Project Cars Tweede indruk

8 jaren 7 maanden geleden #112704 door jrsnijder
Project Cars Tweede indruk werd gestart door jrsnijder
Ben nu zo af en toe aan het klooien met Project Cars en de volgende punten valt mij op:
Uiteraard is het typerend voor een Nederlander om alleen maar de minpunten te noteren maar laat ik daarom beginnen met de pluspunten die ik met Project Cars heb.
Aangezien ik van GT6 kom zal ik de meeste dingen relativeren aan GT6 aangezien dat dan mijn richtlijn is van wat ik gewend ben.
Pluspunten:
Grafisch heel mooi maar dan kon ook niet anders en is niet een reële vergelijking met GT6 op de ps3
Het gemak om vrienden in je lobby te krijgen door een uitnodiging te sturen.
Het feit dat je direct online kunt racen en niet de nodige punten hoeft te verzamelen.
Voor sommigen zal het een voordeel zijn dat je veel meer kunt afstemmen maar dit geldt niet voor mij maar zal het voor de fanatieken onder ons als positief schrijven.

Minpunten:
Geen mogelijkheid om tunen verboden in te stellen, hier praat ik voor mijzelf want ik hou van races waar je zo in kunt stappen en iedereen met hetzelfde materiaal rijd.
Helaas kun je te weinig instellingen opslaan en dan denk ik bijvoorbeeld aan lounge settings welke te vaak terug gaan naar een standaard instelling.
Lounge instellingen kopiëren van anderen vind ik een gemis.
Veel te veel instellingen v.w.b. tuning en dan doel ik met name dat je te veel links en rechts in moet stellen terwijl dat volgens mij toch voor 99% gelijk is (correct me if i'm wrong) dit vergt best wel veel tijd om in te stellen ook als je een tune van internet plukt.
Toch nog te weinig ffb als je bijvoorbeeld over cerbs heenrijd.
Dit moet ergens in te stellen zijn maar dat moet er toch eigenlijk standaard in zitten.

Uiteraard zijn dit mijn bevindingen en ook vanuit een oogpunt gezien van iemand die niet zo heel erg fanatiek bezig is met het online racen dus misschien niet geheel relevant ten opzichte van anderen die er meer mee bezig zijn.
Mocht mij nog meer te binnen schieten zal ik dat later wel vermelden.

Verder zou een mix van Project Cars en GranTurismo een welkome oplossing zijn voor meer online race events.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: HF_lar-e

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • jrsnijder
  • jrsnijder's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
8 jaren 7 maanden geleden #112711 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Project Cars Tweede indruk
Goed verhaal jrsnijder!

Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de vooruitgang die Project Cars heeft geboekt.
Voor wat betreft tuning, er zit wel een reset knop op.
In onze race op dinsdag zullen we die knop ook gaan gebruiken!

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 7 maanden geleden #112721 door jrsnijder
Beantwoord door jrsnijder in topic Project Cars Tweede indruk

Voor wat betreft tuning, er zit wel een reset knop op.
In onze race op dinsdag zullen we die knop ook gaan gebruiken!


Grapje zeker, waar zit die knop dan?
Gr. Jos (jrsnijder)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • jrsnijder
  • jrsnijder's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
8 jaren 7 maanden geleden #112724 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Project Cars Tweede indruk
Bij setup heb je een reset, zodat je de tune terug kan zetten in de normale modus zoals hij uit de SMS fabriek komt.

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 7 maanden geleden #112725 door jrsnijder
Beantwoord door jrsnijder in topic Project Cars Tweede indruk
@Jilt, dit geldt dan toch alleen voor je eigen auto maar toch niet voor de rest van het veld?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • jrsnijder
  • jrsnijder's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
8 jaren 7 maanden geleden #112726 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Project Cars Tweede indruk

@Jilt, dit geldt dan toch alleen voor je eigen auto maar toch niet voor de rest van het veld?


Daarom rijden we met een community, zodat je dit zo kan afspreken.
Als iemand dan toch perse wil winnen en met zijn eigen setup het daarmee denkt te kunnen doen, so be it!
Wij spreken mensen hier aan op hun eerlijkheid.
Dus als ik een event aanmaak waarin ik aangeef reset setup, dan verwacht ik dat iedereen dat gewoon doet.

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 1 maand geleden #114836 door toostruus
Beantwoord door toostruus in topic Project Cars Tweede indruk
playstation-experience.com/20...atenmenge-ein/

Sorry for posting a german URL, but I will give a short translation.

It says that the PSN highly restricts the available pack of data per User atm. Obviously the Sony Servers are overloaded. Especially in the Peak-Hours when many Users are online.

Small downloads of less than 1GB can take more than 1 hour atm. Especially on tuesdays when in generally the new updates and patches for all games are released.

Share Play and Twitch can't be used in the Peak-Hours atm. Even with a 50 mb/s it says your Internet-Connection is too slow.

The PSN diables automatic downloads/updates/patches in standby mode. You have to manually click and start the download. By doing this they prevent the servers from beeing even more overloaded.

To be able too keep the PSN online for all Users the data packs per User per second are restricted. This probably is the reason for the dicsonnects in Project Cars because the provided data packs per user from Sony are too small to keep the online-gaming of Project Cars alive.

Excluded from this trouble are games which use their own dedicated servers like FIFA for example.

Hope it can be fixed speedy. But it sounds like a issue which could last for a longer time.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer