AC - Community Racing

6 jaren 9 maanden geleden #117932 door HF_BobdeBauer
Beantwoord door HF_BobdeBauer in topic AC - Community Racing
Was een leuke race. In het begin werd het even te close. Hierdoor kwamen er wat kleine aanrijdingen voor. Zelf geprobeerd om zoveel mogelijk uit de problemen te blijven. Helaas toch een kleine aanrijding gehad waardoor ik een oranje voorvleugel had.
Voor de race aan hoorde ik veel mensen over een 2 stopper, omdat de banden het niet vol zouden houden. Naar mijn idee zou dat wel meevallen en probeerde een 1 stopper te doen op soft banden. Dit kon dan ook redelijk makkelijk.
Na mijn pitstop kwam ik als eerste op de baan. Maar na een spin in Chicago lag ik alweer 3e. Gas er weer op dus. Achter Toon aan die met vrijwel dezelfde strategie reed als mij. Alleen zag ik dat hij minder snel was, mogelijk door een switch van soft naar medium bij de stops. Na een paar rondjes strijd verloor ik ineens de auto en ging hard de muur in vlak voor het 1e rechte stuk. Ronde erna op het zelfde stuk nog eens. Hiermee was ik Toon kwijt. Met een redelijke marge op de nr 3 besloot ik de laatste 5 rondes maar door te rijden met de enorme schade. Dit koste mij nog 5 sec per ronde. Hierdoor net in de laatste ronde de 2e plaats kwijt geraakt. Maar toch nog netjes 3e :)
Toon gefeliciteerd

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 9 maanden geleden #117934 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic AC - Community Racing
Was zeker een leuke race. Eerste ronde werd ik aangetikt, waardoor ik Jona aantikte en beide belandde we in de kattenbak. Reden laatste daaruit weg.
De race naar voren ging soms lekker, soms wat stroef.

Ik reed op een 1 stopper op Mediums, echter was ik vergeten de banden wissel in te schakelen. Ik heb dus alleen getankt en de rest op Mediums gereden.

Leuk om eens eerste te worden, alhoewel de manier waarop wat minder. Ik had Bob nog een fair battle kunnen bieden tot het einde, want op de mediums hield ik hem aardig bij, sterker nog in de eerste stint reed ik iedere ronde een seconde naar hem toe!

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jilt
  • Jilt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_Jilt
Lees meer
6 jaren 9 maanden geleden #117935 door Jona777
Beantwoord door Jona777 in topic AC - Community Racing
Allereerst, thanks Jilt om dit event te hebben georganiseerd.
Had weliswaar meer animo verwacht voor deze klassieker maar mss zat het weer daar voor iets tussen.

Maar wat een ontgoochelende race voor me. Start ging goed goed maar om dan verderop in de eerste ronde al gelijk eraf geknald te worden is toch iets wat ik niet begrijp.
We rijden in wagens van - ok virtueel - tientallen miljoenen euro's, een beetje voorzichtigheid zou dan toch wel mogen. De race was 24 rondes. Bumper en vleugel waren gelijk oranje na nog geen 2min in een race die meer dan anderhalf uur duurt..

Maar goed, gewoon doorrijden en haalde de meeste weer in. Wou voorbij aan Bob maar door al dat oranje aan m'n wagen massa's onderstuur in bocht 1 en liever rechtdoor door het zand dan al spinnend door de eerste chicane.. eigen schuld dikke bult.. Was nog steeds gemotiveerd om iedereen in te halen..

Toen kwam ik bij Defitinetmn denk ik.. Even strijden allemaal goed en wel.. Hoewel het in mijn opzicht duidelijk was dat ik sneller was, werd ik in de vangrail geduwd bij Indianapolis.. Wagen zo goed als perto en gelijk uitgestapt..
No hard feelings maar voor mij totaal onbegrijpelijk.. :)

Ik keek hier enorm naar uit.. le Mans is m'n favoriete circuit waarop ik "zelden" de gelegenheid zie om te rijden. Maar dergelijke incidenten nemen toch enorm veel immersie weg..

Desalniettemin, volgende keer met de GTE? :cheer: Ferrari, Corvette, Porsche..

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 9 maanden geleden #117936 door CerebralVortex
Beantwoord door CerebralVortex in topic AC - Community Racing
Ik voel met je mee Jona !

Je krijgt inderdaad erg weinig de gelegenheid om op Le Mans te rijden online en daarom heb ik toch nog besloten om op het laatste nipperke mee te doen. Ik was letterlijk om 20u14 thuis, niet gegeten, gewoon pc aangezwierd, kwali was net gedaan en race start was binnen de minuut. Volgetankt en gaan ! Wagens voor mij kwamen erg traag van de lijn af en zag een gat en wou er dan toch voor gaan. Maar ik denk dat de wagen links ineens opzij ging waardoor het tot een botsing kwam, aero voorin donker rood, gebroken venster, ook niet geweldig om te starten en nog geen 200 meter ver .. Eerste ronde zag ik er in elke bocht af vliegen, niet normaal.. Na een paar ronden toch besloten binnen te komen. D-pad werkte niet voor pit instellingen te doen, dan maar via keyboard wat lastig was. Volledig laten herstellen maar vergeten wat extra te tanken, softs erop .. 12 ronden ver nog eens binnen gekomen voor brandstof en nieuwe softs. Hoopte tot op het eind te komen maar moeten coasten om tot lap 23 te geraken (30+ seconden), dan nog een 3de pit stop voor brandstof voor het laatste rondje.

Al bij al heb ik toch doorgereden maar had er al meteen geen zin meer in na dat eerste rondje. Met aero in het rood had ik ook totaal geen downforce in de posche curves. Toch nog een 5de finish, maar ik denk dat enkel Alfa nog aan het rijden was achter me, Peter had opgegeven.

Ik vond het ook enorm rommelig aanvoelen en dat is spijtig.. Ik heb wel eens zin om hem op rFactor 2 te proberen als je zin hebt Jona :) Maar ja, we moeten dan ook wel aan een deftig deelnemers veld geraken.

Proficiat Toon !

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 9 maanden geleden #117937 door HF_BobdeBauer
Beantwoord door HF_BobdeBauer in topic AC - Community Racing
Ook ik vond het jammer dat de strijd in de 1e ronde al veel te groot was. Hierdoor kwam ik in Chicago ook in het groepje van 4 of 5 auto's terecht. In de aanremzone ben ik al expres ver naar links gegaan (buiten de officiële baan) en nog tikte iemand mij zeer hard aan. Waarna er 2 of 3 de grindbak in gingen. Ik kon wel op de baan blijven maar dan met een oranje voorvleugel.
Endurance gaat met name om zoveel mogelijk schadeloos blijven en brandstof en banden managen. Als je dat goed onder de knie hebt eindig je meestal wel hoog.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 9 maanden geleden - 6 jaren 9 maanden geleden #117944 door Alfa90_Buttje
Beantwoord door Alfa90_Buttje in topic AC - Community Racing
pfffffff .. dat was pittig :P zonder oefening in de Porsche en dan na 20 minuten qualy en dan 24 ronden race!

In het begin zelfs enige tijd 2e gelegen!! Kon het aardig volhouden totdat de achtervolgers te dichtbij kwamen en toen wat tikjes hier en daar, uiteindelijk zelf een foutje gemaakt (zie ik in het filmpje van Jilt) waardoor ik er naast ging en 7e kwam te liggen. Helaas verderop 1x in de Porsche bochten met de rechter zijkant in de muur waardoor mijn wielophanging RV er aan was :sick: .. dus met het stuur op 9 uur naar de pits gereden, maar hierdoor was mijn pitstopstrategie van 2 stops naar de haaien, want ik wist niet of mijn wielophanging gefixed werd, dus heb met ESC de pit (nogmaals) opgezocht waardoor je meteen 70 seconden aan de broek krijgt .. dus, en toen met te weinig peut de 2e helft in, dus zelfs nog een 3e keer moeten pitten in de 20ste ronde om tot het eind te geraken .. en toen juist weer veel teveel peut mee :ohmy:

Wel nog even lekker gevochten met Jan Willem!! erg nice!! :laugh:
.. totdat JW achterste voren ging op de 1ste chicane in de Mulsanne straight :(

Daarna eenzaam verder gereden totdat ik dus de 3e keer de pits in moest, waarbij ik gelapped werd door de nr 1 en ik bij het uitkomen de nr. 2 en 3 in de map vlak achter mij zag .. deze tot de finish bijna voor gebleven, maar op het allerlaatst toch besloten van het gas af te gaan .. helaas, door 3 man gelapped dus najah .. goed vermaakt en zelf weinig fouten gemaakt, en niet kansloos in de grindbak gebeukt dus dat ging wel lekker voor de verandering :)

GTHQ bedankt voor het hosten !!! :)
Graag nog eens, misschien dat met wat GT3 wagens ertussen :whistle:

btw: mijn kieën waren best wel stuk op het eind en mijn linker hand sliep :blink:
Laatst bewerkt 6 jaren 9 maanden geleden door Alfa90_Buttje.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jilt

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 9 maanden geleden #117945 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic AC - Community Racing
Hier een stukje van de 1,5 uur


i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jona777, Alfa90_Buttje

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jilt
  • Jilt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_Jilt
Lees meer
6 jaren 9 maanden geleden #117954 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic AC - Community Racing
Morgen avond gaan we verder met de TT Cup.
Ik draai een prive server, zonder MR, WW GTHQ en 24 deelnemers max. Meer ruimte is er niet. Restarts gebeuren niet meer ;-)

Nurburgring GP (GT) (NL) - 13 juni 2017

Ingredienten:
- qualy: 15 minuten
- race 2 x 25 min
- stock setup - Brake Balance en Brandstof wel instelbaar
- 2de race omgekeerde startopstelling

Tijden:
Lounge open: 19.15 uur
Kwalificatie: 20.15 uur
Race 1: 20.30 uur
Race 2: 20.55 uur

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jilt
  • Jilt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_Jilt
Lees meer
6 jaren 9 maanden geleden #117959 door Jona777
Beantwoord door Jona777 in topic AC - Community Racing
Vanavond skip ik even.
Wil me graag qualificeren voor een race op Spa met wtcc in Raceroom en aangezien het drukke week is, ga ik daarmee ad slag vanavond.

Volgende week er weer bij!
Goodluck

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 9 maanden geleden #117960 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic AC - Community Racing
Erg leuke races gehad gisteren. Soms wat close met lak uitwisselen, maar relatief clean.

Race 1 was redelijk saai, tot ik aan het eind Ivo naderde. Die kon net voor mij blijven.

Race 2 idem, maar battles all over, dus daar een filmpje van gemaakt:


i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Alfa90_Buttje

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jilt
  • Jilt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_Jilt
Lees meer