Goede locatie om PlaySeat te kopen

12 jaren 11 maanden geleden #42090 door YannickvDijk
Goede locatie om PlaySeat te kopen werd gestart door YannickvDijk
Hey allemaal,

Al geruime tijd speel ik Gran Turismo 5, een sterke verbetering ten opzichte van de Arcade games die op dit moment op de markt zijn! Waar ik ook maar kijk zie ik positieve reacties over de PlaySeats (Evolution, maar ook oudere modellen). Mijn opstelling: G25 + Bureaustoel laat dan ook nog wel wat te wensen over, want het is beetje onzin om één van de beste sturen te hebben en dan te racen op een bureaustoel waarbij je moeite moet doen om jezelf niet te lanceren bij het remmen!

Misschien weet iemand nog wel een goed alternatief voor een PlaySeat, maar ik denk toch wel dat ik mijn keuze heb gemaakt.. De nieuwprijs voor een PlaySeat (incl. Gear Shifter Holder) vind ik nogal hoog, daarom hoop ik dat iemand hier weet waar ik hem óf tweedehands kan kopen óf voor een zachte prijs bij iemand die hem misschien gewonnen heeft o.i.d.

Marktplaats ben ik uiteraard al afgegaan... Komende tijd hoop ik iets meer ruimte te kunnen vinden om GT5 te spelen, vooral Online met jullie aangezien dat uiteraard het vetste is om te doen!

Hopelijk komt er iemand met goede suggesties!

Later (ik blijf toch 17 hé :D),

Yannick

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • YannickvDijk
  • YannickvDijk's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
12 jaren 11 maanden geleden - 12 jaren 11 maanden geleden #42092 door mjhorenberg
Beantwoord door mjhorenberg in topic Re: Goede locatie om PlaySeat te kopen
Ik heb zelf een gameracer elite. Voor meer info daarover: www.gameracer-raceseats.nl/. De "winkel" zit zelf in barneveld en ze hebben ook een ruimte om de stoelen en sturen in combinatie uit te proberen. Ik weet niet helemaal zeker of ze ook playseats verkopen, maar ik dacht het wel. Als je online besteld, dan wordt het ook gewoon thuis bezorgd.
Laatst bewerkt 12 jaren 11 maanden geleden door mjhorenberg.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 11 maanden geleden #42093 door Alfist
Beantwoord door Alfist in topic Re: Goede locatie om PlaySeat te kopen
Hoi,

Als je weinig geld hebt, kun je ook playseat zelf bouwen.
dikke vierkante buizen gebruiken en goede lasser en likje verf.
En de stoel van sloop halen.
Ik heb dat ook gedaan.
Verf van Action, de stoel uit de sloopauto gehaald(Suzuki swift GTI)
Wat bouten gehaald bij Raadsma.
Ik was totaal €20,- kwijt aan alle materialen.
Ik ben toch wel poosje mee bezig geweest, eerst ontwerp maken, alles opmeten, alles op maat zagen en slijpen, in elkaar lassen.
Dan afwerking.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 11 maanden geleden #42097 door YannickvDijk
Beantwoord door YannickvDijk in topic Re: Goede locatie om PlaySeat te kopen
Allebei erg bedankt voor jullie reacties!

@mjhorenberg , kijk deze winkel kende ik nog niet, GameRacer ziet er inderdaad identiek uit en het scheelt al gauw zo'n honderd euro! Daarentegen zie ik geen mogelijkheid om de pook kwijt te kunnen? Welk stuur gebruik je mjhorenberg?

@Alfist , zelf maken kan uiteraard ook, het enige probleem daarbij lijkt mij het lassen.. Nul komma nul ervaring mee en het lijkt me niet iets wat je zomaar even doet, ook ken ik niemand die kan lassen. Stoel, verf en overigen zijn uiteraard geen probleem. Mocht ik overgaan op het zelf maken, zou je me dan misschien het ontwerp willen opsturen? Dan heb ik in ieder geval al een begin!

Hopelijk komt er nog iemand met een Tweedehandsje!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • YannickvDijk
  • YannickvDijk's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
12 jaren 11 maanden geleden #42104 door mjhorenberg
Beantwoord door mjhorenberg in topic Re: Goede locatie om PlaySeat te kopen
Ik rij zelf met een logitech G27, die ik tegelijk met de seat heb gekocht. Hier een linkje voor de beugel voor de gearshift. www.gameracer-raceseats.nl/epages/GameRacerRaceSeats.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/90003/Products/GRACC-014

Andere leuke optie, die ik zelf nog niet heb maar nog wel wil, is een buttkicker. Die geeft ook trilling in de stoel als je over curbs e.d. rijd. Denk dat dit overigens ook wel voor de playseats verkrijgbaar is. www.gameracer-raceseats.nl/epages/GameRacerRaceSeats.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/90003/Products/BKG2

Het enige optie wat ik eventueel mis op deze stoel, is de seatslider. Is op zich niet nodig als je altijd alleen zelf op de stoel speelt, maar wel erg handig als je nog wel eens vrienden over de vloer krijgt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 11 maanden geleden #42108 door Roomboter
Beantwoord door Roomboter in topic Re: Goede locatie om PlaySeat te kopen
Ik heb me eerste seat gekocht op marktplaats een playseat eerste generatie met een DFP stuur voor €100,-. Ja ik had er veel geluk, net op het juiste moment aan het zoeken geslagen op marktplaats. Inmiddels een stapje vergegaan. Dat krijg je als je fanatiek een hobby uitoefend. Klik maar op Virtual Roadster in me handtekening hieronder of kijk even met bij me foto's in op me profiel.

Er zijn naast Playseat nog vele andere merken. Zoals de mijne. Via www.insidesimracing.tv/ kan je ook veel vinden. Toch knap van Playseat dat iedereen een raceseat een playseat noemt. Net Apple bijna iedereen noemt een MP3 speler een iPod.

Zelf maken is natuurlijk ook een optie en dan houd je inderdaad heeeeeeeeeel veel geld in je zak. Succes met je zoektocht en heeel veel plezier als je er eenmaal mee aan e slag kan. Man wat zal je vol trots in je stoel stappen dadelijk.

Volg me op Twitter Roomboter_GT om op de hoogte te blijven de TT's en overige races.
Virtual Roadster with G27
Fun days of my life
My Youtube Channel

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 11 maanden geleden #42121 door ronnieNL
Beantwoord door ronnieNL in topic Re: Goede locatie om PlaySeat te kopen

Allebei erg bedankt voor jullie reacties!

@mjhorenberg , kijk deze winkel kende ik nog niet, GameRacer ziet er inderdaad identiek uit en het scheelt al gauw zo'n honderd euro! Daarentegen zie ik geen mogelijkheid om de pook kwijt te kunnen? Welk stuur gebruik je mjhorenberg?

@Alfist , zelf maken kan uiteraard ook, het enige probleem daarbij lijkt mij het lassen.. Nul komma nul ervaring mee en het lijkt me niet iets wat je zomaar even doet, ook ken ik niemand die kan lassen. Stoel, verf en overigen zijn uiteraard geen probleem. Mocht ik overgaan op het zelf maken, zou je me dan misschien het ontwerp willen opsturen? Dan heb ik in ieder geval al een begin!

Hopelijk komt er nog iemand met een Tweedehandsje!


Mail wijkertje die heeft zijn playseat te koop staan

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 4 maanden geleden - 6 jaren 4 maanden geleden #118263 door Racer2000
Beantwoord door Racer2000 in topic Goede locatie om PlaySeat te kopen
Wil je een Playseat testen moet je even kijken bij Yorcom in Vlaardingen.
Via Google zag ik dat ze live demo's hebben staan in hun showroom.

Wellicht helpt dit andere die nog zoekende zijn.
Laatst bewerkt 6 jaren 4 maanden geleden door Racer2000. Reden: typo

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer