Fanatec Porsche 911 GT3 RS hulp voor instellingen

10 jaren 9 maanden geleden - 10 jaren 9 maanden geleden #94058 door civic eg6 sir-s
Fanatec Porsche 911 GT3 RS hulp voor instellingen werd gestart door civic eg6 sir-s
Hallo,

Ik heb sinds vandaag een Fanatec GT3 RS stuur met playseat gekocht :).
Voor diegene die dit stuur gebruiken, zouden jullie mij tips kunnen geven over hoe ik het best alles instel?
Bij het minste overstuur geraak ik hem zo kwijt en ik kan het niet corrigeren. Met controller had ik daar geen last van :) .

Alvast bedankt!

Ik heb mij ooit hier al eens voorgesteld een paar jaar geleden, maar ik zal mij zo snel mogelijk opnieuw voorstellen :) .

grtz Gunther
Laatst bewerkt 10 jaren 9 maanden geleden door civic eg6 sir-s.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • civic eg6 sir-s
  • civic eg6 sir-s's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
10 jaren 9 maanden geleden #94060 door mjhorenberg
Beantwoord door mjhorenberg in topic Fanatec Porsche 911 GT3 RS hulp voor instellingen
Ik heb mijn stuurinstellingen even via een PM doorgestuurd. Hoop dat je er iets aan hebt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 9 maanden geleden #94061 door firebird79
Beantwoord door firebird79 in topic Fanatec Porsche 911 GT3 RS hulp voor instellingen
Hoi

Verwacht niet dat je gelijk heel erg goed kan rijden met een stuur.
Mijn advies,blijven oefenen en niet opgeven,dan word het stuur vanzelf makkelijker en dan kan je aan instellingen gaan denken.
Waarschijnlijk vecht je nu teveel tegen het stuur en zijn je correcties te veel en te overdreven,logisch dat je het met de controller wel kon,die was je al gewend en dat is ook geen stuur.
Probeer het stuur het meeste werk te laten doen.
De eerste keer dat ik t met een stuur probeerde was ik ook all over the place.
Begin rustig een paar rondjes te rijden en niet gelijk een snelle tijd.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 9 maanden geleden #94062 door mv1979
Beantwoord door mv1979 in topic Fanatec Porsche 911 GT3 RS hulp voor instellingen
Klopt, dit had ik ook toen ik overstapte van controller naar stuur, is gewoon een kwestie van wennen. Met een controller kan je nu eenmaal heel snel corrigeren omdat je alleen het pookje naar de andere kant hoeft te duwen, met een stuur moet je dan een halve draai maken. Ik heb me aangeleerd dat wanneer ik moet corrigeren dat ik dan wel een flinke ruk aan het stuur moet geven.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 9 maanden geleden - 10 jaren 9 maanden geleden #94063 door mrmellow
Beantwoord door mrmellow in topic Fanatec Porsche 911 GT3 RS hulp voor instellingen
Congrats met je stuur! :cheer:

Even wennen :) Hopen dat de settings van Mark je een beetje op weg helpen.
Duurt wel ff eer dat je sneller bent met stuur... maar daarna ben je niet te houden :silly:

Krijg hier flashbacks naar m'n eerste stuurtje. :S
Laatst bewerkt 10 jaren 9 maanden geleden door mrmellow.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 9 maanden geleden #94067 door SRAD-666
Beantwoord door SRAD-666 in topic Fanatec Porsche 911 GT3 RS hulp voor instellingen

Congrats met je stuur! :cheer:

Even wennen :) Hopen dat de settings van Mark je een beetje op weg helpen.
Duurt wel ff eer dat je sneller bent met stuur... maar daarna ben je niet te houden :silly:

Krijg hier flashbacks naar m'n eerste stuurtje. :S


Haha... Ik denk dat iedereen dat wel heeft gehad. Je weet dat je er aan moet wennen en dat het totaalniet te vergelijken is. Maar je denkt bij jezelf 'how hard can it be?' en/of 'bij mij zal dat wel meevallen'. Totdat je gaat rijden.. :angry: Volhouden is het devies inderdaad! En als je dan na een een poosje oefenen je eigen tijden verbeterd.... :woohoo:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 9 maanden geleden - 10 jaren 9 maanden geleden #94068 door Kevin-R34
Beantwoord door Kevin-R34 in topic Fanatec Porsche 911 GT3 RS hulp voor instellingen
Inderdaad een kwestie van wennen. Probeer in iedergeval zo gecontroleerd mogelijk met je stuur om te gaan, en zet de force feedback niet te hoog. De meeste mensen die gaan als een gek corrigeren en wild met hun stuur om. Dat is de foute manier, want op die manier worden je stuurbewegingen vaak onkauwkeurig en is de kans groter dat je over gaat corrigeren. Blijf rustig en gecontroleerd sturen. Dat is erg belangrijk. Zelfs in een flinke overstuur situatie is het lang niet altijd nodig om een ruk aan je stuur te geven.
Laatst bewerkt 10 jaren 9 maanden geleden door Kevin-R34.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: civic eg6 sir-s

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 9 maanden geleden #94084 door civic eg6 sir-s
Beantwoord door civic eg6 sir-s in topic Fanatec Porsche 911 GT3 RS hulp voor instellingen
Merci voor zo snel te reageren gisteren! :)

Heb de instelingen van mjhorenberg gebruikt en ga al een pak beter :)
Ondertusen heb ik mijn eigentijd al verbroken :) tis nie veel ma wel sneller e ;) :D

Nu moet ik constant leren rijden en me minder druk in maken

Alvast bedankt!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • civic eg6 sir-s
  • civic eg6 sir-s's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
10 jaren 5 maanden geleden #96489 door Martzsie
Beantwoord door Martzsie in topic Fanatec Porsche 911 GT3 RS hulp voor instellingen
Goedemorgen allen,

ik ben gister in het rijke bezit gekomen van een fanatec gt3 rs v2 stuur met club sport v1 pedalen.
ik eea al geinstalleerd op mijn wheelstand.

bottelneck, de bedrading. klopt het dat ik het zo aan moet sluiten?

1 x groene kabel van (rechterkant) stuur naar pedalen
1 x stroom naar stuur. (rechterkant)
1 x kabel van pedalen naar ps3 (USB)
1 x kabel van stuur (linkerkant) naar ps3 (USB)

voor zo ver ik heb na kunnen gaan zou dit moeten kloppen?
Als ik dan het geheel aanzet werkt dit dan direct op ps3 en dus gt5?

kan ik die 2 x usb koppelen met een usb splitter (mijn headset gebruikt ook een usb poort)

gr martin

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 5 maanden geleden - 10 jaren 5 maanden geleden #96496 door mv1979
Beantwoord door mv1979 in topic Fanatec Porsche 911 GT3 RS hulp voor instellingen
Die kabel van pedalen naar de PS3 kan je weglaten, je hoeft alleen de pedalen op je stuur aan te sluiten. Die USB kabel van de pedalen is ervoor als je ze zonder stuur aan de pc wil koppelen. Je stuur werkt overigens niet op de ps3, je kan hem niet in hget XMB menu gebruiken. Je moet eerst GT5 opstarten en als je in het spel bent tegelijk de Base-knop en de select-knop indrukken dan werkt hij in GT5.
Laatst bewerkt 10 jaren 5 maanden geleden door mv1979.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Martzsie

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer