Nascar Tuning

12 jaren 7 maanden geleden - 12 jaren 7 maanden geleden #53771 door davinci
Nascar Tuning werd gestart door davinci
Hier een aantal tunes voor de Ovals van Daytona en Indy Super Speedway.

De eerste drie tunes hebben een 3 speed overbrenging (de 4e versnelling is voor overtaking). Op Daytona kan je de overbrenging eventueel op automatisch zetten, maar voor Indy zou ik hem zeker op manual laten.

De eerste twee tunes heb ik al uitvoerig getest en die zijn prima voor sprint en voor lange afstand races, de laatste 2 moeten nog aan de tand gevoeld worden.

Een Nascar heeft nieuw uit de dealer 877pk, hierna moet de motor een x aantal km ingereden worden om op zijn max te komen van 905pk. Zorg dat je na het aanschaffen van je nieuwe Nascar meteen ff de olie ververst.
De pk's lopen na een gegeven moment weer terug, dan gewoon weer olie verversen en je zit zo weer op de 905pk.
Geef het chassis en het motorblok af en toe ook een overhaul, dit zorgt weer voor betere prestaties.

Big thnks for sharing tuners!







Laatst bewerkt 12 jaren 7 maanden geleden door davinci.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Lexum707

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • davinci
  • davinci's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Spammer
Lees meer
12 jaren 7 maanden geleden #53810 door zeppos
Beantwoord door zeppos in topic Re: Nascar Tuning
prachtig werk, dit komt zeker nog van pas....dikke pluim, bank vooruit en kus van de jufouw

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 7 maanden geleden #53864 door WhiteAnimal166
Beantwoord door WhiteAnimal166 in topic Re: Nascar Tuning
Voor sommige setups moet je eerst je aanpassingen aan de versnellingsbak resetten naar Default, topsnelheid zetten, dan je versnellingsbak verhoudingen en als laatste de eindoverbrenging instellen. Anders krijg je niet de juiste versnellingsbakverhoudingen.

Op de #88 kreeg ik sowieso niet alle overbrengingen per versnelling ingesteld zoals ze in de sheet staan.

"On track I don't fear anyone, but respect everyone"

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • WhiteAnimal166
  • WhiteAnimal166's Profielfoto
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_WhiteAnimal - D2G
Lees meer
12 jaren 7 maanden geleden - 12 jaren 7 maanden geleden #53878 door davinci
Beantwoord door davinci in topic Re: Nascar Tuning

Voor sommige setups moet je eerst je aanpassingen aan de versnellingsbak resetten naar Default, topsnelheid zetten, dan je versnellingsbak verhoudingen en als laatste de eindoverbrenging instellen. Anders krijg je niet de juiste versnellingsbakverhoudingen.

Op de #88 kreeg ik sowieso niet alle overbrengingen per versnelling ingesteld zoals ze in de sheet staan.

Ja, dat geld eigenlijk bij al deze versnellingsbakken, goed om dat nog ff onder de aandacht te brengen. :)

Van welke sheet bedoel je, misschien dat ik een foutje heb gemaakt bij het invullen ervan.
Het kan misschien ook eraan liggen dat je #88 nog niet helemaal is ingereden, dan is de overbrenging verhouding ook anders.
Laatst bewerkt 12 jaren 7 maanden geleden door davinci.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • davinci
  • davinci's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Spammer
Lees meer
12 jaren 7 maanden geleden #53879 door WhiteAnimal166
Beantwoord door WhiteAnimal166 in topic Re: Nascar Tuning
Van de eerste en de derde setup, kan zeker geen 1091 instellen voor de 4e versnelling en dacht dat ik de 2e of 3e ook niet op de aangegeven waarde kon krijgen. Over de 2e en 3e twijfel ik nu een beetje of dat te maken had dat ik de volgorde van uitvoering nog verkeerd had. Van de 4e weet ik zeker dat ik nog steeds zover niet kom.

Maar idd die van mij is vrij vers nog, reed hiervoor met de Montoya, in de #88 zit meer wit ;-) Heb gisteren wel redelijk stabiel in de 42.3xx kunnen rijden, voorheen was dat 42.7 ongeveer met iets meer variatie in rondetijden.

"On track I don't fear anyone, but respect everyone"

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • WhiteAnimal166
  • WhiteAnimal166's Profielfoto
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_WhiteAnimal - D2G
Lees meer
12 jaren 7 maanden geleden #53882 door ronnieNL
Beantwoord door ronnieNL in topic Re: Nascar Tuning
Off topic

Leuk me avatar :laugh:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 7 maanden geleden #53883 door davinci
Beantwoord door davinci in topic Re: Nascar Tuning

Off topic

Leuk me avatar :laugh:

Ja, had hem gegoogled, dacht al dat ik hem eerder had gezien. LOL

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • davinci
  • davinci's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Spammer
Lees meer