GT Academy Nationale Finale 2014

9 jaren 8 maanden geleden #106913 door Djie
GT Academy Nationale Finale 2014 werd gestart door Djie

 IMG 3869

Spa Francorchamps was het decor van de Nationale GT Academy finale 2014. 14 Gran Turismo rijders gingen de strijd aan voor 1 van de 3 tickets naar Silverstone, waar de Internationale GT Academy finale zal plaatsvinden. Het was niet stil op en rond het circuit. De 24u van Spa maakte het decor van de Nationale Finale memorabel. Elke editie van de GT Academy lijkt weer beter en groter te worden. Klik op lees meer 


Op vrijdag was het aan de Facebook finalisten om zich bij de 10 ander finalisten te voegen. Dat deden Niels, Amir en Joris. Samen met 7 online gekwalificeerden en 3 live event gekwalificeerden startte 14 deelnemers aan de finales. Anders dan voorgaande jaren was deze finale 1 dag waarin er geen knockout rondes waren gepland. Iedereen keek dan ook erg uit naar het rijden met de Nismo 370z. Wat minder enthousiasme werd getoond bij het vooruitzicht van de fysieke testen.

IMG 3861IMG 3868IMG 3878IMG 3886

De Nederlanders startte in gesplitste groepen. Groep 1 ging aan de slag in de vernieuwde racing pods (nieuwe stoelen/tv/ps slim/T500rs) met een mooie selectie aan auto’s en banen in Gran Turismo 6. Op Stowe ging men over 5 rondes aan de slag met de Nissan 370z op Sport Soft banden, de tijden lagen dicht bij elkaar (rond de 52) totdat Rick Lubberding een gat sloeg met een 51.2. De volgende combinatie vond plaats op de Red Bull Ring waarin men 3 rondes ging rijden in Nissan GTR '09 op Race Zacht. Elke ronde moest raak zijn want de totale tijd zou tellen over de drie rondes. De tijden lagen dicht bij elkaar, 2’31 en 2’32 kwam veel voor. Doordat er met groepen gereden werd was niet meteen duidelijk of we een grote winnaar hadden voor deze ronde. Een uitdaging kwam in de vorm van 1 superlap op Spa Franchorchamps met de GT-R GT3 Nismo. Men kreeg maar 1 rondje de tijd om te laten zien wat men kan. Een mix tussen snelheid en het nemen van risico is de uitdaging. Ook hier lagen de tijden dicht bij elkaar, van 2’11 tot 1’13.

IMG 3862IMG 3887

Tegelijk ging groep 2 in gesprek met Tim Coronel en Pascal Meijs van Nissan Nederland. In deze media challenge / interview konden de deelnemers zichzelf presenteren en hun ambitie delen met de twee jury leden. Hierbij wordt er gekeken naar de persoonlijke presentatie en de ambities die de deelnemers hebben.

IMG 3888

Voor de fitness was het tijd voor de lunch, hier moesten de deelnemers dus even goed opletten hoeveel en wat men naar binnen stopte want de fitness challenge is altijd een slopend onderdeel. Het bekende recept van opdrukken, planken, sergeant jumps en bliep test vroeg weer het uiterste van de deelnemers. Extra veel respect voor Venema, de lunch viel hem niet goed, maar hij wist toch indruk te maken tijdens de fitness test.

IMG 3892IMG 3893IMG 3894IMG 3895IMG 3896IMG 3897

Alle deelnemers hebben kunnen genieten van de start van de 24u van Spa om vervolgens zelf achter het stuur te kruipen van de Nismo 370z. Iedereen had meteen een hele grote grijns na de eerste ronde van het pilonnen parcours. De auto op het randje van overstuur balanceren was voor velen een uitdaging maar de jury wilde dat wel graag zien. Het verkeerd timen van de actie om overstuur te creëren resulteert soms in teveel onderstuur waardoor er tijd verloren ging. Bij deze challenge ging men niet alleen letten op de snelheid in de auto maar ook op auto controle. Uiteraard hebben we van alle deelnemers weer de filmpjes beschikbaar.

IMG 3914IMG 3915

Uiteraard kon Tim Coronel het niet laten om ook even in te stappen en te laten zien hoe het moet.

Langzaam viel de avond en de spanning begon bij veel deelnemers op te lopen. Er was wisselend gescoord dus meerdere personen zouden kans kunnen maken. De jury is er uit en wij feliciteren Rick Lubberding met de overall winst! Naast Rick zal Kevin Scholtes samen met Paul Broekmeulen dinsdag naar Silverstone afreizen om daar mee te strijden in de Internationale GT Academy finale. 

IMG 3928

De volgende gebruiker (s) zei dank u: MADneZzz, Kaarraak

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 8 maanden geleden #106914 door miquel
Beantwoord door miquel in topic GT Academy Nationale Finale 2014
in 1 woord, GEWELDIG.

dit is de 2de keer dat ik nu mee heb gedaan aan de GT Academy en dat ik zowel de fitnes als het rijden in de 370 z heb gedaan.
de spanning voor deze finale was gelukkig wat minder dan vorig jaar waardoor ik me beter kon focussen.
eerst kwam de media test, had al van de training in nijmegen een idee wat me te wachten stond plus het geen wat ik vorig jaar heb gezien. was dit toch anders. de media test was dit maal 1 voor 1 waar Tim Coronel bij was, die zorgde er eigenlijk al gelijk voor dat ik me op me gemak voelde. naar mijn idee ging het wel goed.
vervolgens waren het de 3 tijd ritten, bij stowe had ik een goed gevoel, bij de red bull ring was het toch even anders daar had ik nog niet zoveel gereden en waren me rem punten ver van ideaal pas in me 3de ronde reed ik een 1,34, als laatste was spa 1 ronde 1 kans. ik wou het liefst over die baan heen vliegen maar de straftijd van 2.5 sec bij een rode tijd zaten me toch in me achterhoofd waardoor ik niet overal vol uit probeerde te gaan een 2.13 werd het uiteindelijk.

de fitnes kan ik heel kort over zijn ging niet zoals ik wou :P alles was zover ik weet rond de midden moot.

na lang wachten was het zover de Nissan Nismo 370 Z stond op ons te wachten. de zenuwen gierde door me lijf ik mocht gewoon in die auto rijden. 350 pk onder je kont hoe vet is dat. ik wist dat ik pas als 1 van de laatste mocht waardoor de zenuwen groter en groter werden. op het punt dat ik in mocht in stappen was mijn moment daar, het was zo'n vet gevoel om in die auto te zitten en te rijden.

nadat we wat hadden nagepraat over de dag hoe het ging werden we bij elkaar geroepen voor de uitslag, we kregen te horen dat de nummer 1,2 en 3 werden gehuldigd op het oude podium.
toen we er met ze alle naar toe liepen was het winnen van de nationale finale de mooiste afsluiter van de dag.
maar ik wist van mezelf dat ik met de time trail te voorzichtig was en met fitness alles gegeven maar niet genoeg zou zijn geweest.

al met al alles wat ik die dag heb geleerd zal ik nu gaan gebruiken om nog sneller te worden, me fitnes omhoog te schroeven en volgend jaar weer mee te doen en te zorgen dat ik op het hoogste tree kom te staan.

dit was mijn ervaring van de GT Academy en ik hoop hierdoor nog meer mensen te motiveren om aan dit spektakel mee te doen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Djie

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 8 maanden geleden #106918 door Ricardo-010
Beantwoord door Ricardo-010 in topic GT Academy Nationale Finale 2014
Zal vanavond eens mijn foto`s uploaden ;)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 8 maanden geleden #106919 door Djie
Beantwoord door Djie in topic GT Academy Nationale Finale 2014

Zal vanavond eens mijn foto`s uploaden ;)


Leuk, kom maar door met die foto's! Als andere ook nog foto's hebben is het natuurlijk leuk om te delen!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 8 maanden geleden #106924 door Venema
Beantwoord door Venema in topic GT Academy Nationale Finale 2014
Leuk artikel! Ja die lunch viel zeker even verkeerd al had ik al geprobeerd om minder dan normaal te eten zo vlak voor het sporten....
De nationale finale was hoe dan ook een geweldige ervaring! Behalve dat we in de Nissan mochten rijden vond ik het ook erg leuk dat je op plekken kon komen waar je normaal nooit mag komen. Was echt een geweldige ervaring!!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 8 maanden geleden #106925 door MADneZzz
Beantwoord door MADneZzz in topic GT Academy Nationale Finale 2014
Winnaars succes deze week!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 8 maanden geleden #106935 door Morphisorius
Beantwoord door Morphisorius in topic GT Academy Nationale Finale 2014
Hoi, Joris Geertman hier :)

Tijdens het evenement werd mij door vele mensen aangeraden om ook hier maar eens een account te maken, bij deze! Mijn username is ook gelijk mijn PSN naam, wees vrij om me toe te voegen.

Wat een geweldig evenement was het zeg. Na er enigszins gelukkig bij te zijn gekomen via de Facebook ronde, had ik nooit verwacht dat ik bij de grote finale zo goed mee kon komen. Ik ga me dus volledig richten op een serieuze deelname volgend jaar ;)

Het was leuk om iedereen te ontmoeten, en ik hoop jullie vaker tegen te komen, virtueel of anders!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 8 maanden geleden #106937 door Venema
Beantwoord door Venema in topic GT Academy Nationale Finale 2014
Weet iemand trouwens of de foto's die door de fotografen van Nissan/playstation zijn genomen nog ergens verschijnen? Heb zelf wel een paar foto's gemaakt maar die foto's van die fotografen zijn natuurlijk een stuk beter genomen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 8 maanden geleden #106953 door MADneZzz
Beantwoord door MADneZzz in topic GT Academy Nationale Finale 2014
Ik zie dat op twitter via het kanaal van @GTAcademy foto's worden gedeeld van de Silverstone Race Camp.
voor de geïnteresseerden :)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer