Adverteren op GTHQ

12 jaren 5 maanden geleden - 12 jaren 5 maanden geleden #58809 door Jilt
Adverteren op GTHQ werd gestart door Jilt

Momenteel lijkt het wel alsof we per week een discussie moeten aangaan wat bezoekende websites hier allemaal wel en niet mogen doen.
Om die discussie te voorkomen, hierbij een topic geopend waarin we de gedragscode hiervoor bespreken. De Do's en Don'ts dus.

Met de komst van Gran Turismo is er ook een groeiende hoeveelheid Community websites die met een bepaald doel zich staande proberen te houden.
Voor sommigen is dit uit plezier en hobby, voor anderen een poging geld te verdienen en dergelijke.
GTHQ mag zich inmiddels De Community website voor de Gran Turismo series van België en Nederland noemen, dat is iets waar we trots op zijn.
Nadeel daarvan is dat andere community websites proberen mee te liften op dat succes en reclame maken / adverteren voor hun eigen community om zodoende leden te werven.

Andere Community websites
Er zij inmiddels aardig wat andere community websites waar races georganiseerd worden en een forum is om elkaar op de hoogte te houden van allerhande zaken.
Met sommigen hebben wij een convenant of heldere afspraken, welke constant gemonitord worden.
Degenen die dit niet hebben en dus de "regels" overtreden, worden hierop aangesproken. Dit leidt echter vaak tot onbegrip en scheve gezichten en met deze topic willen we dit verhelderen.

Regels hiervoor
Om de problemen voor te zijn, hebben we de regels aangescherpt en in het forum onder regels verwerkt. Dit luidt:
Adverteren / reclame maken op het forum / Community gedeelte
Adverteren of reclame maken op de website van GTHQ is mogelijk, neem hiervoor contact op met de website beheerder om de mogelijkheden en onmogelijkheden te bespreken.
Reclame maken of adverteren zonder overleg of toestemming betekent dat actieve links worden verwijderd en eventueel andere passende maatregelen worden genomen.

Waarom deze regel?
Een Community website is bedoeld om gelijk gestemde bij elkaar te brengen en om met elkaar te kunnen praten en delen over de gemeenschappelijke passie / hobby.
De kracht van een community website is om dit zo breed mogelijk aan te kunnen bieden en in mogelijkheden te voorzien om de community verder te kunnen binden.
De doodsteek voor een Community is als de informatie, over bijvoorbeeld online races, versplintert raakt over verschillende Community websites.
Hierdoor gaat informatie verloren en wordt er veel energie gestoken in allerlei websites, waar uiteindelijk iedereen in half volle lounges rijdt en van te groot niveau verschil

GTHQ voorziet namelijk onder andere in een groot aanbod van online races, waarbij een ieder, doormiddel van divisie indeling, op "zijn eigen niveau" kan meedoen.
Maar we voorzien in meer. Waar Gran Turismo zich voor leent, is ingericht binnen GTHQ. Start dus ook vooral eigen races op het forum of middels de kalender functie, maak met vrienden een eigen race team op GTHQ om samen races te gaan rijden.

Een van de doelstellingen is dus om Gran Turismo fans in Nederland en België een thuis te geven om met elkaar en tegen elkaar te racen en te praten over Gran Turismo, en daar werken we dan ook hard voor.
Hierom is het not done dat een andere community website leden probeert te werven vanuit GTHQ voor hun eigen website.
Dat is te vergelijken met een VodaFone reclame op een KPN netwerk. Het kan wel, maar wel op de voorwaarden die de netwerk beheerder hier aan stelt.


Wie zijn wij en wat doen we:

GTHQ
GTHQ.nl / (voorheen) Granturismo5.nl is een Community webpage, forum based, gericht op auto- en raceliefhebbers.
Het gros van de aandacht op deze website gaat uit naar de Gran Turismo serie voor de PlayStation 3.
De website leent zich ervoor om (vraag en aanbod) ook te voorzien in andere games, zoals bijvoorbeeld Call Of Duty, Iracing, Forza 4, etc, indien hier behoefte voor is.
Het community gedeelte is zo ingericht en samengesteld dat je een eigen race team, garage (tunes) of club kunt maken, vanwaar uit je activiteiten ontplooit. Dus races organiseren, team building doen, team afspraken maken, tunes delen, afschermen van de rest, het is allemaal mogelijk. Het is echter niet de bedoeling om daar activiteiten die buiten GTHQ.nl plaatsvinden te promoten.

Historie

Granturismo5.nl is gemaakt, bedacht en ontwikkeld door Djie in 2007 en doorontwikkeld in 2008. De website wordt dagelijks bijgehouden en doorontwikkeld om steeds te kunnen blijven voldoen aan de vraag en het aanbod. Met de komst van GT5 en de aankondiging van GT6 hebben we een naamswijziging (aanvulling) gedaan naar GTHQ.nl, oftewel, Gran Turismo HeadQuarters. Zo krijgen we meer een eigen identiteit.

GTHQ-Team
Het GTHQ-team bestaat uit:
- Djie - Eigenaar
- Jilt - Hoofd redacteur
- Roomboter - Race director
- WhiteAnimal166 - Moderator
- Rikson66 - Moderator

Deze vormen ook het "Management Team" van GTHQ en buiten de "formele titel" zijn er tal van werkzaamheden die erbij horen en komen.

Het team wordt in de achterhoede versterkt door:
- mjhorenberg - Software ontwikkeling
- Duman079 - Moderator (Drift)
- Davinci - Moderator (NASCAR)

Non-Profit
De website is een non-profit site, dit betekent dat alle inkomsten geïnvesteerd worden in de site. Zo zijn de inkomsten uit Google Ads gereserveerd voor het de kosten van domeinnamen, hosting en het versturen van prijzen. Helaas dekt dit niet geheel en is het een afweging tussen veel ads plaatsen zonder dat deze irritant zijn een lastige afweging. Dit geldt ook voor de deals die wij met andere externe partijen/adverteerders sluiten, in ruil voor promotie van naam/product op GTHQ bieden zij iets aan, bijvoorbeeld Kartkaarten van RacePlanet die gewonnen kunnen worden door leden van GTHQ.
Ook alle genoemde leden van het GTHQ-Team stoppen stuk voor stuk veel vrije tijd in het onderhoud, behoud en ontwikkeling van de website, en krijgen hiervoor geen vergoeding (behoudens erkenning).

Ontwikkeling
Bij GTHQ zijn altijd zaken in ontwikkeling die het gemak en overzichtelijkheid ten goede komen.
De gebruiker van deze website moet zich hier op zijn (haar) gemak voelen en daar werken we hard voor.

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast
Laatst bewerkt 12 jaren 5 maanden geleden door Jilt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: some12hate, Reitsmanovic, Martzsie, GTHQ_Stratos

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jilt
  • Jilt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_Jilt
Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #58810 door GTHQ_Stratos
Beantwoord door GTHQ_Stratos in topic Re: Adverteren op GTHQ
Goed en duidelijk verhaal!

Mocht er ooit behoefte zijn aan een software tester dan ben ik wel bereid om de achterhoede bij tijd en wijlen te versterken. (zo nu en dan ben ik al irritant aan het zijn door foutjes aan te wijzen ;) )

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #58811 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Re: Adverteren op GTHQ

Goed en duidelijk verhaal!

Mocht er ooit behoefte zijn aan een software tester dan ben ik wel bereid om de achterhoede bij tijd en wijlen te versterken. (zo nu en dan ben ik al irritant aan het zijn door foutjes aan te wijzen ;) )


Dank!
Ik stuur je een PM. Irritant is het niet, juist met zijn allen maken we er iets moois van, daar gaat het nu juist om.

In plaats van dat (voormalig) bezoekers van hier een eigen website beginnen, zouden ze hier ook iets moois kunnen maken....

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jilt
  • Jilt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_Jilt
Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #58849 door Reitsmanovic
Beantwoord door Reitsmanovic in topic Re: Adverteren op GTHQ
Goed dat je dit gedaan hebt Jilt, dit zal heel wat discussies in de toekomst voorkomen.

In plaats van dat (voormalig) bezoekers van hier een eigen website beginnen


Ik heb echt geen eigen website hoor. Serieus, ik zweer het. Dat wil ik toch wel even uit de wereld hebben. Ik zal ook geen reclame meer maken voor welke andere site dan ook. Ik heb geleerd van m'n fouten.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #58852 door snaky8
Beantwoord door snaky8 in topic Re: Adverteren op GTHQ
Aankondiging van GT6? Waar? Kheb er nog niks overgehoord

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden - 12 jaren 5 maanden geleden #58856 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Re: Adverteren op GTHQ
@Reitsmanovic, je een PM gestuurd, maar idd, het werd tijd om dit te verduidelijken. We hebben deze discussie reeds eerder gevoerd, dat kon jij echter niet weten...
Tof dat je er zo mee omgaat iig.

Ik weet dat het niet je eigen website is, maar daar bedoelde ik jou ook niet mee ;)

@Snaky, Na 5 komt .....
De "officiële" aankondiging zoals jij hem ziet heb ik hem denk ik ook niet gezien, maar Kazunori Yamauchi heeft in diverse interviews aangegeven al met GT6 bezig te zijn. Uiteraard ook met de door ontwikkeling van GT5 (gelukkig, DLC, DLC, DLC!!! ;-))

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast
Laatst bewerkt 12 jaren 5 maanden geleden door Jilt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jilt
  • Jilt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_Jilt
Lees meer