van vegen.

Voor de PS4 maakt dit waarschijnlijk minder uit omdat ook de FPS waarschijnlijk niet boven de 60 zal uitkomen. Wat mv1979 hierboven ook zegt kan meer hz rustiger kijken (minder flikkeren) dus zou ik voor minimaal een 144hz gaan.

Dan heb je nog het type paneel in de monitor, meest gebruikt zijn de TN of IPS panelen. TN panelen zijn het goedkoopst maar moet je even de kijk hoek uitproberen, zeker bij een triple monitor setup. TN heeft vaak ook de laagste response tijd, voor racen moet 4ms denk ik wel voldoende zijn.

Een monitor met een dun randje is ook van belang om de beleving wat beter te maken. Kijk ook nog even of je de monitor een speaker wilt laten hebben of niet.

Als ik deze eisen bij Tweakers invul blijft er weinig keuze over en kan het een behoorlijk kosten plaatje worden. Dan lijkt me VR weer goedkoper worden... maar of dat nu helemaal het einde gaat zijn...

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 9 maanden geleden #115941 door Illoeminati
Beantwoord door Illoeminati in topic Game monitor

Hoi Stef, ik heb zelf voor mijn PS4 een Philips 200Hz FullHD Android TV gekocht (42inch). Op zich heel tevreden mee qua beeld, superhelder en door de 200Hz schijnt het ook beter voor je ogen te zijn (rustgevender), ...

Ik betwijfel dat die Philips tv een echt 200hz paneel heeft... ik gok eerder een 50hz (meest waarschijnlijk) of 100hz paneel heeft en met wat hocuspocus (motion interpolation zoals ze dat noemen) wat up-pimpen naar 200hz.
Het ziet er dan mooi vloeiend uit, maar hou rekening dat dit de inputlag van je tv de hoogte in jaagt...

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 9 maanden geleden #115942 door mv1979
Beantwoord door mv1979 in topic Game monitor
ik haak af nu :dry:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 9 maanden geleden #115943 door Djie
Beantwoord door Djie in topic Game monitor

Hoi Stef, ik heb zelf voor mijn PS4 een Philips 200Hz FullHD Android TV gekocht (42inch). Op zich heel tevreden mee qua beeld, superhelder en door de 200Hz schijnt het ook beter voor je ogen te zijn (rustgevender), ...

Ik betwijfel dat die Philips tv een echt 200hz paneel heeft... ik gok eerder een 50hz (meest waarschijnlijk) of 100hz paneel heeft en met wat hocuspocus (motion interpolation zoals ze dat noemen) wat up-pimpen naar 200hz.
Het ziet er dan mooi vloeiend uit, maar hou rekening dat dit de inputlag van je tv de hoogte in jaagt...


Goede toevoeging ja, combinatie van hoge hz (echte hz en niet sofware matig verhoogt) met lage responsetijd of input lag kenmerkt een game monitor wat mij betreft.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 9 maanden geleden #115944 door GTHQ_Stef
Beantwoord door GTHQ_Stef in topic Game monitor
Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik denk dat ik ivm de grote van mijn bureau toch niet zo snel 3 schermen ga nemen. Dan staat mijn bureau namelijk direct helemaal vol. Ik kom nu op deze monitor uit van 24inch met 1ms en 60hz.

www.philips.nl/c-p/243V5LHAB_00/lcd-monitor-met-smartcontrol-lite

Wat vinden jullie?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • GTHQ_Stef
  • GTHQ_Stef's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
7 jaren 9 maanden geleden #115947 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Game monitor

Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik denk dat ik ivm de grote van mijn bureau toch niet zo snel 3 schermen ga nemen. Dan staat mijn bureau namelijk direct helemaal vol. Ik kom nu op deze monitor uit van 24inch met 1ms en 60hz.

www.philips.nl/c-p/243V5LHAB_00/lcd-monitor-met-smartcontrol-lite

Wat vinden jullie?


Op zich prima.
Als ik nu zou mogen kiezen zou ik voor het racen voor een 21:9 verhouding scherm gaan, zoals de LG 34UM57-P . Nu voor 399 bij de mediamarkt.
Breed beeld, goed voor het racen

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 9 maanden geleden #115950 door Djie
Beantwoord door Djie in topic Game monitor
Een groter scherm is altijd beter. Maar als je ooit eens wilt upgraden zal je er dus 3 van moeten hebben en moeten ze passen op een monitorstand of je bureau :)
Zou wel even zoeken of je geen spijt gaat krijgen van 60hz... zou daarover gewoon wat zoeken.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 9 maanden geleden #115951 door Illoeminati
Beantwoord door Illoeminati in topic Game monitor

Een groter scherm is altijd beter. Maar als je ooit eens wilt upgraden zal je er dus 3 van moeten hebben en moeten ze passen op een monitorstand of je bureau :)
Zou wel even zoeken of je geen spijt gaat krijgen van 60hz... zou daarover gewoon wat zoeken.

Mbwaa... :) Je hebt ook die 43" 4k monitoren van Philips aan 600 of 700 EUR, lekker goedkoop voor 43" en 4K, maar de kwaliteit is toch dat niet.
Veel hangt gewoon af van je budget.
Als je 60Hz gewoon bent, zal je nieuwe 60hz net zo snel lijken (of misschien wat sneller lijken omdat ze bv ghosting hebben aangepakt, waardoor er minder blur is), maar vele reviews vertellen wel dat >60 hz (bv 100hz) veel vloeiende is en leuker om mee te gamen. Als je meer als 60hz gaat, zie dan wel dat je gfx kaart het ook aankan om er bv 100 fps uit te persen op die bepaalde resolutie.
Anders sta je daar gewoon mooi te patsen met je snel scherm maar komen de beeldjes er niet snel genoeg op :)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer