Playstation VR

7 jaren 9 maanden geleden #116022 door Djie
Playstation VR werd gestart door Djie
Over niet al te lange tijd kunnen we de Playstation VR verwachten. In Japan is de eerste reclame / trailer verschenen.


Het is natuurlijk interessant om deze te gaan vergelijken met een Oculus and Vive...

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden - 7 jaren 8 maanden geleden #116117 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Playstation VR
Wie de PS VR wil proberen, kan dat binnenkort!

Beleef games als nooit te voren en probeer PlayStation VR binnenkort als eerste uit op een van de onderstaande locaties.
Let op: reserveren verplicht. Registreer jouw plaats via www.trypsvr.com
Utrecht - 5 t.m. 10 september
Rotterdam - 12 t.m. 17 september
Amsterdam - 19 t.m. 24 september
Eindhoven - 26 september t.m. 1 oktober

www.facebook.com/PlayStationNL/videos/1393200697363872/

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast
Laatst bewerkt 7 jaren 8 maanden geleden door Jilt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #116118 door Illoeminati
Beantwoord door Illoeminati in topic Playstation VR
Heb ik het leuke voordeel dat mijn broer voor Playstation werkt (installeert PS stands op events etc) en dat ik dit al eens heb kunnen uitproberen achter gesloten deuren :)
Bepaalde demo's kunnen testen zoals in bovenstaand filmpje (in kooi in het water met die haaien, rollercoaster, playstation vr demo's, iets met tanks...), maar persoonlijk ben ik niet overtuigd. Als je wilt weten hoe die PS VR is, zeker eens gaan testen!

Ik vond het beeld eigenlijk niet scherp (lijkt soms alsof je 480p op een 1080p afspeelt ofzo) en hoeken/randen zijn verre van scherp. Wel heb je het gevoel dat in 'andere wereld' zit, dus de VR feeling is er wel.
Maar als je bijvoorbeeld in zo een rollercoaster zit en van het moment dat dit ding nog maar vooruit beweegt, geeft dit zo een raar gevoel :blink: Had ik dit 15 minuten langer gedaan, had ik gerust kunnen spugen :sick: Denk ook wel dat dit iets persoonlijk is, want een vriend had er minder last van en mijn broer had bijna geen last. Misschien is dit gewoon de motion sickness waar sommige gevoeliger aan zijn? Geen idee.
Wel draaide het gewoon op een PS4. Dit zal met de PS4 NEO wel scherper moeten worden.

Als ik dan gewoon stil zit en rondkijk, is het helemaal geen probleem. Dus ben ergens benieuwd wat racen op VR geeft, aangezien je dan ook vooruit gaat met de auto :) Is het dan veel minder? Of is die motion sickness te verhelpen... zoals de update van Rift DK1/2 naar de Rift CE waar ze dit grotendeels hebben kunnen wegwerken? Geen idee. Heb ook nog geen Rift kunnen testen.

Maar zoals ik al zei, diegene die nieuwsgierig zijn, zeker eens proberen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jilt

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #116119 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Playstation VR
Goede vraag!

Motionsickness heeft te maken met de resolutie en snelheid van verwerking (lag).

Hoe hoger de resolutie en hoe sneller het beeld, hoe minder ziek je ervan wordt.
Maar het schijnt te wennen.
Net als dat je op een boot zit, na 3 dagen moet je echt van je zeeziekte af zijn en zeebenen hebben.

Hoe dan ook, VR vraagt erg veel van het systeem.
Ik zag laatst een filmpje met VR en PCars, draait met een monster van een grafische kaart, maar kon de adaptive tescelation van PCars niet aan, waardoor gebouwen en bomen pas op het laatste moment in beeld komen.

VR staat nog in de kinderschoenen, maar heeft wel afzet en input nodig om verder te kunnen ontwikkelen.
Voor de PC is het gruwelijk veel geld om allemaal voor elkaar te krijgen.
Voor de PS4 is het meer betaalbaar. Dat maakt het voor velen waarschijnlijk wel aantrekkelijk!

Een randvoorwaarde voor het uitgeven van veel geld, is dat je moet kunnen proberen.
Gelukkig doen ze daar aan.

Misschien maar eens een test sessie voor de Occulus proberen te organiseren, zodat iedereen die geïnteresseerd is, eens kan proberen.

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer