Head2Head - Uitleg

12 jaren 3 dagen geleden - 11 jaren 11 maanden geleden #73035 door Djie
Head2Head - Uitleg werd gestart door Djie

De ranking waarbij je elkaar kunt uitdagen om te gaan racen voor een hogere plek in op de lijst. De ranking laat zien hoe je presteert tegenover de andere rijders. De beste racers zul je bovenaan terugvinden, heb jij het in je om boven aan te staan? Bekijk de rankings om te zien wie je allemaal kunt uitdagen voor een race, ben je geen pro racer? Geen probleem, dan daag je gewoon iemand uit van eigen niveau! Het mooie is dat je dus samen met je tegenstander kan bepalen wanneer je gaat racen en dus niet bent gebonden aan vaste race dagen. Hoe de ranking en het racen precies werkt lees je hieronder. Bekijk hier de huidige ranking en doe mee!

Aanmelden
Aanmelden is niet nodig, bekijk de ranking en daag iemand uit (of vraag iemand die ook in de rankings wilt komen) in een race en post de resultaten. Je zult dan vanzelf opgenomen worden in de rankings met de uitslag van je eerste race. Hoe je een race kan organiseren en hoe je de resultaten moet posten staat hieronder beschreven.

Een race organiseren
Bekijk de ranking in dit topic en stuur een bericht via een persoonlijk bericht naar de persoon wanneer je graag tegen elkaar wilt rijden. Zodra je een dag/tijd hebt afgesproken open je een topic in het Head2Head races categorie met het onderwerp Jouw Naam vs Je Tegenstander en geef daarin aan wanneer jullie gaan rijden, zo'n topic mag ook gebruikt worden voor het afspreken van een wedstrijd met elkaar als je tegen elkaar wilt rijden. Een voorwaarde is dat beide racers lid zijn van GTHQ, beide racers zullen dus moeten kunnen posten in de race topic.

Een andere mogelijkheid is om een topic te openen met jou naam vs ... als je nog geen tegenstander hebt gevonden zodat andere zich kunnen melden in het topic om tegen jou te racen. Let er wel op dat je maar tegen 1 tegenstander tegelijk kan rijden! De naam is niet voor niets head2head!

De maand waarin de race wordt verreden bepaalt welke auto/circuit combinatie gebruikt gaat worden, deze zal 1 keer per maand worden veranderd. Bekijk hier met welke auto/circuit combinatie deze maand gereden moet worden!

Een voorbeeld topic:
Onderwerp Jilt vs Rikson
Tekst:
Naam: Jilt vs Rikson
PSN: GTHQ_Jilt vs GTHQ_Rikson
Datum: 7-04-2012
Aanvangstijd kwalificatie: 21:15
Starttijd race: 21:30
Loungeleader: GTHQ_Jilt
Toeschouwers toegestaan: Ja

Benoem ook eventueel je divisie als je voor het eerst mee gaat rijden! Uiteraard mag het topic verder gebruikt worden door andere om reactie te plaatsen en hun favoriete rijder aan te moedigen en de nodige succeswensen te posten.

De race rijden
De race moet natuurlijk volgens onze raceregels verlopen, lees deze goed door en pas deze toe tijdens de race. Voeg elkaar toe als vriend op het PSN en spreek in het topic af wie host zal zijn en of er toeschouwers mogen kijken. Spreek met elkaar af wanneer er begonnen gaat worden met de kwalificatie, eventueel oefen tijd en de starttijd van de race. Geef aan of er toeschouwers bij mogen zijn in de lounge! Gebruik de volgende lounge instellingen:

Deelnemervoorwaarden:
Autorestricties: Zie hier de auto/circuit combinatie van deze maand!
Tunen: Zie hier de auto/circuit combinatie van deze maand!
Slipherstel: UIT
Stuurhulp: UIT
ASM: UIT
Ideale Lijn: Vrij
Tractiecontrol: Vrij
ABS:1

Eventinstellingen:
Speltype: Normale race
Ronden: Zie hier de auto/circuit combinatie van deze maand!
Starttype: Normaal
Volgorde startopstelling: Snelste eerst
Boost: Geen
Straf: Geen
Automatisch Startcyclus: Geen
Finish Limiet: 180sec
Zichtbare Schade: Uit
Mechanische Schade: Licht
Slipstreameffect: Zwak
Bandenslijtage/benzineverbruik: Aan
Gripreductie: Realistisch

Circuit instellingen:
Zie hier de auto/circuit combinatie van deze maand!

De uitslag plaatsen
Na de race post 1 van jullie(of beide) de uitslag en eventuele foto van het resultaat. Daarbij moet duidelijk aangegeven zijn wie er heeft gewonnen. Een raceverslag is natuurlijk altijd welkom, voeg de replay eventueel toe zodat andere mensen nog kunnen genieten van jullie race. Klik op de knop rapporteer aan moderator zodat de Race Director een mailtje krijgt en op de hoogte is van de uitslag zodat hij deze kan verwerking in de Head2Head ranking. Zodra deze is verwerkt zal de Race Director dat posten in het topic.

Hoe werkt de ranking?
Door andere mensen uit te dagen uit de ranking en races te verrijden verkrijg je automatisch punten. Je zult dus mensen moeten uitdagen en tegen elkaar rijden om punten te kunnen verdienen. Lees hierboven hoe je mensen kan uitdagen en aan welke voorwaarden je moet voldoen onder het kopje Race Organiseren.
Bij deelname aan een race wordt jou winkans en verlieskans berekend door jou score met die van je tegenstander te vergelijken. Deze kans bepaald hoeveel je zult stijgen punten bij winst of hoeveel punten je zult zakken bij verlies. Het aantal punten stelt eigenlijk voor hoe goed jij bent tov de andere in de ranking, daarmee staat de beste Gran Turismo rijder boven aan!

Een voorbeeld:
Speler 1 die met 1750 punten een snellere tijd heeft dan Speler 2 met 1250 punten zal XX punten stijgen, Speler 2 zal XX punten dalen. Wanneer Speler 1 met 1750 punten een langzamere tijd heeft dan Speler 2 met 1250 punten dan zal Speler 1 met XX punten dalen en Speler 2 met XX punten stijgen. Speler 2 heeft immers minder kans op winst dan Speler 1. In een TT speel je dus eigenlijk tegen alle deelnemers en kan je dus veel punten stijgen of dalen!

Als je bijvoorbeeld veel races tegen een zwakkere tegenstander gaat rijden vergroot de kans van winst per wedstrijd waardoor je steeds minder punt wint. Het is dus niet verstandig om erg vaak tegen dezelfde tegenstander te rijden. Op deze manier proberen we een betrouwbare ranking te krijgen die de sterkte van speler zal aangeven en jouw Gran Turismo skills tov de skills van de andere deelnemers in de ranking.

Incidenten
We zijn allemaal enthousiaste en volwassen racers, maar incidenten kunnen voorkomen. Zorg er eerst voor dat jullie samen naar een oplossing zoeken mocht een incident zich voordoen.
Mocht je er toch niet uitkomen dan kan de Race Director worden ingelicht over de situatie. De Race Director dient op basis van bewijzen beslissingen te nemen dus zal er een replay gepost worden in je race topic incl het moment wanneer het incident plaats heeft gevonden dus ronde nummer. De Race Director bepaald dan of de race geldig is of wordt afgekeurd, waar nodig wijst de Race Director een winnaar aan. Ook kan de Race Director beslissen om strafpunten uit te delen afhankelijk van de zwaarte of frequentie van de overtreding. De beslissing van de Race Director is definitief.

Onder incidenten valt ook het niet opdagen van je tegenstander of een disconnect uit de race. Zorg er daarom voor dat de duidelijk in jullie communicatie het moment van racen is vastgelegd, gebruik daarvoor eventueel jullie Racetopic. Deze regels voor de ranking zijn indicatief en beschrijven een manier om elkaar gemakkelijk uit te dagen en afspraken vast te leggen voor een race. Mocht er een incident voordoen en de regels niet zijn opgevolgd dan bestaat er een grote kans dat de wedstrijd niet geldig verklaard zal worden.

FAQ
  1. Heb ik een divisie indeling nodig om mee te doen? Nee, om mee toen heb je geen divisie indeling nodig. Om sneller op de juiste ranking te komen helpt een divisie indeling wel omdat we dan beter je start positie in de rankings kunnen bepalen. Behaal hier je divisie indeling!
  2. Met welke auto/circuit combinatie moeten we rijden? Klik hier voor auto, circuit en aantal rondes!
  3. Posten van grote replays: Zie de FAQ !
  4. Ik heb nog geen tegenstander gevonden? Mag ik een forum post openen zonder een tegenstander? Ja dat mag, zorg wel dat wanneer je iemand heeft gevonden je post update. Vergeet ook niet de uitslag te posten
  5. Mag ik meteen een rematch doen tegen mijn tegenstander Ja dat mag, zolang je tegenstander dat natuurlijk ook goed vindt. Vergeet niet de uitsluigen duidelijk te posten op het forum zodat alle wedstrijden opgenomen kunnen worden.
  6. Mag ik een lounge openen met meerdere personen erin en met zijn allen rijden en daarvan de uitslag posten? Nee, de uitslag zal niet worden meegenomen in de rankings. Het is een Head2Head ranking!
  7. Mag ik een lounge openen met meerdere personen erin en de races 1 voor 1 rijden waarin de personen steeds 1 tegen 1 rijden? Ja dat mag, de personen die tegen elkaar rijden zijn wel zelf verantwoordelijk voor het posten van de uitslag, doe dit op een overzichtelijk manier zodat de racedirector gemakkelijk kan zien wie tegen wie heeft gereden en wie er heeft gewonnen en wie verloren. Bij onduidelijkheid kan de racedirector beslissen de races niet in de uitslagen op te nemen!
  8. Is het verplicht om een race topic te openen voorafgaand aan een race? Nee het is niet verplicht maar raden wel wel aan. Het is namelijk meteen een bevestiging van dat jullie gaan racen. Mocht je tegenstander niet op komen dagen en er is geen topic dan kan de race director diegene er ook niet op aanspreken. Ook is het natuurlijk leuk voor eventuele toeschouwers die jullie race kan gaan bekijken!
  9. Ik heb nog een vraag! Plaats deze hieronder in dit topic!

Enjoy!
Laatst bewerkt 11 jaren 11 maanden geleden door Djie.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 3 dagen geleden #73049 door Myquandro
Beantwoord door Myquandro in topic Re: Head2Head - Uitleg
Geweldig idee dit, ga zeker proberen zoveel mogelijk races te rijden, met zoveel mogelijk verschillende coureurs.

Heb toch een paar vragen:
- Hoe wordt ervoor gezorgt dat iemand die op plek 1 staat in de ranking geen races meer accepteerd en zo zijn eerste plek vast houdt?
- Het komt een enkele keer voor dat iemand zijn internet verbinding verliest, levert dit dan ook strafpunten op?
- Hoe is de punten telling opgebouwd? Is hiervoor een formule bedacht of een excel bestand gemaakt en kan deze worden ingezien door de coureurs?

Echt een geweldig idee, met als enige opmerking dat het voor de langzamere coureurs misschien niet leuk is om altijd in de moeilijkere Le Mans-auto's, GT500's of formule wagen te rijden. Het is misschien handig om soms ook voor wat langzamers te kiezen als een Nissan, Peugeot oid. Maar omdat dit de eerste auto is weet ik niet of jullie dit al van plan waren misschien, dus ik laat het vooralsnog open.

Zoals ik al zei: Geweldig idee wat mij betreft. Racen in een groep is leuk, maar close-battles met 2 coureurs is net zo leuk, misschien zelfs leuker, en goed voor de afwisseling.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 3 dagen geleden #73059 door Djie
Beantwoord door Djie in topic Re: Head2Head - Uitleg
Goede vragen Myquandro!

- Daarvoor zijn nog geen regels in het reglement toegevoegd, we gaan uit van gentleman gedrag. Op en naast de baan. Mochten we de indruk krijgen dat dit het geval is dan zullen we actie ondernemen.

- We hebben er voor gekozen om geen strafpunten uit te delen, ook hier we gaan uit van gentleman gedrag. Mocht 1 van de racers bemerken dat het opzettelijk gebeurd dan zal je dat in racetopic moeten melden. Hiermee wordt die persoon niet populair om tegen de racen en zal dus worden verwijderd uit de rankings.

- Er zitten vele formules achter met afhankelijkheden, de simpele uitleg staat onder het kopje "Hoe werkt de ranking?"

Wij vinden het ook een mooie competitie! Elke maand zal er wat anders worden gekozen, dus we blijven niet bij enkel Racecars. Gezien de keuze van de banden en mogelijkheid tot hulpmiddelen zoeken we altijd naar de ultieme balans die hardcore racer en casual racer aan kan.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 2 dagen geleden #73113 door GT_elloco
Beantwoord door GT_elloco in topic Re: Head2Head - Uitleg
Heel leuk initiatief! Hoewel ik wel een beetje bang ben dat de meesten hier mij compleet wegrijden, is dit wel een goed middel om er achter te komen wie ongeveer net zo goed/slecht is als jezelf en op wie je je kunt richten...

Is het trouwens echt nodig om een race van tevoren op het forum te posten? Is het ook mogelijk om een ad-hoc race te houden met iemand die toevallig ook online is en alleen de uitslag te posten (dus zonder vooraankondiging)?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 2 dagen geleden #73133 door Djie
Beantwoord door Djie in topic Re: Head2Head - Uitleg

Heel leuk initiatief! Hoewel ik wel een beetje bang ben dat de meesten hier mij compleet wegrijden, is dit wel een goed middel om er achter te komen wie ongeveer net zo goed/slecht is als jezelf en op wie je je kunt richten...

Is het trouwens echt nodig om een race van tevoren op het forum te posten? Is het ook mogelijk om een ad-hoc race te houden met iemand die toevallig ook online is en alleen de uitslag te posten (dus zonder vooraankondiging)?


Goede vraag GT_elloco! Meteen het antwoord bij de FAQ eraan toegevoegd:
Is het verplicht om een race topic te openen voorafgaand aan een race? Nee het is niet verplicht maar raden wel wel aan. Het is namelijk meteen een bevestiging van dat jullie gaan racen. Mocht je tegenstander niet op komen dagen en er is geen topic dan kan de race director diegene er ook niet op aanspreken. Ook is het natuurlijk leuk voor eventuele toeschouwers die jullie race kan gaan bekijken!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 6 uren geleden #73393 door Tarabass
Beantwoord door Tarabass in topic Re: Head2Head - Uitleg
Erg leuk idee. Ik probeer nu al bij de time trials de tijd van mijn vrienden te halen, en vaak lukt dat aardig. Ik betrap mezelf er op dat ik soms de hele avond druk kan zijn met het verbeteren van mijn tijd en het verslaan van mijn vrienden.

Helaas is mijn wifi wel erg brak (experiabox) dus zal een vaste kabel moeten gaan leggen om serieus online te gaan rijden. Misschien dat maar eens overwegen :)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 11 maanden geleden #73913 door Alfist
Beantwoord door Alfist in topic Re: Head2Head - Uitleg
ik zou absoluut kabel leggen voor PS3, ik heb ook Experia box van KPN.
Maar ik heb geen last van slechte verbinding van WIFI.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 11 maanden geleden #73949 door Tarabass
Beantwoord door Tarabass in topic Re: Head2Head - Uitleg
Het signaal van de experiabox is zwak, en omdat er een paar muren tussen zitten is het signaal minimaal :(

Ik zal eens kijken wat ik kan doen :)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 11 maanden geleden #73987 door mr_mateo_
Beantwoord door mr_mateo_ in topic Re: Head2Head - Uitleg
snap die ranking niet zo goed ?
en er zijn er ng heb ik al vernomen :s

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 11 maanden geleden #73989 door Djie
Beantwoord door Djie in topic Re: Head2Head - Uitleg

snap die ranking niet zo goed ?
en er zijn er ng heb ik al vernomen :s


Wat snap je niet zo goed? Heb je het stukje onder het kopje "Hoe werkt het?" gelezen?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer