Glowing discs

Assetto Corsa heeft zijn release van versie 1.2 klaar staan om te worden uitgegeven. Wanneer dit gebeurd is nog even onduidelijk, maar dat hier de gratis DLC met Zandvoort, Audi Quattro en Nismo GT-R in zit, is duidelijk. In een uitgebreid Facebook bericht laat Kunos weten dat ze na de E3, met de aankondiging dat AC op console komt, niet hebben stil gezeten. Ze hebben nieuw personeel aangenomen, hebben een nieuw systeem ontwikkeld om het geluid van de auto's beter te maken en hebben in de tussentijd ook nog even BrandsHatch gelaser-scanned. Een bezoekje aan McLaren en Ferrari zal voor de toekomst mogelijk weer nieuwe producten opleveren in de vorm van DLC?! De nieuwe update is niet alleen de DLC die beschikbaar komt, maar ook de FFB, AI, physics engine en multi player features zijn aangepast. In de nabije toekomst volgen updates die de remschijven laten opgloeien. WIj zeggen, laat update 1.2 maar komen en voor de rest staan we klaar voor al het nieuws wat we hier nog over Assetto Corsa kunnen brengen.

Login om te antwoorden


Jilt's Profielfoto
Jilt antwoordt op het onderwerp: #112527 3 jaren 2 maanden geleden
Assetto Corsa voelt nog scherper en voller aan na deze update.

Ik heb diverse auto's geprobeerd. Zandvoort is ook heerlijk, idd lekker hobbelen... :laugh:

Het geluid van de Nismo GT-R is ook wel erg lekker. De vijfpitter van de Audi is fantastisch.

Ook de andere auto's voelen lekkerder aan op een of andere manier.
GTHQ_koop's Profielfoto
GTHQ_koop antwoordt op het onderwerp: #112520 3 jaren 2 maanden geleden
Na een clean install ben ik 'r wel over te spreken, die nieuwe FFB had m'n oude instellingen aardig vern**kt :whistle:

Gisteravond opnieuw ingesteld en nu is ie weer top :)

Zandvoort voelde vrijdag helemaal plat, gister stuiterde ik m'n stoel uit :laugh:
Heb alleen nog maar in de GT86 gereden, heerlijk bakkie :woohoo:
Illoeminati's Profielfoto
Illoeminati antwoordt op het onderwerp: #112506 3 jaren 2 maanden geleden
Mijn broer heeft een Audi 80 coupé quattro (5 cilinder) en op lage toeren klinkt het inderdaad close zoals in het echt :) Nog net iets meer/harder gebrul en het is spot-on :)
Jilt's Profielfoto
Jilt antwoordt op het onderwerp: #112505 3 jaren 2 maanden geleden
Kijk, luister en leer!

Dit is hoe een Audi Quattro met een vijfcilinder lijn motor moet klinken, en niet anders!!!
Assetto Corsa doet het gewoon!!



Ik kan mij herinneren dat GT6 met de Audi Quattro S1 kwam. Wat een anticlimax was dat om te horen dat het geluid van een verkrachte stofzuiger was. De auto is namelijk helemaal niet zo mooi om te zien en rijdt ook niet heel erg lekker, maar het geluid ende power...... :)
Kevin-R34's Profielfoto
Kevin-R34 antwoordt op het onderwerp: #112504 3 jaren 2 maanden geleden
Inderdaad illoeminati. Halverwege een bocht wanneer je begint te accelereren dan kan je zomaar de achterkant kwijt raken zonder waarschuwing. Viel me ook gelijk op. Edit: Lijkt bij alle GT auto's zo na de update.
Illoeminati's Profielfoto
Illoeminati antwoordt op het onderwerp: #112503 3 jaren 2 maanden geleden
Ik weet niet of het een bug is bij de GTR Nismo en of die bij alle wagens aanwezig is (nog niet getest), maar bv op Spa, eerste bocht rechts na start-finish... Als je daar op de berg naar beneden in neutraal stil staat en op de rem, schuift de auto met 4 blokkerende wielen verder neer beneden :s Ik vind de Nismo verder nogal schuiven over het algemeen en uitbreken op onverwachte momenten. Geluid vind ik dan wel weer lekker. Toyota is leuke bak :) Geen racemachine natuurlijk, maar zie hier wel close battling race'jes van komen.
Jilt's Profielfoto
Jilt antwoordt op het onderwerp: #112502 3 jaren 2 maanden geleden
de update doet het.

Hier de changelog:

Changelog 1.2
- Balanced interior and exterior volume for all cars
- Updated Fmod example project
- Updated Fmod pipeline document
- Fixed some rare FMod crashes
- Fixed bodywork sound when stand still for some cars
- Fixed typos for career descriptions
- Fixed Ferrari 458 and Giulia GTA sound pan
- Fixed flags position for triple screens users
- Fixed replay doesn't show smoke
- Fixed sun visible through barriers
- Fixed flying crew at Mugello
- Fixed delay before gear shift recognised
- Fixed keyboard controller and mouse steering
- Fixed rare pit stop repair bug when clutch is pressed
- Fixed wrong player is selected in the drivers list
- Fixed showroom crashes with Motion Blur enabled
- Fixed tyre blankets weird behaviour
- Fixed front wheels size on Lotus Evora
- Fixed Pagani Huayra broken mirror
- Fixed missing BMW M3 Gt2 rear tow
- Fixed cars already damaged starting a gameplay session at Ring
- Fixed BMW M3 e92 red patch on headlights
- Fixed P4/5 Competizione static calipers
- Fixed 599xx Evo weird LOD effect
- Fixed blurred rims missing from LOD C on some cars
- Fixed fuel calculator on Setup UI
- Fixed 500 Abarth skin issues
- Fixed pit crew panels in Chevy C7r and Nissan GT-R GT3.
- Fixed some broken Steam achievements
- BMW 1M has stock liveries; the previous ones are assigned to the S3 version
- Added FOV system message when using +/- to change the value ingame
- Added visual indication for suggested eyes position and actual eye position for Driver Eyes Positioning app
- Added "Auto Pos" button in Driver Eyes Positioning app to automatically move the eyes position to the suggested value
- Added Exposure system message when PGUP/PGDOWN are used to change the value ingame
- Improved AI. AI cars can and will overtake slower cars, lose their stability easier, can oversteer occasionally.
- Tyres now have a short name that is visualized on the classification, so that players can know which tyres the AI is
using.
TYRES SHORT NAMES
SV= Street Vintage
ST= Street
SM= Semislicks
SS= Slicks SuperSoft
S= Slicks Soft
M= Slicks Medium
H= Slicks Hard
SH= Slicks SuperHard
HR= Hypercar Road
I= Intermediate
V= Vintage
- Fixed tyre - kerb hard collisions
- Adjusted realigning forces from tyres.
- Active differentials
- New Alfa Romeo Mito Quadrifoglio Verde
- New Audi Sport Quattro
- New Lamborghini Miura SV
- New Nissan GT-R Nismo
- New Toyota GT-86
- New Zandvoort circuit
- New interior soundset for 500 Abarth (shared with Alfa MiTo and Tatuus FA01)
- Added dynamic controllers to drivetrain (Nissan GT-R Nismo)
- Added FF low speed reduction factor to avoid oscillations when the car is stationary. (check
system/cfg/assetto_corsa.ini [LOW_SPEED_FF]]
- Multiplayer - Added checksum checks for tracks using the new config system
- Multiplayer - Removed "Track List" feature from AC Server
- Multiplayer - Added "IS_OPEN" key to "[RACE]" to lock new players from joining a race. 0=CLOSED, only players
coming from the previous sessions are allowed in. 1=OPEN, players can join during a race. 2=OPEN DURING WAIT
TIME, players are allowed to join during the wait time only
- Multiplayer - Fixed collision not triggering correct samples
- Multiplayer - Added weather settings to the server side
- Multiplayer - Fixed tyres glued to the road for cars without animated suspensions
- Multiplayer - Added possibility to limit tyre choice
- Multiplayer - Added Server Plugin Auth system to AC Server for customized user authentication.
AUTH_PLUGIN_ADDRESS in server_cfg.ini
- Multiplayer - Added Server UDP Plugin for realtime data input/output from AC Server (check example C# application
and UDP_PLUGIN_ADDRESS in server_cfg.ini)
- Multiplayer - It is now possible to complete last lap during Qualify & Practice
- Multiplayer - Fixed /client_list not showing local car ID
- Multiplayer - Added first ballast implementation (use /ballast [carid] [kg] in the chat as admin or entry list)
- Multiplayer - At the end of a race now the system goes "Race Control" view with leaderboard and chat
- Multiplayer - Exit button in ESC menu is now at safe distance from the others
- Multiplayer - Added option to force virtual mirror ON from AC Server
- Multiplayer - Added acServerManager into server folder.
- Added realtime "relative" time app
- Added glowing brakes graphics effect. [DISCS_GRAPHICS] in brakes.ini
- DRS can now be turned off with the DRS button and not only by braking
- AI grip on corner exit is now more realistic
- Improved loading time ~1s faster per car
- Game timing is now using high resolution timer unless a drift is detected and the timer is switched to 1ms resolution.
This improves FPS CAPS and general fluidity
- Tyres and rims now stay blurred when replay is paused
- Auto shifter has now its own dedicated section in drivetrain.ini [AUTO_SHIFTER] and does not share it with AI any more
- Air density calculation is now using temperature as input
- Proximity indicator now scales with resolution
- AI now properly brakes in time to hit 80Kmh in the pitlane
- Fixed discs object not properly switched with LODS
- Better driver gearshift preload on first gear
- Fixed strong tyre vibration around 40 kmh
- Added EBB (electronic brake balance) support
- Removed user FF damper settings from GUI and setups. FF damping is only used for stationary cars (hard steering
wheel feel) and it is controlled by wheel drivers
- Removed limits from Driver Eyes Positioning app
- Kers is now recharged in pits
- AI is not using "Trail Hint" anymore
GTHQ_koop's Profielfoto
GTHQ_koop antwoordt op het onderwerp: #112499 3 jaren 2 maanden geleden
Ze hebben wel humor :laugh: Bijna zover :woohoo:

twitter.com/KunosStefano
Jilt's Profielfoto
Jilt antwoordt op het onderwerp: #112498 3 jaren 2 maanden geleden
Cool! Ik ga eerst eens het pedaal wisselen! Tnx ik parkjer em ff!
GTHQ_koop's Profielfoto
GTHQ_koop antwoordt op het onderwerp: #112495 3 jaren 2 maanden geleden

Jilt schreef :

GTHQ_koop schreef : Mocht 't nodig zijn voor iemand, ik heb nog een setje G-pedalen liggen waar ik niks mee doe ;)


Kijk dat is goed om te weten!
Wat wil je ervoor hebben?

Heb 'r 26.50 incl verzendkosten voor betaald dus daar mogen ze ook weer voor weg :)

Hardmount wel verplicht, die "tandjes" blijven niet naar beneden staan, verder niks mis mee.
Veer-wissel (gas naar koppeling) is ook gedaan.
HF_BobdeBauer's Profielfoto
HF_BobdeBauer antwoordt op het onderwerp: #112494 3 jaren 2 maanden geleden
Je hoeft ook niet perse je potmeter te verwisselen, Toon. Je kan ook gewoon het hele pedaal verwisselen ;)
Volgens mij is de veer gelijk aan die van de gaspedaal.
Jilt's Profielfoto
Jilt antwoordt op het onderwerp: #112493 3 jaren 2 maanden geleden

GTHQ_koop schreef : Mocht 't nodig zijn voor iemand, ik heb nog een setje G-pedalen liggen waar ik niks mee doe ;)


Kijk dat is goed om te weten!
Wat wil je ervoor hebben?
GTHQ_koop's Profielfoto
GTHQ_koop antwoordt op het onderwerp: #112492 3 jaren 2 maanden geleden
Mocht 't nodig zijn voor iemand, ik heb nog een setje G-pedalen liggen waar ik niks mee doe ;)
Jilt's Profielfoto
Jilt antwoordt op het onderwerp: #112490 3 jaren 2 maanden geleden
Tnx Kevin,
Dit was iets wat ik inderdaad gedaan had, en ik denk daarmee een van de potentio meters te hebben beschadigd.
Je bracht mij echter wel op een idee! Ik kan natuurlijk de potentio meter van de koppeling naar het gas verplaatsen, dan zijn we er ook!
De koppeling is in iedere game altijd te modden, dus dat is geen probleem!

Weer een leuk klusje :)
Kevin Heijnen's Profielfoto
Kevin Heijnen antwoordt op het onderwerp: #112489 3 jaren 2 maanden geleden

Kevin-R34 schreef :

Jilt schreef : Lijkt me heerlijk!

Ik heb eindelijk mijn pedaal misere acjter de rug, althans zo goed als.
Mijn gaspedaal input komt niet boven de 89%.
Dit scheelt echt heel veel op een ronde (laat zeggen 11%).

Inmiddels wat schuifjes ingame aangepast om dit "te verhelpen", weet niet wat ik hardware matig anders zou moeten doen. Dus, ik rij weer "op volle snelheid".

Ik vond het ook al zo gek dat dezelfde auto in een race bij mij wegreed op het rechte eind terwijl ik ook nog eens in de draft zat.....

Hopelijk nu dus echt opgelost.
De work around van stekker eruit en er weer in werkt ongeveer 30 seconden.... :laugh:

Heb dat ook aan de hand gehad met zowel mijn DFGT als G27 pedalen. Lijkt een logitech kwaaltje. Je kunt trouwens in R3E nog brake sensitivity aanpassen om het te perfectioneren. Moet in AC ook wel kunnen denk ik.


Ik heb net toevallig vorige week mijn G27 pedalen schoon gemaakt. Had een probleem met een stotterend gas pedaal. Ik had het al eerder gehad maar met wat rammen op het pedaal was het weer even goed... Maar het probleem kwam uiteindelijk terug. Ik kwam met wat googlen hier op uit:

www.gtplanet.net/forum/threads/spiking-pedals-fix-clean-your-logitech-g25-g27-pedal-pontentiometers.247510/

Alles gedaan behalve de laatste stap waar je de potentiometer uit elkaar haalt dmv metaal buigen. Ik heb zelf met een dikke naald, een micro reiniging doekje en wat anti vet spray er op voorzichtig zitten schoonmaken, en dat ding veel heen en weer bewegen. Ik kon natuurlijk niet bij de achterkant komen, maar de spray en het vele bewegen heeft wel geholpen, pedalen werken weer als normaal. 't Is wel een lang klusje gezien je zo'n 30 schroeven los moet halen, maar nu werkt het weer dus het was het waard.

Ook kan je als ze echt af zijn nieuwe potmeters aanschaffen. Of je ze van Logitech kan kopen weet ik niet, maar ik geloof dat je ze ook kan vinden bij bijv. Conrad.nl of een andere electronica shop.


Over AC 1.2... Die zal vandaag (vrijdag) uit moeten komen. Echt weer typisch op het laatste moment natuurlijk :pinch:

Er zullen velen verbeteringen in het algemeen in zitten. En ik hoop dat het makkelijker word server data op te slaan van races voor bijvoorbeeld leagues. Ook de schade mag flink verbeterd worden en dat het deur aan deur racen nog iets minder ping-pongerig word... We gaan het zien :woohoo:
Kevin-R34's Profielfoto
Kevin-R34 antwoordt op het onderwerp: #112488 3 jaren 2 maanden geleden

Jilt schreef : Lijkt me heerlijk!

Ik heb eindelijk mijn pedaal misere acjter de rug, althans zo goed als.
Mijn gaspedaal input komt niet boven de 89%.
Dit scheelt echt heel veel op een ronde (laat zeggen 11%).

Inmiddels wat schuifjes ingame aangepast om dit "te verhelpen", weet niet wat ik hardware matig anders zou moeten doen. Dus, ik rij weer "op volle snelheid".

Ik vond het ook al zo gek dat dezelfde auto in een race bij mij wegreed op het rechte eind terwijl ik ook nog eens in de draft zat.....

Hopelijk nu dus echt opgelost.
De work around van stekker eruit en er weer in werkt ongeveer 30 seconden.... :laugh:

Heb dat ook aan de hand gehad met zowel mijn DFGT als G27 pedalen. Lijkt een logitech kwaaltje. Je kunt trouwens in R3E nog brake sensitivity aanpassen om het te perfectioneren. Moet in AC ook wel kunnen denk ik.
Jilt's Profielfoto
Jilt antwoordt op het onderwerp: #112487 3 jaren 2 maanden geleden
Lijkt me heerlijk!

Ik heb eindelijk mijn pedaal misere acjter de rug, althans zo goed als.
Mijn gaspedaal input komt niet boven de 89%.
Dit scheelt echt heel veel op een ronde (laat zeggen 11%).

Inmiddels wat schuifjes ingame aangepast om dit "te verhelpen", weet niet wat ik hardware matig anders zou moeten doen. Dus, ik rij weer "op volle snelheid".

Ik vond het ook al zo gek dat dezelfde auto in een race bij mij wegreed op het rechte eind terwijl ik ook nog eens in de draft zat.....

Hopelijk nu dus echt opgelost.
De work around van stekker eruit en er weer in werkt ongeveer 30 seconden.... :laugh:
GTHQ_koop's Profielfoto
GTHQ_koop antwoordt op het onderwerp: #112485 3 jaren 2 maanden geleden
Morgen waarschijnlijk....Maar Zondag of Woensdag heb ik ook al voorbij zien komen, sooo close :woohoo:
Jilt's Profielfoto
Jilt antwoordt op het onderwerp: #112480 3 jaren 2 maanden geleden
Dat is altijd wat lastige materie.

PCars heeft toen aangekondigd dat het multiplatform was, maar niet online multiplayer.
Dit heeft te maken met concurrentie blablabla tussen Microsoft en Sony.
Gaat niet gebeuren, dat is wat we duidelijk kunnen stellen, tenzij pasen en pinksteren op dezelfde dag vallen.

Jammer, maar waar.
jrsnijder's Profielfoto
jrsnijder antwoordt op het onderwerp: #112469 3 jaren 2 maanden geleden
Cool, nu maar hopen dat het vroeg in 2016 naar de ps4 komt .
Heb ik weer een reden meer om de ps4 wat vaker aan te slingeren.
Tevens zou het cool zijn als het mogelijk is om met gasten te spelen die AC op de PC hebben.
Dit wilden ze bij Project Cars ook proberen maar tot nu toe helemaal niets meer van terug te vinden.