NAT TYPE !!

10 jaren 4 maanden geleden #96861 door mr-dre-70
NAT TYPE !! werd gestart door mr-dre-70
Hallo,
Toen ik net begon met on line racen hier bij GTHQ werd mij gelijk gevraagd welke NAT type ik had. Dat was toen nog type 1.
Na wat info hoe ik dat kon aanpassen voor een stabielere internet verbinding (minder lag en zo) heb ik nu sinds een jaar of 2 Type 2 met hoge breedband.

Nu wou ik eens vragen als ik het beste NAT type wil hebben (geloof dat dat 3 is) hoe krijg ik dat voor elkaar?
En wat levert het meer op dan het huidige NAT 2?

Alvast bedankt voor jullie info/hulp.


Vr gr Andre

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • mr-dre-70
  • mr-dre-70's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #96863 door mrmellow
Beantwoord door mrmellow in topic NAT TYPE !!
NAT 1 is eigenlijk geen NAT ;-) Hierbij hangt je PS3 namelijk direct aan je modem en krijgt dan dus een extern IP. (er valt dus niets te NATten ;-) )

overzichtje;
NAT 3 - verbonden met internet, maar geen open poorten die je nodig hebt om online te kunnen racen
NAT 2 - poorten staan of kunnen open, je kan online racen
NAT 1 - rechtstreeks verbonden met internet

NAT 2 is prima, al komt deze in verschillende 'smaakjes'

oa:
DMZ - Demilitarized Zone; in de 'zone' gaat alle data naar een door jou opgegeven intern IP (of reeks) zonder tussenkomst van de firewall die in je router zit. (Hierbij moet je je PS3 wel voorzien van een statisch IP)

UPnP - Universel Plug and Play; hierbij opent de router de poorten in de firewall aan de hand van de verzoeken die van binnenuit je netwerk (lees: je PS3) komen.

'Handmatig' - Hierbij zet je de poorten die de PS3 nodig heeft handmatig open in je router. Ook bij deze je PS3 voorzien van een statisch IP welke je opgeeft in je router.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #96864 door mrmellow
Beantwoord door mrmellow in topic NAT TYPE !!
NAT 1 doe je dus niet zomaar en zou ik ook niet doen als ik jou was.

Waar je wel naar kan kijken is of je de huidige settings kan verbeteren. Hoe minder tussenkomst/geschakel/gedoe door je router hoe beter je verbinding zal zijn.

Hoe heb je het nu ingesteld staan in je router?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #96865 door Djie
Beantwoord door Djie in topic NAT TYPE !!
Met Nat type 1 kan je de minste problemen verwachten, Nat type 3 is iets wat je niet wilt hebben. De meeste hebben Nat type 2 en werkt dan ook prima met GT5 en de meeste PS3 spellen. Ik zou gewoon lekker op Nat type 2 blijven als ik jou was!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer