Stefan en Frank racen tijdens Super Race Days

8 jaren 8 maanden geleden - 8 jaren 8 maanden geleden #112546 door Djie


Aanstaande vrijdag 7-8 zullen Stefan (GTHQ_Stef) en ik ( Frank, GTHQ_Djie ) aan de slag gaan op het Circuitpark Zandvoort tijdens de Super Race Days.

We zullen allebei in de toerklasse rijden in een BMW E30 (Stef nr 49, Frank nr 346) en zijn te vinden in Pitbox nr 2 als we niet op de baan bezig zijn. Iedereen die wil komen kijken is van harte welkom! Wij hebben er in ieder geval zin in!

Het voorlopige tijdschema:
09.25 VRIJE TRAINING
10.35 KWALIFICATIE
13.00 RACE 1
14.35 RACE 2
16.10 RACE 3
Laatst bewerkt 8 jaren 8 maanden geleden door Djie.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 8 maanden geleden #112547 door Roen
Beantwoord door Roen in topic Stefan en Frank racen tijdens Super Race Days
Dus alle raceskills uit GT6 brengen jullie ook nog in het echt uit. Veel succes!! Heel misschien kom ik nog even buurten.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 8 maanden geleden #112548 door GTHQ_koop
Beantwoord door GTHQ_koop in topic Stefan en Frank racen tijdens Super Race Days
Erbij zijn gaat niet lukken, moet gewerkt worden he :S

Heel veel suc6 en vooral plezier B)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 8 maanden geleden #112549 door lampiew
Beantwoord door lampiew in topic Stefan en Frank racen tijdens Super Race Days
Als het nou zondag was of volgende week, dan had ik misschien even langs gekomen.
Succes morgen, jongens!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 8 maanden geleden #112551 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Stefan en Frank racen tijdens Super Race Days
Sorry guys, volledig volle agenda deze hele week, wekkend en volgende week.

Wel heel veel plezier toegewenst!

Succes hebben jullie niet nodig, jullie hebben talent ;) :)

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 8 maanden geleden #112553 door marsj
Beantwoord door marsj in topic Stefan en Frank racen tijdens Super Race Days
veel plecier mannen maar dat gaat wel lukken denk ik. :laugh:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 8 maanden geleden #112554 door Djie
Beantwoord door Djie in topic Stefan en Frank racen tijdens Super Race Days
Thanks mannen!


Bijlagen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 8 maanden geleden #112555 door GTHQ_Stef
Beantwoord door GTHQ_Stef in topic Stefan en Frank racen tijdens Super Race Days
Bedankt! Wordt plezier maken! Voor wie er niet bij is maar het wel wil volgen kan de livetiming bekijken op www.raceresults.nu

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 8 maanden geleden - 8 jaren 8 maanden geleden #112562 door Roen
Beantwoord door Roen in topic Stefan en Frank racen tijdens Super Race Days


Vandaag even wezen kijken. Frank had wat problemen in de eerste race. Is na de wedstrijd weer richting de pits gesleept. Hoop dat het euvel verholpen is en dat je de andere 2 races weer volgas kan gaan
Bijlagen:
Laatst bewerkt 8 jaren 8 maanden geleden door Roen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Djie

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 8 maanden geleden - 8 jaren 8 maanden geleden #112573 door Djie
Beantwoord door Djie in topic Stefan en Frank racen tijdens Super Race Days


Super race weekend op Zandvoort had een mooie race dag moeten worden. Met maar liefst 3 races op het programma van 10 ronden komen we weer aan genoeg race kilometers. Voor de vorige race op assen was de auto al uitgelijnd en had ik een nieuw 2e hands setje banden eronder liggen. Alles klaar om mijn eigen ronde record dus te gaan rijden!

De vrije trainingen gingen prima, auto en banden lekker opwarmen en even weer het goede gevoel krijgen op Zandvoort. Het is immers meer dan jaar geleden dat ik op Zandvoort gereden heb. Kom lekker in de flow en voel de auto goed een, met een volle tank benzine zet ik mijn snelste ronde neer van 2’08.755.

Doordat er wat benzine uit is gereden en wat video’s zijn bekeken is de verwachting dat het nog wel wat harder kan tijdens de kwali. Ook hier eerst weer de auto warm rijden en dan met name een gaatje vinden in de laatste paar ronden om goede tijd neer te zetten. Zat wel meteen in het goede ritme waardoor al in rondje 3 naar de 2’08.664 ging. In de ronde dat ik in sector 1 en 2 al 0.5 seconden onder mijn tijd zat bleef de motor inhouden, boven de 4000 toeren hield hij in. Even nog een rondje aangevoeld wanneer het voor kwam en rustig maar de pits ingestuurd. Jammer want een 2’07 leek niet onhaalbaar. Echter geen idee wat het probleem kon zijn, mogelijk de luchtmassa meter. Dus alles gechecked en nogmaals vastgedraaid. Even een check gedaan door de paddock en alles leek weer te functioneren.

Met nog 5 minuten te gaan stonden we klaar in de opstelling, echter bleek 5 minuten geen 5 minuten te zijn. We mochten meteen de baan op! Snel de gordels vast maar helaas, was dat niet voldoende. Met 5 man moesten we uit de pitstraat starten, erg jammer! In ronde 2 hoorde ik een 2 harde tikken en had geen vermogen meer. De auto maar snel tussen de vangrail geparkeerd en eenmaal terug in de pits was het laspunt van de bobine losgekomen. De bobine hing er dus een beetje zielig bij. Gelukkig konden we dit snel fixen voor race 2!

Door de uitval beurt in race 1 weer van achter moeten starten in race 2. Een erg leuke race waarbij ik me naar voren kon knokken. Bijna elke ronde aan het knokken geweest voor en plaats en dat is natuurlijk waarvoor we het doen. Het was genieten totdat hetzelfde probleem als in de kwalificatie op kwam zetten. De race dus voortijdig af moeten breken helaas.

Dankzij Jan de Jong (collega tour en E30 rijder) kon de luchtmassa meter worden vervangen. Dit ging redelijk vlot maar bij de inlap van race 3 zat het toch niet goed, het zelfde probleem alleen nu vele malen erger. Heb de grid dus verlaten en de oude luchtmassameter weer terug gezet. De auto weer op de trailer en na een volle dag met alleen maar stress en spanning naar huis. Volgende keer beter!

Iedereen bedankt voor de gezelligheid gisteren op het circuit. Helaas was ik zelf de hele dag te druk in de weer met de auto tussen de races om uitgebreid te kunnen praten. Door verschillende technische problemen helaas geen race uit kunnen rijden. Thomas en de vader van Stefan speciaal bedankt voor de hulp bij fixen van een paar van de problemen. Jan de Jong voor het lenen van de luchtmassameter en Sten voor de tips voorafgaand aan de racedag.
Laatst bewerkt 8 jaren 8 maanden geleden door Djie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Roen, marsj

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer