Dutch Customs Tuning Guides

15 jaren 6 dagen geleden #1522 door NLxAROSA
Dutch Customs Tuning Guides werd gestart door NLxAROSA
Ik heb mijn uitvalsbasis weliswaar op gtplanet, maar deze wil ik toch even reserveren voor de NL community. :)

Ik speel op dit moment ernstig met de gedachte om een te gaan beginnen met een aantal tuning guides voor GT5P. Ik wil daar echter een andere invalshoek voor gaan hanteren dan de bestaande guides. Ik ben hiervoor geïnspireerd door het boek over digitale fotografie van Scott Kelby. In dat boek geen technische verhandelingen over diafragma's en sluitertijden, maar praktische tips zoals: 'Als je een landschap wil fotograferen zet je 'm op x en y' en 'als je sport wil fotograferen doe je zus en zo'. Hij doet als het ware alsof hij je meeneemt op een fotoshoot en vertelt je stapsgewijs gewoon wat je moet doen.

Op die manier kun je ook een tuning guide in elkaar sleutelen. Het eerste deel zou dan bijvoorbeeld 'Tuning For Suzuka' kunnen heten, waar ik stapsgewijs uitleg hoe ik een auto tune voor dat circuit, van bocht 1 tot en met de finish, waarbij ik uitleg wat de effecten van bepaalde settings zijn en wat de ideale setup (volgens mij) is om een bepaald effect te bereiken. Je krijgt als het ware inzicht in mijn (verknipte) geest als ik ga tunen. ;)

Wat vinden jullie van dat idee? Zou dit een goede aanvulling kunnen zijn op de bestaande guides? Enige waar ik (zoals altijd) een beetje mee zit, is de beschikbare tijd. :p

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • NLxAROSA
  • NLxAROSA's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
15 jaren 6 dagen geleden #1526 door Djie
Beantwoord door Djie in topic Re:Dutch Customs Tuning Guides
Dat klinkt wel heel tof! Dan beschrijf je het echt super gedetailleerd, nu hebben we in onze guides de basis principes al uitgelegd. Maar hoe je daadwerkelijk tot zo'n tune komt is natuurlijk wel even een stapje verder, het zou een perfecte uitbreiding zijn op de huidige guides! Zeker omdat je het anders wilt aanpakken dan er tot nu toe altijd over geschreven is, dat kan echt goed worden!

Het klinkt mij echt heel tof in de oren... of ogen want ik lees het..:P

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 6 dagen geleden #1527 door HammerNL
Beantwoord door HammerNL in topic Re:Dutch Customs Tuning Guides
Voorbeelden spreken sowieso meer tot de verbeelding, dan alleen maar de theoretische basis zoals in andere guides wordt behandeld. Goed initiatief dus, waardoor mensen ook bestaande setups meer naar hun eigen rijstijl kunnen aanpassen, omdat ze dan ook weten wat voor invloed het heeft op de auto incombi met de betreffende track.

Zoals je zelf al zegt, zal dit geen project van een week worde...:)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 5 dagen geleden #1529 door NLxAROSA
Beantwoord door NLxAROSA in topic Re:Dutch Customs Tuning Guides
Daarom wil ik in eerste instantie ook beginnen met ééntje, bijvoorbeeld voor Suzuka. Ik heb zelf een stijl ontwikkeld waardoor ik relatief snel een tune kan maken voor een bepaalde auto en track. Lijkt me gewoon eens leuk omdat op papier te zetten en te delen. :)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • NLxAROSA
  • NLxAROSA's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
15 jaren 5 dagen geleden #1530 door christophevb
Beantwoord door christophevb in topic Re:Dutch Customs Tuning Guides
Ik ben nieuw hier op het forum maar lees al langer mee dan ik lid ben , je voorstel klinkt echt goed. Het is vooral de tuning waar ik soms nog problemen mee heb terwijl ik echt wel weet dat het een wereld van verschil kan maken.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 5 dagen geleden #1535 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Re:Dutch Customs Tuning Guides
NLxAROSA wrote:

Wat vinden jullie van dat idee? Zou dit een goede aanvulling kunnen zijn op de bestaande guides? Enige waar ik (zoals altijd) een beetje mee zit, is de beschikbare tijd.


Hee NLxAROSA

Echt een vet idee, waar een ieder op deze site wat aan heeft!
Qua tijd, da's voor een ieder die aan deze website meewerkt een probleem ;)
Als je wilt wil ik je, waar ik dat kan, bijstaan in het maken en verder uitwerken van zo een document.... :side:
Je hebt mijn e-mail adres!

Bijlage:

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 4 dagen geleden #1542 door Roomboter
Beantwoord door Roomboter in topic Re:Dutch Customs Tuning Guides
NLxAROSA wrote:

Ik heb mijn uitvalsbasis weliswaar op gtplanet, maar deze wil ik toch even reserveren voor de NL community. :)

Ik speel op dit moment ernstig met de gedachte om een te gaan beginnen met een aantal tuning guides voor GT5P. Ik wil daar echter een andere invalshoek voor gaan hanteren dan de bestaande guides. Ik ben hiervoor geïnspireerd door het boek over digitale fotografie van Scott Kelby. In dat boek geen technische verhandelingen over diafragma's en sluitertijden, maar praktische tips zoals: 'Als je een landschap wil fotograferen zet je 'm op x en y' en 'als je sport wil fotograferen doe je zus en zo'. Hij doet als het ware alsof hij je meeneemt op een fotoshoot en vertelt je stapsgewijs gewoon wat je moet doen.

Op die manier kun je ook een tuning guide in elkaar sleutelen. Het eerste deel zou dan bijvoorbeeld 'Tuning For Suzuka' kunnen heten, waar ik stapsgewijs uitleg hoe ik een auto tune voor dat circuit, van bocht 1 tot en met de finish, waarbij ik uitleg wat de effecten van bepaalde settings zijn en wat de ideale setup (volgens mij) is om een bepaald effect te bereiken. Je krijgt als het ware inzicht in mijn (verknipte) geest als ik ga tunen. ;)

Wat vinden jullie van dat idee? Zou dit een goede aanvulling kunnen zijn op de bestaande guides? Enige waar ik (zoals altijd) een beetje mee zit, is de beschikbare tijd. :p



Hey Lars,

Als je het net zo goed weet uit te leggen als dat je je tunes maakt, ben ik de eerste die je boek bestelt ;)

Volg me op Twitter Roomboter_GT om op de hoogte te blijven de TT's en overige races.
Virtual Roadster with G27
Fun days of my life
My Youtube Channel

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 4 dagen geleden #1551 door Blitz187
Beantwoord door Blitz187 in topic Re:Dutch Customs Tuning Guides
Zeker een top idee Lars.. Daar zullen veel mensen gebruik van kunnen maken :D


Blitz187

Playseat Le Mans | DFP | PAL version

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Blitz187
  • Blitz187's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • World Citizen!
Lees meer
14 jaren 10 maanden geleden #2371 door aukyo
Beantwoord door aukyo in topic Re:Dutch Customs Tuning Guides
mooi idee vind ik ga zo door.:)

als iemand my wil invite mijn psn naam is aukyo.

Bijlage:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 11 maanden geleden #8036 door Shaunn
Beantwoord door Shaunn in topic Re:Dutch Customs Tuning Guides
Leuk initiatief, heb jullie guides inmiddels al gebruikt van op GTPLANET ;)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer