Advies over Fanatec.!

10 jaren 6 maanden geleden #95018 door Gran Dutch
Advies over Fanatec.! werd gestart door Gran Dutch
Zoals ik gisteren aan een aantal van jullie liet weten in de lounch, ben ik van plan volgende week een nieuw stuurtje te gaan kopen.!
Mijn DFGT begint aardig op te raken, daardoor dat er momenten zijn dat de auto niet altijd meer doet wat ik wil kwa sturen en gas/remmen.

Toen ik over de g27 begon waren jullie niet al te spreken hierover, en zo begonnen we al gauw over de Fanatec.!

Hieronder staan een aantal producten van Fanatec waar ik het oog op heb laten vallen.:

Porsche 911 GT3 RS V2 CSR Edition EU:
Products: CSR Shifter Set EU, CSR Pedals EU, Porsche 911 GT3 RS V2 Wheel EU,
249.95€

Porsche 911 GT3 RS V2 CSR Elite Edition EU:
Products: CSR Elite Pedals EU, Porsche 911 GT3 RS V2 Wheel EU,
259.95€

Forza Motorsport CSR wheel value pack EU:
Products: CSR Pedals EU, Forza Motorsport CSR Wheel EU,
249.95€

Forza Motorsport CSR wheel value pack XL EU:
Products: CSR Elite Pedals EU, CSR Shifter Set EU, Forza Motorsport CSR Wheel EU,
359.95€



Ik ben eigenlijk benieuwd welke van de stuurtjes en welke van de pedalen de beste combi zijn.
Een shifter heb ik eigenlijk niet zo heel veel aan, omdat ik geen playseat heb en op een bureaustoel zit. Dus ik kan die shifter nooit op een ideale hoogte plaatsen.!

Ik hoor graag jullie mening en ervaringen.!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Gran Dutch
  • Gran Dutch's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
10 jaren 6 maanden geleden #95022 door Kevin-R34
Beantwoord door Kevin-R34 in topic Advies over Fanatec.!
Ik behoor niet tot dat groepje met kritiek op de G27. Ik beschik over dat stuur en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Niks op aan te merken vind ik.

Sommige mensen zeggen ook dat de pedalen snel kapot gaan, maar tot zover zijn ze bij mij nog altijd even sterk als in het begin. heb ook lapjes dun stof tussen de pedalen gedaan zodat er geen viezigheid in die kieren kan komen.

Ik zou de G27 zeker adviseren. Maar de Fanatec stuurtjes zullen ook vast erg goed zijn, wellicht nog beter. Daar niet van.

Succes met het maken van je keuze! :)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 6 maanden geleden - 10 jaren 6 maanden geleden #95023 door mjhorenberg
Beantwoord door mjhorenberg in topic Advies over Fanatec.!
Ik was inderdaad bij dat gesprek gisteren. Begrijp me zeker niet verkeerd, want de G27 is echt geen slecht stuur. Heb ook een aantal jaar met het stuur gereden en het beviel me erg goed. In ieder geval een stuk beter als de DFGT. Enige nadelen voor mij was dat je bij de G27 wel een beetje bepaalde standen voelt door de tandwiel aandrijving van de FF en dat het stuur gaat rocken als je met extreem snelle auto's rijd (F1 en X1).

Ik heb wel vernomen dat de G27 weer in prijs is gestegen en als ik nu naar de prijs kijk, dan is die vrijwel gelijk aan zijn aan een aantal sturen van Fanatec. De pluspunten voor mij voor de Fanatec sturen voor mij zijn de snaar aangedreven FF, direct instellingen op het stuur (aanpassingen kunnen tijdens het rijden), betere FF en de loadcell in de pedalen. Over het algemeen vind ik de Fanatec sturen net iets meer waar voor je geld.

Ik heb zelf dit jaar het volgende aangeschaft:

Porsche 911 GT3 RS V2 CSR Elite Edition EU:
Products: CSR Elite Pedals EU, Porsche 911 GT3 RS V2 Wheel EU,
259.95€

CSR Shifter Set EU
59.95€


Ik zou in ieder geval zorgen dat als je een Fanatec aan gaat schaffen, je in ieder geval voor de CSR Elite Pedals gaat, die heeft namelijk een loadcell en de CSR Pedals heeft die niet. Volgens mij zit er tussen de 2 sturen weinig verschil afgezien van de afwerking. Zijn beide gewoon erg goede sturen.

Succes met je keuze
Laatst bewerkt 10 jaren 6 maanden geleden door mjhorenberg.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 6 maanden geleden #95024 door Kaarraak
Beantwoord door Kaarraak in topic Advies over Fanatec.!
Volgens mij was het niet zozeer kritiek op de G27, maar werd geconcludeerd dat door de recente prijsstijgingen van de G27 het prijsverschil met Fanatec erg klein is geworden. Heb zelf geen ervaring met Fanatec, maar op basis van verschillende reviews en ervaringen van mensen hier, geloof ik best dat Fanatec beter is. Slechts een paar tientjes meer lappen (afhankelijk van pedalen en shifter) en een significant beter stuur: als tevreden G27 bezitter zou ik nu toch voor Fanatec kiezen...

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 6 maanden geleden #95025 door Kaarraak
Beantwoord door Kaarraak in topic Advies over Fanatec.!
Zie dat Mark me net voor was... :whistle:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 6 maanden geleden #95026 door Kevin-R34
Beantwoord door Kevin-R34 in topic Advies over Fanatec.!
@Mark

Klopt wat je zegt over dat rocken in die extreem snelle wagens. Ik heb ook wel het idee dat Fanatec hun zaakjes gewoon net wat meer op orde heeft. Het oogt allemaal nog een stapje professioneler. Als de prijs niet veel verschilt en iedereen met zowel Fanatec als Logitech ervaringen, de Fanatec aanbeveelt, dan zou ik ook voor de Fanatec kiezen.

Ik heb geen enkele ervaring met Fanatec, dus ik kan niet oordelen hoe goed dat stuur is ten opzichte van de G27.

Als mijn G27 versleten raakt, ga ik ook Fanatec overwegen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 6 maanden geleden - 10 jaren 6 maanden geleden #95028 door HF_BobdeBauer
Beantwoord door HF_BobdeBauer in topic Advies over Fanatec.!
Mijn ervaring leert mij ook om voor de Fanatec te gaan.
Na mijn G25 ben ik ook overgestapt naar Fanatec.

Om gelijk 2 uit je lijstje weg te strepen: Ga voor de CSR Elite pedalen!
Dit voor de Loadcell.

Ik heb inmiddels 2x een CSR stuur gehad maar blijf terug gaan naar mijn GT3.
Al hebben ze beide hun goede eigenschappen.
CSR:
+is door zijn lichtgewicht goed met snelle reacties.
+Kleine hobbels zijn goed te voelen.
+En de flippers zijn echt wel beter dan de GT3

-Het plastic aan de bovenzijde van het stuur
-layout van het stuur. Knoppen zijn net te ver weg.

GT3
+Stuur ligt heerlijk in je handen en geen zweethandjes meer door het alcantara leer.
+Belangrijke knoppen binnen duim bereik.

-Door het gewicht toch iets minder snel in reactie.
-Flippers voelen een beetje goedkoop aan. (heb er zelf andere op gemaakt)

Het grote verschil in stuurgedrag is te omschrijven alsof je meer met straatauto's racet of met formule achtige wagens. Waar bij de GT3 de straatauto is.
Voor de rest zijn de sturen zo goed als het zelfde.

Er staat nu een GT3 setje op MP die amper is gebruikt, half jaartje oud, dus nog 1,5 jaar garantie (ik ken de eigenaar)
Laatst bewerkt 10 jaren 6 maanden geleden door HF_BobdeBauer.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 6 maanden geleden #95030 door Gran Dutch
Beantwoord door Gran Dutch in topic Advies over Fanatec.!
Bedankt voor jullie antwoorden. Hier kan ik wel wat mee.

Een van mijn grootste vragen was toch eigenlijk het verschil tussen CRS pedalen en de CRS Elite pedalen.
Op de officiële site kwam ik er niet echt achter wat het verschillen was tussen deze twee om eerlijk te zijn, maar hoe het hier uitgelegt wordt is het me nu helemaal duidelijk.

De Porsche GT3 had ik al de voorkeur omdat ik deze er een stuk beter uit vindt zien ten eerste, en volgens mij ook beter in de handen zal liggen (op het oog gezien ;).!

Nu met het vooruitzicht naar gt6 toe, kan ik nog even 3 goeie maanden oefenen op het inmiddels al (oude) vertrouwde gt5.!
Het zal waarschijnlijk ook niet al te goed uitpakken voor de meeste om in het begin van gt6 gelijk te spelen met een nieuw stuur.
Een nieuw stuur heeft even tijd nodig om te wennen, maar een vervolg deel van gt was iedere keer nog zo, dat ik opnieuw moest leren rijden.! ;)

Waarschijnlijk had ik ook niet langer moeten wachten met de aanschaf van een nieuw stuur, omdat het goed mogelijk is dat met de release van gt6 veel sturen weer in prijs zullen stijgen, doordat dit spel als warmen broodjes over de toonbank zullen vliegen.

Waarschijnlijk heeft logitech al vooruitgedacht door de prijs van de G27 al te verhogen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Gran Dutch
  • Gran Dutch's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
10 jaren 6 maanden geleden #95045 door SRAD-666
Beantwoord door SRAD-666 in topic Advies over Fanatec.!
Er wordt hier zeker duidelijk de verschillen weergegeven! Ben zelf nog niet toe aan een ander ander stuurtje. Voorlopig doet mijn DFGT het nog best. :)

@GD, misschien gaan de prijzen juist wel een beetje zakken, dat kan ook hè. Om ze (al dan niet in combinatie) te verkopen?
Blijft een gok natuurlijk... Maar ik denk dat jij je keuze al hebt gemaakt! ;) Veel plezier, en laat vooral weten hoe jou ervaringen zijn geweest hier! Dan hoef ik over een tijdje als ik aan een ander stuurtje toe ben niet zo lang te zoeken... :whistle: :whistle: :whistle:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 6 maanden geleden #95065 door Gran Dutch
Beantwoord door Gran Dutch in topic Advies over Fanatec.!
Ik laat zeker weten hoe hij mij zal bevallen. Gisteren heb ik hem besteld.!
Wat ik wel apart vond is dat ik een btw nummer van een bedrijf moet invoeren. Je zou dus bijna zeggen dat je deze producten niet particulier kunt aanschaffen.
Was verder geen probleem, aangezien mijn moeder een eigen bedrijf heeft, dus heb haar gegevens maar gebruikt.
Waar ik wel op bleef hangen was de betaling via Iban. Kreeg dat maar niet voor elkaar.!
Maar gelukkig zit er een duitse bank nog geen 6 km bij mij vandaan, dus ben daar maar even naar toe geweest vanmiddag. :)

Ik hoop zo snel mogenlijk een bevestigingte krijgen dat de betaling voltooid is en dat hij verstuurd wordt.!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Gran Dutch
  • Gran Dutch's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer