Cup Regels

15 jaren 2 maanden geleden - 15 jaren 2 maanden geleden #896 door Djie
Cup Regels werd gestart door Djie
Tijdens de WinterCup zijn we met zijn allen tegen een aantal dingen aangelopen wat niet duidelijk genoeg in de regels is vastgelegd, samen met jullie lijkt het mij het beste om de regels voor de volgende cup samen te stellen!

Bediscussieer hier de huidige regels en voeg nieuwe toe!

Let op: Onderstaande regels zijn niet allemaal van toepassing op de WinterCup, kijk voor de WinterCup regels hier

Algemene Cup Regels:

  • Iedere deelnemer is verplicht de replay van zijn beste ronde te bewaren gedurende de Winter Cup.
  • De top 8 van iedere race is verplicht de replay van zijn beste ronde te posten op het forum.
  • De beste ronde mag alleen zijn verreden tussen de start en eind datum dat is aangegeven op het race overzicht.
  • De beste ronde replay zal alleen geaccepteerd worden voor review op de aangegeven start en eind datum.
  • Zorg dat je je PSN Tag hebt toegevoegd aan je profiel!
  • Mocht er tijdens de cup een update uitkomen voor Gran Turismo 5 Prologue dan zal de ronde die overeenkomt met de datum van de update waarop die is uitgekomen komen te vervallen. Er zal een gestart worden met een nieuwe ronde.
  • De punten per race worden als volgt verdeeld: 1e: 10 2e: 8 3e: 6 4e:5 5e: 4 6e: 3 7e: 2 8e: 1


  • Race Regels

  • Gebruik van koppeling is NIET toegestaan
  • 2 wielen op (of verticaal in lijn met (ook in de lucht)) het circuit.
  • Curbstones maken deel uit van het circuit
  • Gras maakt geen deel uit van het circuit.
  • Uitloop vlaktes maken geen deel uit van het circuit
  • Geen contact met muren of andere objecten, zichtbaar of onzichtbaar
  • Met 2 wielen buiten de curbstones en 2 wielen nog op de curbstones rijden is correct
  • Met 4 wielen buiten de curbstones rijden is niet correct
  • Als je niet zeker 100% zeker bent dat je rondje goed is dan zal hij waarschijnlijk worden afgekeurd
  • Cheaten niet toegestaan
  • Niets dat tegen de geest van de regels in gaat
  • Bewaar ten alle tijden je Beste Ronde Replay!!!
  • Laatst bewerkt 15 jaren 2 maanden geleden door Djie.

    Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

    Lees meer
    15 jaren 2 maanden geleden #913 door Jeff86Tiger
    Beantwoord door Jeff86Tiger in topic Re:Cup Regels
    Wat vind iedereen ervan als van tevoren de banen bekend zijn en dat we bij iedere ronde uit 3 of 5 auto's kunnen kiezen die word gebruikt voor de race.
    Door middel van stemmen kunnen we kiezen welke auto ervoor word gebruikt.
    We zouden 5 auto's kunnen gebruiken. Na ronde1 4 auto's over, ronde2 3 auto's over, enz.

    Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

    Lees meer
    15 jaren 2 maanden geleden #914 door Djie
    Beantwoord door Djie in topic Re:Cup Regels
    Das wel een ludieke opzet Tiger!

    Op het moment kijk ik welke circuit + auto combinatie een beetje uitdagend is, dit kunnen we natuurlijk ook overlaten aan de GT5P-Randomizer!

    Is misschien leuk voor in de toekomst als we race zelf kunnen hosten. :)

    Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

    Lees meer
    15 jaren 2 maanden geleden #915 door Jeff86Tiger
    Beantwoord door Jeff86Tiger in topic Re:Cup Regels
    Net gekeken naar de GT5P-randomizer.
    Dit is een goed systeempje vind ik;)

    Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

    Lees meer
    15 jaren 2 maanden geleden #1084 door Djie
    Beantwoord door Djie in topic Re:Cup Regels
    Ving ergens anders op het forum wat op over het gebruik van de koppeling. Zou dit in toekomst moeten worden verboden of niet?

    Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

    Lees meer
    15 jaren 2 maanden geleden #1086 door SolarSystem
    Beantwoord door SolarSystem in topic Re:Cup Regels
    De koppeling is een gimmick zolang niet elk (fatsoenlijk) stuur is voorzien van een koppeling. Hierbij doel ik naar sturen als de DFGT en de DFP die speciaal voor Gran Turismo zijn ontwikkeld. In de professionele GT competities wordt de koppeling ook niet toegestaan en ik vind dat deze competitie met een aantal grote namen erin zich al enigszins uitvouwt tot een professionele competitie!

    Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

    Lees meer
    15 jaren 2 maanden geleden #1087 door GTP_spyrrari1
    Beantwoord door GTP_spyrrari1 in topic Re:Cup Regels
    Djie schrijft:

    Ving ergens anders op het forum wat op over het gebruik van de koppeling. Zou dit in toekomst moeten worden verboden of niet?


    he man,leuke site dit,fijn om er bij te zijn...alles goed met je??


    zoals je misschien op de GTplanet site gelezen heb,was er bij de IFTC races grote constanatie over het gebruik van de koppeling!!
    er is uiteindelijk(en terecht...)besloten om het te verbieden ,om zo het kampioenschap zo eerlijk mogelijk te maken,en dat was een giga succes!!

    het is gewoon simpel,als je 2 rijders hebt met nagenoeg dezelfde talenten,zal diegene met koppeling altijd en overal winnen....en dat is gewoon niet eerlijk,dus als is de competitie hier het gebruik van de koppeling wel wordt toegestaan denk ik helaas niet dat ik hier verder aan meedoe....:(

    begrijp me niet verkeerd,ik heb veel respect voor iemand als hij/zij mij in een gelijke strijd verslaat..absoluut!!
    maar als dit gebeurt wanneer een ander een voordeel heeft enkel omdat hij/zij een duurdere wheel(g25/fanatec) aangeschaft,dan zie ik er de lol en zeker de competitie niet in.....


    spyrrari.

    Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

    Lees meer
    15 jaren 2 maanden geleden #1089 door Oenta
    Beantwoord door Oenta in topic Re:Cup Regels
    GTP_spyrrari1 schrijft:

    Djie schrijft:

    Ving ergens anders op het forum wat op over het gebruik van de koppeling. Zou dit in toekomst moeten worden verboden of niet?


    he man,leuke site dit,fijn om er bij te zijn...alles goed met je??


    zoals je misschien op de GTplanet site gelezen heb,was er bij de IFTC races grote constanatie over het gebruik van de koppeling!!
    er is uiteindelijk(en terecht...)besloten om het te verbieden ,om zo het kampioenschap zo eerlijk mogelijk te maken,en dat was een giga succes!!

    het is gewoon simpel,als je 2 rijders hebt met nagenoeg dezelfde talenten,zal diegene met koppeling altijd en overal winnen....en dat is gewoon niet eerlijk,dus als is de competitie hier het gebruik van de koppeling wel wordt toegestaan denk ik helaas niet dat ik hier verder aan meedoe....:(

    begrijp me niet verkeerd,ik heb veel respect voor iemand als hij/zij mij in een gelijke strijd verslaat..absoluut!!
    maar als dit gebeurt wanneer een ander een voordeel heeft enkel omdat hij/zij een duurdere wheel(g25/fanatec) aangeschaft,dan zie ik er de lol en zeker de competitie niet in.....


    spyrrari.


    Hij heeft gelijk en ik zou het vervelend vinden als we zo een deelnemer zouden verliezen!

    Dus Djie word even wakker, en verbied de koppeling! Eerlijke regels en een eerlijke strijd gaat boven alles vind ik:blush:

    Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

    Lees meer
    15 jaren 2 maanden geleden #1090 door conzales
    Beantwoord door conzales in topic Re:Cup Regels
    Kunnen we dan alle sturen verbieden?
    eerlijk tov allen die geen stuurtje hebben en met controller moeten rijden :side:

    GT5P zit zo bescheten in elkaar en dat heeft zeer negatieve gevolgen vind ik...
    Ik vrees dat er geen gulden middenweg is ivm de koppeling en dat er zowieso iemand zal uitvallen volgende keer :dry:

    Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

    Lees meer
    15 jaren 2 maanden geleden #1091 door Djie
    Beantwoord door Djie in topic Re:Cup Regels
    conzales schrijft:

    Kunnen we dan alle sturen verbieden?
    eerlijk tov allen die geen stuurtje hebben en met controller moeten rijden :side:

    GT5P zit zo bescheten in elkaar en dat heeft zeer negatieve gevolgen vind ik...
    Ik vrees dat er geen gulden middenweg is ivm de koppeling en dat er zowieso iemand zal uitvallen volgende keer :dry:


    Tjah, als het hier nog echt is groot gaan worden kan ik natuurlijk 2 klassementen maken, 1tje met controller rijders en 1tje met stuur rijders. Doordat alleen de duurdere stuurtjes een koppeling hebben zal het wel niet mogelijk worden om ook daarvoor een andere competitie op te zetten. Graag wil ik 1 competitie met alle beste rijders van NL, mede dankzij alle rijders die Solar kent :woohoo: groeit deze WinterCup aardig uit naar een profi cup! Het is mooi om de strijd om de eerste plaatsen te zien.

    Voor koppeling is het duidelijk dat er voordeel mee gehaald kan worden, voor de WinterCup staan de regels vast en zal het gedogen worden, wel zal ik voor de volgende race proberen een leuke auto te kiezen waarbij geen koppeling gebruikt kan worden.

    Helaas is het niet te zien aan het replay bestand of er een koppeling gebruikt is, alleen door de replay te bekijken is dat te zien, hopelijk kan is dit objectief te beoordelen. Ik zal het verbieden van de koppeling toevoegen aan de regelementen van de volgende cup!


    Nog een vraag voor jullie, hoeveel races zou een leuke cup moeten zijn en over hoeveel tijd? Nu is de WinterCup 5 races verdeeld over 2 weken per race, bevalt dit? Zal dit anders moeten?

    Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

    Lees meer