Welk stuurwiel op de PS4?

8 jaren 11 maanden geleden #111195 door Kaarraak
Beantwoord door Kaarraak in topic Welk stuurwiel op de PS4?

Logitech heeft de drivers al klaar en afgeleverd en wel.
forums.logitech.com/t5/Logitech-G-Controllers/G27-amp-Driving-Force-GT-Firmware-Update-for-PS4/m-p/1302143/highlight/true#M19948

Het is aan Slightly Mad Studio's om ze nu nog te verwerken.

Zoals gezegd, ik denk dat er een marketing plaatje aan de gang is, waarbij Thrustmaster de grootste rechten had gekocht, daarna Fanatec en omdat Logitech hierin niet meer investeert, zijn zij als laatste aan de beurt.

omdat er nu een officieel Logitech G logo in de banner staat, leeft mijn hoop iig weer op.
Logitech G heeft namelijk veel producten die voor gaming zijn, zoals muisen en toetsenborden. Wil je echter serieus overkomen als game producent, zal je toch met sturen moeten gaan werken.

Ik zeg, op de valreep.......


Heb hier net nog eens een google zoekslag aan gewijd en dat was niet direct bemoedigend. De post waar je naar verwijst is een post van iemand die een screenshot plaatst van een email waarin Logitech zou zeggen dat de drivers klaar zijn en dat het aan spelontwikkelaars is om de support voor deze drivers al dan niet mogelijk te maken. Logitech zelf heeft hier nog helemaal niets over gecommuniceerd. Daarnaast is er ook nog geen enkele PS4 game waarin Logitech sturen worden ondersteund.

Ik vraag me dus af of dit verhaal wel waar is. Logitech kan moeilijk zeggen dat hun sturen niet werken op de PS4, want dan verkopen ze helemaal niets meer. En het feit dat Logitech hier niets over communiceert, afgezien van een paar reacties op individuele klantvragen, waarbij je aan de echtheid van het logitech antwoord kunt twijfelen, vind ik gewoon vreemd.

Hopelijk heb ik ongelijk, want ik kan echt niet wachten om met PCars aan de slag te gaan. Als vandaag de support voor mijn G27 wordt bevestig, pre-order ik hem vandaag nog :P

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 11 maanden geleden #111196 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Welk stuurwiel op de PS4?
Is eigenlijk allemaal niet meer relevant.
Volgende week gaan we het zien.

Als een paal boven water staat dat Thrustmaster het meeste geld heeft neergeteld om als enige genoemd te worden in alle communicatie rond PCars. Dit lijkt een contract van 18 maanden, gevolgd dor Fanatec. Logitech geeft geen sjoegen meer op console business, maar gelet op de reply met authentiek lijkende service nummer (geen reden om daar aan te twijfelen) is e.e.a. klaar, wat compleet logisch is.

Over een week weten we het.

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Kaarraak

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jilt
  • Jilt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_Jilt
Lees meer
8 jaren 11 maanden geleden #111199 door Kaarraak
Beantwoord door Kaarraak in topic Welk stuurwiel op de PS4?

Over een week weten we het.


Geduld is nooit mijn sterkste kant geweest... ;)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 11 maanden geleden #111246 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Welk stuurwiel op de PS4?
Okay guys,

Nog een laatste actie zo vlak voor de release, retweeten die handel!!

Foutieve Consumer key/secret in configuratie

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jilt
  • Jilt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_Jilt
Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden #111954 door Topsport
Beantwoord door Topsport in topic Welk stuurwiel op de PS4?
Mederacerts!
Twee weken geleden heeft een blikseminslag helaas mijn ps3 en logitech g25 doen overlijden.
Heb zitten twijfelen, maar om nu nog weer een ps3 te kopen..... ben dus overgestapt op de ps4.
Project cars erbij gekocht om weer lekker te kunnen jakkeren in de playseat (die heeft het wel overleefd :P ).
Maar nu het stuur... welke te kiezen???
Over de G29 lees ik dat deze veuls te duur is tov wat wordt geleverd. En ding is nog niet leverbaar?
De G27: wordt niet ondersteund op de PS4 in Project Cars.... toch? Geen optie dus.
Thrustmaster: T80 is plastic en op hun site krijg ik verder alleen de 300RS als optie. De T500 is niet PS4?
En Fanatec: ziet er allemaal leuk uit maar is het ook wat?
Ben op zijn tijd best ff fanatiek met racen maar zit er niet dagelijks achter.... zou ik eens een advies mogen horen??

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden - 8 jaren 10 maanden geleden #111958 door mjhorenberg
Beantwoord door mjhorenberg in topic Welk stuurwiel op de PS4?
De G27 van logitech wordt inderdaad nog niet ondersteund voor Project Cars op de PS4. Het lag wel in de verwachting dat hier nog nieuws over zou komen, maar tot op heden is dat nog niet gebeurd.

Wat betreft de opties die je wel heb voor de PS4:
Trustmaster
- T300RS
- T300 Ferrari GTE
- T100 Force Feedback
- T80
- T500RS

Fanatec
- Porsche 911 Turbo S
- Porsche 911 GT2
- Porsche 911 GT3 v2
- CSR
- CSR Elite
- ClubSport Wheel Base
- ClubSport Wheel Base v2

Logitech
- G29

In principe moet je eerst kijken wat je budget is en daarna gaan kijken welk stuur daar het beste bij past. Eigenlijk staan er geen slechte sturen tussen, dus daar hoef je je niet echt zorgen om te maken. De meeste van de sturen hierboven zijn overigens voornamelijk van plastic gemaakt. Je zult het vooral zien als je het stuur open schroeft. De enige uitzondering hierop is de Base Wheel van Fanatec, want die is namelijk geheel van metaal gemaakt, maar daar hangt dan ook weer een flink prijskaartje aan.

Ik weet dat je de T300RS voor tegen de 400 euro kunt hebben, wat ongeveer gelijk is aan de G29 van Logitech. Fanatec zit in prijs net iets hoger (440 euro voor Porsche GT3 en Elite pedalen), als je tenminste de CSR Elite pedalen er bij wilt hebben. Ik zou wel voor de Elite pedalen gaan, aangezien die een loadcell heeft. Ik rij zelf ook met een stuur van Fanatec en dat bevalt zeker. Grote voordelen vind ik de loadcell in de rem en de force feedback met snaar aandrijving. Op het moment rij ik nog met het Porsche GT3 stuur, maar zag net dat mijn Base Wheel V2 vandaag is afgeleverd. Kan dus niet wachten om naar huis te gaan en hem uit te proberen.
Laatst bewerkt 8 jaren 10 maanden geleden door mjhorenberg.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Topsport

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 8 maanden geleden #112657 door Topsport
Beantwoord door Topsport in topic Welk stuurwiel op de PS4?
Allen, heb de G29 nu een poosje aan de PS4 hangen. Nog niet veel geracet maar met k** weer van gisteren er maar eens voor gaan zitten. Krijg de setting voor Project Cars maar met moeite goed. Op internet veel over te vinden maar geeft bij mij niet het gewenste resultaat. Ben zelf aan het sleutelen gegaan en kan nu in elk geval redelijk normaal ronden rijden, maar zodra ik meer dan 10 graden stuuruitslag geef (om bijv. een slip op te vangen) is er geen houden meer aan. Stuur beweegt in beeld cockpit ook erg nerveus. Ga zo er nog maar eens voor zitten.
In f1 2015 werkt eea wel goed na de 'saturation' wat te hebben opgeschroefd, daarvoor was er niet mee te rijden.
Apparaat voelt verder wel lekker degelijk aan en werkt verder prima m.i.
Heb m al eens op volle FFB gezet, man, niet te houden wat een klappen geeft dat.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 8 maanden geleden #112658 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Welk stuurwiel op de PS4?
Heb je hem gekalibreerd en op 900 graden staan?

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jilt
  • Jilt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_Jilt
Lees meer
8 jaren 8 maanden geleden - 8 jaren 8 maanden geleden #112664 door Topsport
Beantwoord door Topsport in topic Welk stuurwiel op de PS4?
Tsjek Jilt. Kalibratie was het probleem. Stuuruitslag, dan kruisje, dan terug. Niet stuuruitslag, terug en dan kruisje.... :whistle:
Laatst bewerkt 8 jaren 8 maanden geleden door Topsport.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 8 maanden geleden #112665 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Welk stuurwiel op de PS4?
Kijk! Goed geregeld.

Vaak is het zoiets.... :)

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jilt
  • Jilt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_Jilt
Lees meer