AC - Community Racing

7 jaren 2 maanden geleden #117226 door jrsnijder
Beantwoord door jrsnijder in topic AC - Community Racing

:whistle: proefballontje;

Zouden jullie er wat voor voelen om de Porsche Supercup met stocksetup, een kampionschap te gaan doen?
Dan door het jaar, op een andere dag dan dinsdag, iedere week voor een F1 weekend op dat circuit.
Zo kun je je meer inleven in het komende raceweekend.
Bijna alle circuits zijn er te krijgen, al zijn niet alle mods geweldig....

En wellicht kunnen we de tijden van 2016 ernaast houden?;)

Ik heb gelezen dat mensen afhaken bij een lang kampioenschap, wellicht is de f1 de lijm??


Aangezien hier nog geen ander topic van is toch maar even reageren.
Dit lijkt mij een leuk idee en hoop zeker aan te haken.
De maandag en dinsdag hebben bij mij de voorkeur.
Wellicht dat het eventuele afhaken een probleem is misschien een optie om een aantal streepresultaten toe te voegen.
De F1 kalender bevat 20 races en als je met een competitie van 15 uitgaat heb je 5 streepmogelijkheden waarvan je dus de slechtste resultaten kunt strepen of wellicht dat je een keer niet kan.
Tis maar een idee hoor.
Succes alvast.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jilt, Kayeos72

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 2 maanden geleden - 7 jaren 2 maanden geleden #117228 door Jona777
Beantwoord door Jona777 in topic AC - Community Racing
Wederom leuke races! En mooie opkomst..
Imola zelf vind ik mooi baantje maar heel tricky als je op de limiet zit.

Had gehoopt in quali een 45 te halen maar slaagde er maar niet in perfect rondje te rijden Met een 3de stek als gevolg.. Ik reed overigens volledig stock..

In race 1 lange tijd battle met Thomas, tot halfweg denk ik hij foutje maakte en ik rustig aan 2de reed maar bij het uitkomen vd chicane naar het einde vh circuit toe spinde ik en Thomas kon 2de plaats weer overnemen.. Dan rustig 3de gefinisht.

Voor race 2 startte ik 2de en kon gelijk bij de start Bart voorbij. Eerste bochten ronde was dan ook heel close omdat ik verdedigende lijnen moest rijden. Na incidentje tussen Bart en Iloe had ik gaatje en dat kon ik toch rondje of 5-6 volhouden. Bart ging me uiteindelijk wel voorbij maar had een goede laatste bocht waardoor ik uit de slipstream kon komen en via de buitenkant in bocht 1 de leiding overnam. Bart had hier kleine spin en reed het geleidelijk aan toe. Was net ah denken dat ik het wel kon halen tot aan de finish mits wat verdedigend werk maar net op dat moment (was ronde 10 of 11) spin ik weer bij het uitkomen vd chicane.. :dry:
Iloe kwam nog dichtbij voor de 2de stek maar was uiteindelijk geen te grote dreiging.

Op naar Barcelona!

Voor de eventueel nieuwe cup lijkt dinsdag me ook wel de ideale dag..

Greetz
Laatst bewerkt 7 jaren 2 maanden geleden door Jona777.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 2 maanden geleden #117229 door CrossEEEh
Beantwoord door CrossEEEh in topic AC - Community Racing


Had gehoopt in quali een 45 te halen maar slaagde er maar niet in perfect rondje te rijden Met een 3de stek als gevolg.. Ik reed overigens volledig stock..

Voor race 2 startte ik 2de en kon gelijk bij de start Bart voorbij. Eerste bochten ronde was dan ook heel close omdat ik verdedigende lijnen moest rijden. Na incidentje tussen Bart en Iloe had ik gaatje en dat kon ik toch rondje of 5-6 volhouden. Bart ging me uiteindelijk wel voorbij maar had een goede laatste bocht waardoor ik uit de slipstream kon komen en via de buitenkant in bocht 1 de leiding overnam. Bart had hier kleine spin en reed het geleidelijk aan toe. Was net ah denken dat ik het wel kon halen tot aan de finish mits wat verdedigend werk maar net op dat moment (was ronde 10 of 11) spin ik weer bij het uitkomen vd chicane.. :dry:


Ik reed ook volledig stock. Vond dat ook de fijnste setup na het een en ander uitgeprobeerd te hebben.

Mooie 2e race gehad met jou Jona! Ik dacht dat ik hem opgenomen had, maar daar had ik mij in vergist :silly:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 2 maanden geleden #117235 door lampiew
Beantwoord door lampiew in topic AC - Community Racing
Eerste volle avond weer mee rijden. Het kostte aardig wat moeite en ik was redelijk gaar na 2 uurtjes.

Gefeliciteerd Bart, Jona, Illoe met jullie overwinningen en podia. Erg snel!!

Ik startte beide races ergens achter het middenveld. Er zit nog wel wat snelheid in, denk ik. Maar ik mis de scherpte nog een beetje. Zo had ik ook een kleine aanvaring na de 2e chicane in race 1 met Benny. Excuses daarvoor nog. Heel licht schuin tegen het kontje en die Porsche staat achterstevoren.

2e race ging wat beter. Hier was ik wat voorzichtiger in de 1e ronde. Achter Alfa_butt zat ik een aantal ronden vast en zo verloor ik de aansluiting op het middenveld.

Was weer leuk, jongens. Jullie gaan me zeker weer wat vaker zien. Beetje tijd verdelen tussen balletje slaan buiten en racen binnen. Als het nou andersom zou zijn.... :silly:

Waar hebben jullie de teamspeak draaien, die ik hoor op de opname van Toon?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 2 maanden geleden #117238 door HF_BobdeBauer
Beantwoord door HF_BobdeBauer in topic AC - Community Racing
Via Discord

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 2 maanden geleden #117247 door Djie
Beantwoord door Djie in topic AC - Community Racing
In het linker rijtje hier naast het forum zie je groot Voicechat staan. Met Discord (browser, pc applicatie, mobiele app) kan je daarop inloggen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 2 maanden geleden #117257 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic AC - Community Racing
Januari is nog twee races....
Twee weken van de Porsche SuperCup.

Maar de ideeen zijn er weer aangevuld door hetgeen Illoe heeft gegeven.

Ik wil eens wat gaan proberen met Mods.
De voor september doen we de Mod on Mod races.

Ginetta G55 SuperCup
- Oulton Park
- Donnington Park
- BrandsHatch (geen mod)

Daarna de Norisring met de 1992 DTM auto's

Een endurance race tussendoor met de Porsche 919 2015 en de Porsche 911 RSR 2017 (multiclass) op Le Mans (mod). Duur ongeveer 1,5 uur.

Open wheel challenge
- Tatuus
- RSR F3
- F1

Klinkt dat als leuke combi's?

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jilt
  • Jilt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_Jilt
Lees meer
7 jaren 2 maanden geleden #117258 door Djie
Beantwoord door Djie in topic AC - Community Racing
Mss meteen een paar F1 circuit mods proberen? Kunnen we die meteen beoordelen?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 2 maanden geleden - 7 jaren 2 maanden geleden #117277 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic AC - Community Racing
Om 19.00 uur gaat de lounge open voor de Barcelona GP race vanavond in de SuperCup.

Livestream, zoals gebruikelijk! gthq.nl/community/livestream

Verder om 20.00 uur start de kwalificatie.
Om 20.15 uur de eerste race van 12 ronden, gevolgd door 15 minuten qualificatie en wederom 12 rondjes.

Wachtwoord: GTHQ

Ik zag dat er al behoorlijk wat rondjes gereden zijn, zelfs door Hani (DTM Fighter).
Zie hier onder het kopje lap times: gthq.nl/simracing/assetto-corsa/assetto-corsa-gthq-server

Tot zo!!

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast
Laatst bewerkt 7 jaren 2 maanden geleden door Jilt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jilt
  • Jilt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_Jilt
Lees meer
7 jaren 2 maanden geleden #117278 door Djie
Beantwoord door Djie in topic AC - Community Racing
Mooie racejes hoor, race 1 3 keer aan de kant gestaan en race 2 nog maar 2 keer... er zit vooruitgang in! Idd moeilijke auto, vorige race op imola +10 keer naast de baan gestaan. Nu FFBclip gebruikt en wat een wereld van verschil in het gevoel met mijn stuur (G25). Als de auto begint te glijden kan je deze nu gewoon houden (op die 2keer na dan :))

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer