Foto topic voor beoordeling GOED / FOUT situaties

13 jaren 2 maanden geleden - 12 jaren 11 maanden geleden #34214 door WhiteAnimal166
Foto topic voor beoordeling GOED / FOUT situaties werd gestart door WhiteAnimal166
Omdat iemand al terecht opmerkte dat foto's meer zeggen dan woorden, start ik hier met een aantal praktijkvoorbeelden van hoe we de regels toepassen. Als je zelf input hebt, voeg gerust je foto toe en we zullen bekijken of die goed dan wel fout is.

Ik zal aankijken hoe deze thread door het leven gaat, anders kan het best zijn dat ik om de zoveel tijd alle overbodige discussies -vragen naar de bekende weg enzo- er tussenuit haal- en zorg dat alleen overblijft wat echt belangrijk is. Niet uit censuur, maar om de leesbaarheid te bevorderen, ook als dit topic straks langer en langer wordt. Dan weten jullie het alvast als je denkt dat er stukken tekst verdwenen zijn: dat klopt dan.

NB. het is niet de bedoeling om in competitieverband elke bocht van je hotlap hier te posten, voordat je je tijd indient bij de wedstrijdleiding. Het blijft je eigen verantwoordelijkheid om te beslissen of je een ronde clean vindt of niet. Stel je vragen dus zo snel mogelijk, en niet 2 dagen voor de inlever-deadline, want dan weten wij ook allang hoe laat het is :whistle: Dan krijg je wel antwoord, maar pas later.



^^^ 1 - FOUT




^^^ 2 - FOUT




^^^ 3 - GOED




^^^ 4 - GOED




^^^ 5 - FOUT




^^^ 6 - GOED




^^^ 7 - FOUT

"On track I don't fear anyone, but respect everyone"
Laatst bewerkt 12 jaren 11 maanden geleden door WhiteAnimal166.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Rikson66

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • WhiteAnimal166
  • WhiteAnimal166's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_WhiteAnimal - D2G
Lees meer
13 jaren 1 maand geleden #34423 door gurdi82
Duidelijk WA! Thanks! :)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • gurdi82
  • gurdi82's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12 jaren 11 maanden geleden #44894 door WhiteAnimal166
Beantwoord door WhiteAnimal166 in topic Re: Foto topic voor beoordeling GOED / FOUT situaties
Extra voorbeelden toegevoegd.

"On track I don't fear anyone, but respect everyone"

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • WhiteAnimal166
  • WhiteAnimal166's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_WhiteAnimal - D2G
Lees meer
12 jaren 11 maanden geleden - 12 jaren 11 maanden geleden #44897 door giznav
Beantwoord door giznav in topic Re: TT 6
Zag foto's staan bij de topic Goed Fout Zie link
De 4de Foto meen TT2 Camaro ss 2010 Deep Forest Raceway die zou dus goed zijn ??? :unsure:
daar snap ik niks van op het gras buiten de witte lijnen ???
weet dat het offtopic is kon niet reageren bij goed fout is iemand van de moderatos die dit uit kan leggen.

alvast mijn dank Giz


ANTWOORD

De witte-lijnen regel is nog typisch uit de Prologue tijd. In GT5 zijn we erachter gekomen dat er circuits zijn waar de racelijn buiten de witte lijn ligt, zoals de aanloop naar de chicane & opkomst van het rechte stuk op Trial Mountain:



Om niet per circuit uitzonderingen te maken, is de regel aangepast:
1. Al het asfalt maakt deel uit van de baan m.u.v de uitloopstroken, (ook wel run off area’s genaamd) dit zijn veelal de groene delen naast de baan.

2. Curbstones (meestal rood-wit) maken deel uit van de baan.

3. Blijf altijd met 2 wielen op het asfalt of in een verticale lijn met de baan.

Dit gecombineerd met het feit dat je geen muurtjes, vangrails etc mag raken zorgen voor de afbakening van waar je rijden mag. Voor jou herkenbaar, in de tunnel op HSR mag je volgens de nieuwe regels dus wel met wielen over de witte lijn.

Over foto 4, ik weet niet of ik het natuurlijk zou vinden om zover over het gras gaan, maar het voldoet aan alle regels = OK.
Laatst bewerkt 12 jaren 11 maanden geleden door WhiteAnimal166.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 11 maanden geleden #44964 door giznav
Beantwoord door giznav in topic Re: TT 6

Zag foto's staan bij de topic Goed Fout Zie link
De 4de Foto meen TT2 Camaro ss 2010 Deep Forest Raceway die zou dus goed zijn ??? :unsure:
daar snap ik niks van op het gras buiten de witte lijnen ???
weet dat het offtopic is kon niet reageren bij goed fout is iemand van de moderatos die dit uit kan leggen.

alvast mijn dank Giz


ANTWOORD

De witte-lijnen regel is nog typisch uit de Prologue tijd. In GT5 zijn we erachter gekomen dat er circuits zijn waar de racelijn buiten de witte lijn ligt, zoals de aanloop naar de chicane & opkomst van het rechte stuk op Trial Mountain:



Om niet per circuit uitzonderingen te maken, is de regel aangepast:
1. Al het asfalt maakt deel uit van de baan m.u.v de uitloopstroken, (ook wel run off area’s genaamd) dit zijn veelal de groene delen naast de baan.

2. Curbstones (meestal rood-wit) maken deel uit van de baan.

3. Blijf altijd met 2 wielen op het asfalt of in een verticale lijn met de baan.

Dit gecombineerd met het feit dat je geen muurtjes, vangrails etc mag raken zorgen voor de afbakening van waar je rijden mag. Voor jou herkenbaar, in de tunnel op HSR mag je volgens de nieuwe regels dus wel met wielen over de witte lijn.

Over foto 4, ik weet niet of ik het natuurlijk zou vinden om zover over het gras gaan, maar het voldoet aan alle regels = OK.


@WhiteAnimal bedankt voor je antwoord,was even verbaasd toen ik die foto zag.(vandaar me vraag)
Ben nog zo gewend met de regels die nog gelden voor prologue,dat zit er zo in gestampt,dat ik nog steeds volgens die regels rij.
Tijden verandere als ik die video van trail mounten zie berijp ik ook waarom.
die witte lijnen blijven lastig voor me ,denk niet dat ik er zo overdreven over heen ga als voorbeeld foto Camaro SS deep forest.
Zal het per circuit bekijken,en met deze wentenschap in me achterhoofd zal er mss nog wel een beetje tijd winst voor me in zitten.

WhiteAnimal bedank voor de uitleg en video voorbeeld,het is me allemaal iets duidelijker geworden. mvgrt Giz

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer