DD wheel (Sim-pli.city)

7 jaren 1 maand geleden - 7 jaren 1 maand geleden #117393 door GTHQ_koop
DD wheel (Sim-pli.city) werd gestart door GTHQ_koop
Nu ik eindelijk weer kan racen (computer ellende) maar eens wat schrijven over de Direct Drive servo base, de nieuwste rage in de simrace wereld.

Ik heb gekozen voor de kit van Sim-pli.city, Ollie's kit voor de kenners ;) sim-pli.city/
Deze is, als je m helemaal zelf wil bouwen verkrijgbaar rond de 800,- als je een beetje goed zoekt.

Deze bestaat uit:
MiGE motor (small), Ioni-pro module, SimuCube en een 10.000 encoder (G25 encoder is 60 ter vergelijking)
Zelf nog aan te schaffen, een stuur en alles wat je daarop wil hebben zoals flippers (heb ik niet gedaan).

De kit komt half in elkaar gezet bij je aan, elektronica zit in een mooie kleine computerkast en de 11kg wegende servo komt in een aparte doos.
Rest alleen de adapter op de servo te bevestigen en je naar wens bestelde stuur te monteren.

Na wat drivers en programma's te hebben geïnstalleerd kan je gaan finetunen..
Er lopen 2 programma's waar je dat kan doen, Granity en Mmos.
Gelukkig zijn er genoeg baseline's te vinden want je kan in 5 verschillende "tabs" veranderingen aanbrengen.

Verre van plug and play dus maar als je bij Ollie besteld, krijg je een mogelijkheid om via Skype een uitleg te krijgen om je het een en ander te vertellen over de mogelijkheden of hulp bij installatie.

Eenmaal op de baan weet je niet wat je voelt, volle FFB kan zelfs De Hulk niet aan :p
Als ik de Gain in menu van AC op 100 zet, zijn sommige auto's pas te besturen als ik m ingame op 40 zet.
Hierdoor heb je zoveel "head room" dat ieder detail aankomt zonder clipping.

Ik kan iedereen een DD aanraden maar nodig is ie natuurlijk niet ;)
Fanatec heeft zojuist een DD aangekondigd voor eind 2017 dus zal de CSW v2 waarschijnlijk goedkoper worden :)

EDIT: Heb inmiddels wat uurtjes gemaakt in verschillende auto's en alles voelt geweldig.
Wat erg wennen is, is het corrigeren van een overstuur moment.
Hierbij voel je ook precies wat de naam al zegt: direct drive. Je corrigeert snel te veel en verliest de controle.
Als je de controle verliest kan je het beste het stuur loslaten (of de bijgeleverde nood stop indrukken) want hij draait zo snel en met zoveel kracht (tot 20NM) dat als je geen handschoenen draagt best een brandwond op kan lopen :o
Bijlagen:
Laatst bewerkt 7 jaren 1 maand geleden door GTHQ_koop.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Illoeminati, CerebralVortex

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • GTHQ_koop
  • GTHQ_koop's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
7 jaren 1 maand geleden #117394 door HF_BobdeBauer
Beantwoord door HF_BobdeBauer in topic DD wheel (Sim-pli.city)
Ik ben benieuwd

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 1 maand geleden #117397 door CerebralVortex
Beantwoord door CerebralVortex in topic DD wheel (Sim-pli.city)
Bedankt Marcel !

Ik heb ook al eens nagedacht over zo een DD stuur nu ze goedkoper te verkijgen zijn..

De reden dat ik het zou overwegen is dat het het rijden op zich leuker maakt omdat je alles precies voelt zoals het is. Ik ben geen serieuze simracer die league races doet op een fanatieke manier. Elke avond aan mijn setup werk voor de aannkomende race en de data gaat bestuderen etc.. Vroeger dacht ik dat zulke stuurtjes voor zulke freaks waren. Langs de andere kant ben ik ook niet zulk een casual speler gezien ik toch veel achter mijn stuur zit. Ik wil vele andere games gaan spelen maar ik kom toch altijd terug op Assetto Corsa. Gewoon omdat er zoveel nieuwe content verschijnt dat je toch eens wilt proberen en ook omdat wat je ook doet (bijna) het goed aanvoelt.

Nu.. ik heb nog steeds geen race seat. Ik zit op een rieten stoel dat wel eens onder me weg schuift als ik te hevig ben ;) Nog steeds de pedalen van de T500. Zijn wel ok, maar betere pedalen lijken me ook wel goed om eens aan te schaffen..

En ik heb een next level racing gt ultimate v2 om mijn pedalen en stuur op te monteren en de stang waar ik mijn stuur nu op monteer is amper 3 cm breed. Om een servo motor van 10kg op te monteren kom ik dus ook niet echt toe hier.. Ik zou deze evt nog wel onder de tafel kunnen schuiven en dan mijn stuur op de tafel monteren..

Voorlopig dus even niet denk ik ! Maar ik hou het in mijn achterhoofd..

@Bob : Jij gaat wel de DD kant op begrijp ik ?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 1 maand geleden #117398 door Illoeminati
Beantwoord door Illoeminati in topic DD wheel (Sim-pli.city)
Heel verleidelijk zo een ding :) Duur, maar ook zijn geld waard.

Zal ik toch eerst een seat moeten kopen om alles op te monteren :P Maar eerst andere pedalen voor op de seat want die van mijn t500rs hebben hun beste tijd gehad.

Dan zijn we al wat euries verder en misschien is tegen dan mijn stuur ook wel aan vervanging toe. Misschien de DD van Fanatec? who knows :)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 1 maand geleden #117399 door HF_BobdeBauer
Beantwoord door HF_BobdeBauer in topic DD wheel (Sim-pli.city)
Ik sluit het zeker niet uit. Maar...
Ook ik moet ook eerst investeren in andere zaken.
Ik wil binnenkort eerst een nieuwe rig gaan maken. En er moet misschien ook maar eens een nieuwe videokaart komen. En voordat ik dan weer groen licht krijg van de vrouw....

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 1 maand geleden #117400 door CerebralVortex
Beantwoord door CerebralVortex in topic DD wheel (Sim-pli.city)
@Illoe : Als ik het zo lees zit je in hetzelfde schuitje als ik.

@Bob : Dure hobby :)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer