- Berichten: 4715
- Ontvangen bedankjes 511
Expert: 550pp/4wd Suzuka Tune
15 jaren 1 maand geleden - 15 jaren 1 maand geleden #1216
door Djie
Expert: 550pp/4wd Suzuka Tune werd gestart door Djie
Als we hier met zijn allen onze auto instellingen posten kunnen we naar perfectie streven!
De auto's die het meest gebruikt worden:
Ford Focus ST '06
Honda Integra TYPE R '04
Zelf gebruik ik de Focus het meeste doordat dit niet alleen een toffe auto is maar er al zoveel mensen met de Integra rijden. Misschien dat de Integra wel een snellere wagen kan zijn. Misschien moeten we daarvoor ook de perfecte setup gaan vinden. Onderstaande setup is nog veel aan te verbeteren/perfectioneren!
Setup voor Ford Focus ST '06
Vermogen (BHP): 275 (+30)
Gewicht (KG): 1430 (100%)
Banden: R1 R1
Downforce: -
Rijhoogte (mm): -25 -25
Vering: 9 3
Demper: 5 3
Toe-/uitspoor: 0.00 -0.25
Chamber (-): 0.9 0.3
Rembalans: 5 8
Koppelverdeling (v/a): - -
Maximale Stuurhoek: 45 (voor controllers 40)
Tractiecontrole: Uit
ABS: 1
1e Versnelling: 2.851
2e Versnelling: 1.803
3e Versnelling: 1.386
4e Versnelling: 1.120
5e Versnelling: 0.918
6e Versnelling: 0.767
Eindoverbrening: 4.260
Setup voor Honda Integra TYPE R '04
Vermogen (BHP): -
Gewicht (KG): - (100%)
Banden: R1 S3
Downforce: -
Rijhoogte (mm): -30 -30
Vering: 10 10
Demper: 10 10
Toe-/uitspoor: +0.25 -0.10
Chamber (-): 3.0 4.0
Rembalans: 7 70
Koppelverdeling (v/a): - -
Maximale Stuurhoek: 45 (voor controllers 40)
Tractiecontrole: Uit
ABS: 1
1e Versnelling: 2.812
2e Versnelling: 1.884
3e Versnelling: 1.525
4e Versnelling: 1.277
5e Versnelling: 1.040
6e Versnelling: 0.856
Eindoverbrening: 5.161
De auto's die het meest gebruikt worden:
Ford Focus ST '06
Honda Integra TYPE R '04
Zelf gebruik ik de Focus het meeste doordat dit niet alleen een toffe auto is maar er al zoveel mensen met de Integra rijden. Misschien dat de Integra wel een snellere wagen kan zijn. Misschien moeten we daarvoor ook de perfecte setup gaan vinden. Onderstaande setup is nog veel aan te verbeteren/perfectioneren!
Setup voor Ford Focus ST '06
Vermogen (BHP): 275 (+30)
Gewicht (KG): 1430 (100%)
Banden: R1 R1
Downforce: -
Rijhoogte (mm): -25 -25
Vering: 9 3
Demper: 5 3
Toe-/uitspoor: 0.00 -0.25
Chamber (-): 0.9 0.3
Rembalans: 5 8
Koppelverdeling (v/a): - -
Maximale Stuurhoek: 45 (voor controllers 40)
Tractiecontrole: Uit
ABS: 1
1e Versnelling: 2.851
2e Versnelling: 1.803
3e Versnelling: 1.386
4e Versnelling: 1.120
5e Versnelling: 0.918
6e Versnelling: 0.767
Eindoverbrening: 4.260
Setup voor Honda Integra TYPE R '04
Vermogen (BHP): -
Gewicht (KG): - (100%)
Banden: R1 S3
Downforce: -
Rijhoogte (mm): -30 -30
Vering: 10 10
Demper: 10 10
Toe-/uitspoor: +0.25 -0.10
Chamber (-): 3.0 4.0
Rembalans: 7 70
Koppelverdeling (v/a): - -
Maximale Stuurhoek: 45 (voor controllers 40)
Tractiecontrole: Uit
ABS: 1
1e Versnelling: 2.812
2e Versnelling: 1.884
3e Versnelling: 1.525
4e Versnelling: 1.277
5e Versnelling: 1.040
6e Versnelling: 0.856
Eindoverbrening: 5.161
Laatst bewerkt 15 jaren 1 maand geleden door Djie.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Djie
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Admin
Minder
Lees meer
15 jaren 1 maand geleden - 15 jaren 1 maand geleden #1219
door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Re:Expert: 550pp/4wd Suzuka Tune
Dit zijn de settings die ik gisteren gebruikte. Ik reed inrace op een gegeven moment een 2.18,3 als snelste tijd. Zeker niet de snelste tijd, en zeker nog aan te sleutelen.
Achterwielen dus veel camber om het glijden van de S3 banden tegen te gaan.
Verder is de power to weight ratio nu ca. 4,3 kg/pk.
Theoretisch dus heel laag (instellingen Djie = PtWr van 5,2 kp/pk)
Setup voor Ford Focus ST '06
Vermogen (BHP): 277
Gewicht (KG): 1215
Banden: R1 S3
Downforce: -
Rijhoogte (mm): -15 -15
Vering: 6 5
Demper: 6 5
Toe-/uitspoor: -0.05 +0.10
Chamber (-): 1.0 5.0
Rembalans: 6 6
Koppelverdeling (v/a): - -
Maximale Stuurhoek: 30
Tractiecontrole: Uit
ABS: 1
Versnellingsverhouding ongeveer gelijk aan die van Djie!
Achterwielen dus veel camber om het glijden van de S3 banden tegen te gaan.
Verder is de power to weight ratio nu ca. 4,3 kg/pk.
Theoretisch dus heel laag (instellingen Djie = PtWr van 5,2 kp/pk)
Setup voor Ford Focus ST '06
Vermogen (BHP): 277
Gewicht (KG): 1215
Banden: R1 S3
Downforce: -
Rijhoogte (mm): -15 -15
Vering: 6 5
Demper: 6 5
Toe-/uitspoor: -0.05 +0.10
Chamber (-): 1.0 5.0
Rembalans: 6 6
Koppelverdeling (v/a): - -
Maximale Stuurhoek: 30
Tractiecontrole: Uit
ABS: 1
Versnellingsverhouding ongeveer gelijk aan die van Djie!
i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast
Laatst bewerkt 15 jaren 1 maand geleden door Jilt.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Jilt
- Offline
- Moderator
- GTHQ_Jilt
15 jaren 1 maand geleden #1222
door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Re:Expert: 550pp/4wd Suzuka Tune
Ik heb gisteravond de instellingen van Djie geprobeerd, die zijn erg goed!!
Ik reed met gemak een 2.18,0!
De auto voelt veel stabieler dan de instellingen die ik gebruikte.
Bedankt Djie.
Ik reed met gemak een 2.18,0!
De auto voelt veel stabieler dan de instellingen die ik gebruikte.
Bedankt Djie.
i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Jilt
- Offline
- Moderator
- GTHQ_Jilt
15 jaren 1 maand geleden #1237
door oVEGAo
Beantwoord door oVEGAo in topic Re:Expert: 550pp/4wd Suzuka Tune
Heb leuke setup voor integra. suzuka 550pp
rondetijden schommelen rondt 2.19.xxx hoewel je met de focus idd gemakkelijk 2.18.xxx haalt.
pk 287
kg 1014
S3 S2
- -
-30 -30
10 10
10 10
+0.25 -0.10
3.0 4.0
7 10
1ste 2.812
2de 1.884
3de 1.525
4de 1.277
5de 1.040
6de 0.856
eind. 5.161
Have fun...
rondetijden schommelen rondt 2.19.xxx hoewel je met de focus idd gemakkelijk 2.18.xxx haalt.
pk 287
kg 1014
S3 S2
- -
-30 -30
10 10
10 10
+0.25 -0.10
3.0 4.0
7 10
1ste 2.812
2de 1.884
3de 1.525
4de 1.277
5de 1.040
6de 0.856
eind. 5.161
Have fun...
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- oVEGAo
- Offline
- Gebruiker
Minder
Lees meer
- Berichten: 32
- Ontvangen bedankjes 2
15 jaren 1 maand geleden #1256
door Djie
Beantwoord door Djie in topic Re:Expert: 550pp/4wd Suzuka Tune
Gisteravond weer ff een paar leuke races gehad en voor mij met bovenstaande setup een nieuw lap record neergezet 2'16.452! Meestal rijd ik rond 2'17.000 afhankelijk van de warmte van de bandjes
Ik ga even de setup van oVEGAo proberen, alleen dan mss met R1 en S3 bandjes als dat lukt
Ik ga even de setup van oVEGAo proberen, alleen dan mss met R1 en S3 bandjes als dat lukt
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Djie
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Admin
Minder
Lees meer
- Berichten: 4715
- Ontvangen bedankjes 511
15 jaren 1 maand geleden #1257
door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Re:Expert: 550pp/4wd Suzuka Tune
Da's echt wel vet snel!!
Ik rij met Djie's setup voor de Focus 2.18,000, sneller kan met slipstream, maar dan houdt het voor mij echt wel op!
R.E.S.P.E.C.T. Djie!!!!
Wel een hele gave serie om te racen. Met de AWD's heb ik het gevoel dat je tegen de achterwielen aan het vechten bent. Hiermee kun je tenminste lekker knallen.
Ik probeer vanavond weer van de partij te zijn.
Cya online!
Ik rij met Djie's setup voor de Focus 2.18,000, sneller kan met slipstream, maar dan houdt het voor mij echt wel op!
R.E.S.P.E.C.T. Djie!!!!
Wel een hele gave serie om te racen. Met de AWD's heb ik het gevoel dat je tegen de achterwielen aan het vechten bent. Hiermee kun je tenminste lekker knallen.
Ik probeer vanavond weer van de partij te zijn.
Cya online!
i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Jilt
- Offline
- Moderator
- GTHQ_Jilt
15 jaren 1 maand geleden #1258
door kloek
Beantwoord door kloek in topic Re:Expert: 550pp/4wd Suzuka Tune
Wel dije en jiltjes ik zal vanavond toch ook weer de integra uit de schuur halen en beetje met de setup rommelen.
Gezien de starttijd zal ik wel geen tijd meer hebben om even te oefenen dus wordt gewoon proberen.
Afgelopen maandag duidelijk geworden dat beetje meer vermogen en of gewichts verlaging nodig is. Op snelle stukken alleen mogelijk bij te blijven indien precies uit de bochten in slipstream anders lopen andere integra's gewoon weg.
Banden aanpassen en xtra pp gebruiken.
Zie jullie vanavond, waarschijnlijk zie ik alleen jullie konten !
2. 16 EEHHHHHHH tja ben met mijn 1.20.200 nog net niet snel genoeg geloof ik.
Laters
Gezien de starttijd zal ik wel geen tijd meer hebben om even te oefenen dus wordt gewoon proberen.
Afgelopen maandag duidelijk geworden dat beetje meer vermogen en of gewichts verlaging nodig is. Op snelle stukken alleen mogelijk bij te blijven indien precies uit de bochten in slipstream anders lopen andere integra's gewoon weg.
Banden aanpassen en xtra pp gebruiken.
Zie jullie vanavond, waarschijnlijk zie ik alleen jullie konten !
2. 16 EEHHHHHHH tja ben met mijn 1.20.200 nog net niet snel genoeg geloof ik.
Laters
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- kloek
- Offline
- Gebruiker
Minder
Lees meer
- Berichten: 2611
- Ontvangen bedankjes 65
15 jaren 1 maand geleden #1259
door Rikson66
Beantwoord door Rikson66 in topic Re:Expert: 550pp/4wd Suzuka Tune
Ik doe straks ook weer een paar rondjes mee.(met de Integra)Ligt me toch beter dan de Focus,ben 1,5 sec. per ronde sneller dan met de Ford.Mss een tip,probeer eens een rondje met R3-S2,je moet wel wat vermogen inleveren maar in de bochten hou je de snelheid hoger.Laterzz.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Rikson66
- Offline
- Gebruiker
Minder
Lees meer
- Berichten: 1487
- Ontvangen bedankjes 94
15 jaren 1 maand geleden #1260
door Djie
Beantwoord door Djie in topic Re:Expert: 550pp/4wd Suzuka Tune
Holy S*** wat gaat die Integra hard! Hij is wel een stuk nerveuzer maar damn, hij gaat echt een stuk harder dan de Focus. Ik heb de setup van de oVEGAo gebruikt. Alleen heb ik de bandjes verwisseld R1 en S3 van gemaakt, gewicht naar 100% en de rest aangevuld met vermogen. Snelste rondje was een 2'16.189! Mss moet ik toch maar van mijn Focus geloof afstappen
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Djie
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Admin
Minder
Lees meer
- Berichten: 4715
- Ontvangen bedankjes 511
15 jaren 1 maand geleden #1264
door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Re:Expert: 550pp/4wd Suzuka Tune
Die Integra heeft een groter snelheidsgevoel omdat de toeren tot 8.500 tpm gaan!
Maar hij is ook sneller, voor zover als ik het kunnen proberen.
Heb Vega's instellingen met Djie's instellingen gebruikt en het boeltje een beetje minder zenuwachtig gemaakt!
De bak iets closer gemaakt, vooral bij de 3de en 4de versnelling.
Toe en uitspoor zorgen voor een iets vager besturen, maar meer stabiliteit.
Wel klaar zijn met remmen als je gaat sturen, anders komt de kont om.
Goed pompen met het gas in de bochten, en je hebt grip zat.
Hier zijn de iets aangepaste instellingen, ben benieuwd of die sneller zijn!
Setup voor Honda Integra TYPE R '04
Vermogen (BHP): 275 (+21)
Gewicht (KG): 1180 (100%)
Banden: R1 S3
Downforce: -
Rijhoogte (mm): -30 -30
Vering: 10 10
Demper: 10 10
Toe-/uitspoor: -0.15 +0.30
Camber (-): 2.5 4.5
Rembalans: 6 10
Koppelverdeling (v/a): - -
Maximale Stuurhoek: 45 (voor controllers 40)
Tractiecontrole: Uit
ABS: 1
1e Versnelling: 2.812
2e Versnelling: 1.974
3e Versnelling: 1.525
4e Versnelling: 1.233
5e Versnelling: 1.025
6e Versnelling: 0.856
Eindoverbrening: 5.161
Maar hij is ook sneller, voor zover als ik het kunnen proberen.
Heb Vega's instellingen met Djie's instellingen gebruikt en het boeltje een beetje minder zenuwachtig gemaakt!
De bak iets closer gemaakt, vooral bij de 3de en 4de versnelling.
Toe en uitspoor zorgen voor een iets vager besturen, maar meer stabiliteit.
Wel klaar zijn met remmen als je gaat sturen, anders komt de kont om.
Goed pompen met het gas in de bochten, en je hebt grip zat.
Hier zijn de iets aangepaste instellingen, ben benieuwd of die sneller zijn!
Setup voor Honda Integra TYPE R '04
Vermogen (BHP): 275 (+21)
Gewicht (KG): 1180 (100%)
Banden: R1 S3
Downforce: -
Rijhoogte (mm): -30 -30
Vering: 10 10
Demper: 10 10
Toe-/uitspoor: -0.15 +0.30
Camber (-): 2.5 4.5
Rembalans: 6 10
Koppelverdeling (v/a): - -
Maximale Stuurhoek: 45 (voor controllers 40)
Tractiecontrole: Uit
ABS: 1
1e Versnelling: 2.812
2e Versnelling: 1.974
3e Versnelling: 1.525
4e Versnelling: 1.233
5e Versnelling: 1.025
6e Versnelling: 0.856
Eindoverbrening: 5.161
i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Jilt
- Offline
- Moderator
- GTHQ_Jilt