Assetto Corsa

10 jaren 2 maanden geleden #101890 door GTHQ_koop
Assetto Corsa werd gestart door GTHQ_koop
Voor wie 't nog niet wist, mede door GT6 en de toekomst van Playstation ben ik overgelopen naar PC-gamen :pinch:

Enige spel wat ik momenteel geinstalleerd heb: Early access Assetto Corsa www.assettocorsa.net/en/
Zeer pittige sim (verplicht rijden met koppeling en schakelbak enzz) die alles op alle fronten (visueel, physics, FFB, immersion) wegblaast wat ik ooit heb gespeeld :woohoo:

Ik zag op 't forum al dat Gurdi deze ook speelt en op 't forum van Assetto kwam ik NOS ook al tegen dus mijn vraag: Zijn HIER nog meer spelers van Assetto..?!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • GTHQ_koop
  • GTHQ_koop's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #101891 door Djie
Beantwoord door Djie in topic Assetto Corsa
Heb best wel veel mooie beelden van gezien, helaas te weinig tijd om nog een sim ernaast te doen :(

Heb ook even een speciale Assetto Corsa categorie aangemaakt om daar te praten over over de sim!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #101898 door asennagt5
Beantwoord door asennagt5 in topic Assetto Corsa
Na 10 jaar gran turismo heb ik besloten om de gok te wagen,
En heb ik een pc gekocht,vooral omdat ik vond dat m'n fanatec gt2 wheel niet
Lekker draaide op gt5/gt6 . Ben nieuw in dat wereldje van de pc gaming dus
Wist niet wat ik moest verwachten. Via steam heb ik assetto corsa gekocht (en in de toekomst komt project cars ook naar steam begreep ik ) . Handig wat je kan daar met ideal betalen . Na alles geïnstalleerd te hebben ging er hier een kreet door het huis toen ik voor het eerst met ac de baan op ging het hele stuur kwam tot leven !!!
Ook fanaleds is gaaf. Elke auto voelt ook echt anders, nu ga ik gt niet afkraken hoor heb me er goed mee vermaakt . Maar dit valt niet te vergelijken. Dus hf koop 777 je snapt wel dat ik me met ac kostelijk vermaak.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #101899 door GTHQ_koop
Beantwoord door GTHQ_koop in topic Assetto Corsa
Hier precies 't zelfde ;)

Was erbij vanaf GT1 maar GT6 voelde gewoon niet goed met m'n CSW.

Ben een noob qua pc's dus heb lang zitten dubben of ik 't moest doen of niet, de onzekerheid over 't gebruik van de huidige stuurtjes op de PS4 en het verplicht afsluiten van PS+ hebben mij de doorslag gegeven om naar PC te gaan.

De feedback die AC uit de Fanatec stuurtjes haalt is idd geweldig als je eenmaal de juiste instellingen hebt gevonden, er is zoveel aan te passen dat je soms de bomen door 't bos niet meer ziet.

Fanaleds heb ik idd ook geinstalleerd en dat is (nog) niet echt nodig maar 't ziet er wel super gelikt uit :woohoo:
Da's meteen nog een voordeel uit deze game...De early access die je nu koopt is misschien nog niet compleet qua banen en auto's maar er word nu al flink gemod door verschillende gebruikers wat resulteert in gemakkelijke apps zoals bijv.: Auto-race-creator of set-up and skins-manager zodat ik, als pc-noob, geen files handmatig meer hoeft te veranderen in de juiste directory.
En er is nog veeel meer onderweg, elke 2 weken een officiele update met of extra auto's, banen, bug-fixes of meer dingen te doen in-game (race, drag, drift, TT, hotlap)

GT was de basis voor mij (die ik ook niet af ga kraken) maar die ben ik nu echt ontgroeid.....EN heb spijt met terugwerkende kracht dat ik niet eerder ben overgestapt :blush:

'T is net wat je zegt: GT is/was leuk....Maar dit is "The real deal" B)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • GTHQ_koop
  • GTHQ_koop's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #102198 door Qwaribo
Beantwoord door Qwaribo in topic Assetto Corsa
Indd!! Ik heb Assetto Corsa gedownload om te proberen maar smaakt nu al naar meer! Geweldige game! Ga hem direct aanschaffen!

En het wordt nog verbeterd ook! :D + de Nordschleife komt er nog in. Wat wil een man nog meer..

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #102204 door toostruus
Beantwoord door toostruus in topic Assetto Corsa
Waar kun je de demo downloaden dan?
Ik wil m eigelijk ook wel proberen voor ik m koop.
Zijn er ook mods voor dit op steam??

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden - 10 jaren 2 maanden geleden #102205 door GTHQ_koop
Beantwoord door GTHQ_koop in topic Assetto Corsa

Indd!! Ik heb Assetto Corsa gedownload om te proberen maar smaakt nu al naar meer! Geweldige game! Ga hem direct aanschaffen!

En het wordt nog verbeterd ook! + de Nordschleife komt er nog in. Wat wil een man nog meer..

A.s. Vrijdag krijgen we idd weer een update, ben benieuwd wat we er deze keer weer bij gaan krijgen :woohoo:
Nordschleife word DLC eind dit jaar als ik 't goed heb ;)

Waar kun je de demo downloaden dan?
Ik wil m eigelijk ook wel proberen voor ik m koop.
Zijn er ook mods voor dit op steam??

Ik heb 'r ook geen demo van gezien..??! Maar je kan 'm gerust kopen hoor B)

Op steam zijn er (nog?) geen mods, gewoon even kijken op: www.assettocorsa.net/forum/index.php
"Onderste deel" van 't forum helemaal gericht op mods waarvan een gedeelte bruikbaar is (Skins, apps, sounds)
Tracks en auto's zijn in de maak maar moeten nog wachten op de laatste tools.
Laatst bewerkt 10 jaren 2 maanden geleden door GTHQ_koop.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • GTHQ_koop
  • GTHQ_koop's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #102206 door GTmf_Sato
Beantwoord door GTmf_Sato in topic Assetto Corsa
Hoe is het racen online met Assetto Corsa?

Ik heb enkele jaren geleden race07 voor korte tijd gespeeld, wat ik kwa spel beter vind dan gt6, maar als ik online ging racen werd ik met grote regelmaat keihard van de baan gereden, zelfs bij geoganiseerde races van race department waarvoor ik uren getraind had, meestal top 3 kwalificeerde en soms bij de eerste bocht er al zo hard afgetikt werd, dat ik niet eens meer aansluiting kon vinden bij de achterblijvers, en dan is de lol er ook gauw af, hoe mooi het spel ook is.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #102207 door GTHQ_koop
Beantwoord door GTHQ_koop in topic Assetto Corsa
Bij de laatste update hebben "we" pas AI gekregen, online is er nog niet eens ;)

Met een beetje mazzel zit online bij de volgende update (a.s. Vrijdag) maar tot nu toe (18uur and counting) houd ik me alleen maar bezig met offline races (veld kan je zelf vullen tot 20+ auto's), time trails en hotlaps.

Driften en dragracen kan je ook doen als je dat leuk vind :blush:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • GTHQ_koop
  • GTHQ_koop's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #102208 door GTmf_Sato
Beantwoord door GTmf_Sato in topic Assetto Corsa
Nou ik zal het spel in ieder geval in de gaten houden. Hopelijk ontstaat er een leuke community als het spel online gaat.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer