Pinkster Weekend Race - EIGEN VERANTWOORDING!!!

14 jaren 10 maanden geleden - 14 jaren 9 maanden geleden #2040 door Roomboter
Het is je EIGEN VERANTWOORDING om jezelf op de hoogte the houden van iedere verandering/aanpassing/toevoeging en/of opmerking m.b.t deze race, die op de openings thread gemaakt word. Dus lees iedere keer voordat je de baan op gaat even de thred door.


Gezien het deelnemers veld van 19 rijders en een toelating op de grid van 12 rijders, bestaat de kan dus dat je niet meteen in de race komt. De kans bestaat dat je een melding krijgt van een verbindings fout. In dit geval druk je meteen weer op start. Als iedereen dat doet die deze melding krijgt, komen deze bij elkaar in de race terrecht.


De toegevoegde Race Regels, zijn: BLAUW gearceerd








Expert /650PP/Fuji

xx:07-xx:37

Online Event
Tijd: xx:07-xx:37
Klasse: Experts
Auto: Nissan Skyline Coupe Concept ‘07
Circuit: Fuji
Banden: R1 (verplicht)

Prestatiepunten: 606PP(verplicht)



De start,we starten later dan de rest van het veld.

Hoe gaat dit in z’n werk?

• Bij de start ga je meteen aan de kant, je rijd gewoon van je plaats en gaat meteen aan de kant. Voor diegene die links staat, ga je aan de linker kant van de baan staan en voor diegene die rechts staat ga je naar rechts. In beide gevallen zover mogelijk aan de kant. Zodat de overige racers geen last van je hebben.
• Zodra het hele veld vertrokken is ga je terug naar de startposities op de baan. En stel je je op vanaf pole position. Stel je staat als derde op de baan maar jij bent de eerste Nissan Skyline Coupe Concept ’07 dan mag je van de eerste plaats vertrekken. Sta je als vijfde op bij de start opstelling en je bent de tweede Nissan Skyline Coupe Concept ’07, dan vertrek je dus van de tweede start positie. Enz enz.
• De start is 30 seconde na de start. Ben je niet op tijd op je start positie, dan start je iedere 5 seconde later. Dus op 35, 40, 45 enz na de start. Zorg dus dat je op tijd bent. En oefen dit ook. TIP, OM SNEL OP JE START POSITIE TEKOMEN: gebruik de camera positie achter de auto.
• Als je een rijder achter je ziet die niet deelneemt aan deze gecreëerde race, laat hem dan passeren. Je rijd tenslotte met minder Prestatie Punten, dus zijn wagen is hoe dan ook sneller. Doe dit op zo’n manier dat je er beide zo min mogelijk hinder aan ondervind.
• De volgorde van finishen is de volgorde waarin je rijd nadat de finishtijd van 60 seconden verlopen is van de als eerste gefinishte wagen.



Tijdens deze race ben je verplicht twee pitstops te maken. (helaas zijn echte pitstops nog niet mogelijk, dus je moet gewoon door de pitsstraat rijden. Let op je krijgt een penalty als je de pitstraat in rijd, dit is normaal)

Pit stop reglement!

• Het is verboden om in de slipstream te rijden van de rijder die de pitstraat in gaat, die voor je rijd. De ingang van de pitstraat is, waar de witte streep op het rechte stuk begint. Voor het uitkomen van de pitsraat betekend dit dat het einde van de witte streep op het rechte stuk.
• Ook is het ten strengste verboden om in de slipstream van een auto met meer dan 606PP te rijden, ten alletijden!

BEGIN PITSTRAAT



EINDE PITSTRAAT


• Eenmaal voor een pitstop gekozen en rij je binnen de witte lijnen dan mag je niet meer terug naar de race lijn.

• Iedere deelnemer moet minstens 2 keer door de pitstraat rijden.
• De voorste rijder van een groepje heeft de eerste keus om door de pitstraat te rijden en moet duidelijk maken om de pitstraat in te gaan. Dit doe je, door zo snel mogelijk de kant van de pitstraat ingang te kiezen. Doet de voorste rijder dat niet dan mag de tweede rijder de pitstraat in rijden. Enz enz.
• Zodra je de naam van de rijder (boven zijn wagen) voor je niet kan lezen, dan mag je de pitstraat achter hem inrijden.
• Bij het inrijden van de pitstraat moet je met vier wielen binnen de witte lijnen blijven en vermijd contact met de muren.
• Bij het uitkomen van de pitstraat hebben de deelnemers op de baan voorrang en blijf je binnen de witte lijn tot je deze volledig voorbij bent, vanaf dat moment neem je weer deel aan de race.
• Het is verboden om in de eerste (einde van lap 1) en laatste (einde van lap 10) ronde door de pitstraat te rijden.
• Oefen dit voordat je deelneemt aan de race.



Online Race Regels: Hou het Netjes en Eerlijk!!! En vooral veel plezier beleven.

Hier een tune: (Let wel op dat 606PP verplicht is)



Vermogen: +7
Gewicht: 86%
Banden: R1 / R1 (verplicht)

Rijhoogte: -29 / -26
Vering: 6/5
Demper: 5/4
Toe: +0.02/+0.06
Camber: 2.2/1.2
Brake balance: 3/6

Steering angle: 45
TCS: Off
ABS: 1

1st Versnelling: 3.206
2de Versnelling: 2.109
3de Versnelling: 1.604
4de Versnelling: 1.271
5de Versnelling: 1.038
6de Versnelling: 0.875
Eindoverbrenging: 4.238

Deze tune is verzorgt door Jilt, bedankt daarvoor.

Dit is een zeer fijne wagen om mee te rijden. Ze ziet er niet alleen super sexy uit en klinkt minstens net zo. De tune maakt deze wagen zo scherp als een mes. Maar kijkuit, dat je je niet snijd want ze laat diepe wonden achter. :silly:

P.s schaam je niet om er lekker op los te posten. Over je mening, ideeen, opmerkingen of wat je ook maar kwijt wil.

FAQ:
Heb je deze auto nog niet? Dan zal je deze moeten winnen door de A-Klasse uit te spelen. Is dit te moeilijk? Dan kan je de Driving Academy raadplegen voor wat tips. Wil je daar niet opwachten? Download dan nu de onderstaande savegame waarin alle auto’s + bonus credits toegevoegd zijn.

Let op! Bewaar eerst je eigen savegame voordat je deze gebruikt! Zo heb je altijd een backup van je eigen save game en kan je deze weer terugzetten wanneer je dat wilt.
Backup maken van eigen savegame
• Doe een USB Stick in je PS3
• Vervolgens ga je in de XMB naar Game naar hulpprogramma opgeslagen data, check de handleiding van de PS3 voor als deze stap niet helemaal duidelijk is.
• Ga naar de savegame die je wilt bewaren. Deze is te herkennen aan het Gran Turismo 5 Prologue logo. Als deze geselecteerd staat geeft hij aan dat dit het bestand is waarin je voortgang is opgeslagen.
• Klik op driehoekje en selecteer vervolgens [Kopiëren] in het optiesmenu. Nu staat je Save Game op je usb stick
• Zet het mapje PS3 op een veilige plaats op je computer.


Savegame importeren
• Pak het hieronder gedownloade bestand uit.
• Zet de gehele map PS3 op een USB stick en doe het in je Playstation 3. Vervolgens ga je in de XMB naar Game naar hulpprogramma opgeslagen data, check de handleiding van de PS3 voor als deze stap niet helemaal duidelijk is.
• Daar staat USB device bij, open deze en je zult de Save Game zien staan. Klik op driehoekje en selecteer vervolgens [Kopiëren] in het optiesmenu. Nu staat je savegame op je hdd van de PS3.


Bijlage:

Bestandsnaam: PS3-cc4d21...75c3.zip
Bestandsgrootte:44 KB

Volg me op Twitter Roomboter_GT om op de hoogte te blijven de TT's en overige races.
Virtual Roadster with G27
Fun days of my life
My Youtube Channel
Bijlagen:
Laatst bewerkt 14 jaren 9 maanden geleden door Roomboter.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Roomboter
  • Roomboter's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
14 jaren 10 maanden geleden #2042 door Jaggle
Beantwoord door Jaggle in topic Re:Pinkster Weekend Race!!!
Staat genoteerd!!!!!:)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 10 maanden geleden #2044 door kloek
Beantwoord door kloek in topic Re:Pinkster Weekend Race!!!
Wat een super goed idee zeg. !!

Verdorie ik heb het hele weekend helaas verplichtingen.:dry:
Vrijdag avond een oefen sessie :laugh:

Dan kan ik wel.

Mag ik dan ook nog rondje oefenen ?:blush:

Je maakt het leuk spannend Roomboter. Prima plan :woohoo:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 10 maanden geleden #2045 door Roomboter
Beantwoord door Roomboter in topic Re:Pinkster Weekend Race!!!
kloek wrote:

Wat een super goed idee zeg. !!

Verdorie ik heb het hele weekend helaas verplichtingen.:dry:
Vrijdag avond een oefen sessie :laugh:

Dan kan ik wel.

Mag ik dan ook nog rondje oefenen ?:blush:

Je maakt het leuk spannend Roomboter. Prima plan :woohoo:


Dank je.

Jammer dat je niet mee kan rijden, je bent uiteraard van harte welkom tijden de training sessie. Hoe meer zielen...............

Volg me op Twitter Roomboter_GT om op de hoogte te blijven de TT's en overige races.
Virtual Roadster with G27
Fun days of my life
My Youtube Channel

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Roomboter
  • Roomboter's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
14 jaren 10 maanden geleden - 14 jaren 10 maanden geleden #2047 door Alfist
Beantwoord door Alfist in topic Re:Pinkster Weekend Race!!!
Roomboter,dat is super!!! B) B)

Ik doe ook mee.
Mvg.Alfist33
Laatst bewerkt 14 jaren 10 maanden geleden door Alfist.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 10 maanden geleden #2049 door Roomboter
Beantwoord door Roomboter in topic Re:Pinkster Weekend Race!!!
Alfist wrote:

Roomboter,dat is super!!! B) B)

Ik doe ook mee.
Mvg.Alfist33



Top, vergeet je niet op de kalender in te schrijven

Volg me op Twitter Roomboter_GT om op de hoogte te blijven de TT's en overige races.
Virtual Roadster with G27
Fun days of my life
My Youtube Channel

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Roomboter
  • Roomboter's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
14 jaren 10 maanden geleden #2053 door Blitz187
Beantwoord door Blitz187 in topic Re:Pinkster Weekend Race!!!
Hmmm... interesting... :) Denk dat ik dit ook maar mee pak lol


Blitz187

Playseat Le Mans | DFP | PAL version

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Blitz187
  • Blitz187's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • World Citizen!
Lees meer
14 jaren 10 maanden geleden #2054 door Roomboter
Beantwoord door Roomboter in topic Re:Pinkster Weekend Race!!!
GTP_Blitz187 wrote:

Hmmm... interesting... :) Denk dat ik dit ook maar mee pak lol



You will love it. Juist jij :woohoo:

Volg me op Twitter Roomboter_GT om op de hoogte te blijven de TT's en overige races.
Virtual Roadster with G27
Fun days of my life
My Youtube Channel

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Roomboter
  • Roomboter's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
14 jaren 10 maanden geleden #2056 door Horli
Beantwoord door Horli in topic Re:Pinkster Weekend Race!!!
De vrijdag en zaterdag zal iets moeilijker worden misschien dat ik een avondje nog kan regelen maar zondag ben ik er bij.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 10 maanden geleden - 14 jaren 10 maanden geleden #2059 door Roomboter
Beantwoord door Roomboter in topic Re:Pinkster Weekend Race!!!
Horli wrote:

De vrijdag en zaterdag zal iets moeilijker worden misschien dat ik een avondje nog kan regelen maar zondag ben ik er bij.


Ok, leuk dat je meedoet. Als de event up-date uitpakt zoals we verwachten/hopen, dan raad ik je zeker aan om toch een momentje te nemen voor om het een en het ander te oefenen. Hou de thread in de gaten voor de race details.

Zie je sowieso zondagavond.

Volg me op Twitter Roomboter_GT om op de hoogte te blijven de TT's en overige races.
Virtual Roadster with G27
Fun days of my life
My Youtube Channel
Laatst bewerkt 14 jaren 10 maanden geleden door Roomboter.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Roomboter
  • Roomboter's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer