hoe driften

15 jaren 2 maanden geleden #816 door a Guest
hoe driften werd gestart door a Guest
hoe driften jullie eigenlijk
ik heb het al ge probeert met de handrem.
maar dat lukt niet echt ik bots alteid tgen de rand en

en met welke auto?
voorwielaandrvng
achterxielaandrijving
of 4 wielaandrijving

en met welke instellingen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • a Guest
  • a Guest's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
15 jaren 2 maanden geleden #847 door a Guest
Beantwoord door a Guest in topic Re:hoe driften
te druk met de wintercup bezig waarschijnlijk

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • a Guest
  • a Guest's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
15 jaren 2 maanden geleden #849 door Jeff86Tiger
Beantwoord door Jeff86Tiger in topic Re:hoe driften
Heee enzoferrar
Ik gebruik de handrem niet zoveel
Pak meestal banden met weinig grip N1 of N2
Achterwielaangedreven of 4WD
Ik kan goed overweg met ferrari 599 en California
Zet de vering hoger + zeker de achter
Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 2 maanden geleden #851 door salberts93
Beantwoord door salberts93 in topic Re:hoe driften
599 kan ik dus egt niet mee overweg, ik vin m te zwaar sture
maar driften is echt niet moeilijk hoor, ik kan geen overdreven lange maar een korte is simpel: het maakt eigenlijk niet uit hoeveelwielaandrijving je hebt, hoewel achterwielaandrijving het beste is! wat je doet, stuur gewoon te ver in en laat het gas even los! als de auto losgelaten heeft, en je wil hem weer op het goede spoor krijgen, geef je weer gas

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 2 maanden geleden #852 door salberts93
Beantwoord door salberts93 in topic Re:hoe driften
trouwens ook wel handig is traction controle uit

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 2 maanden geleden #853 door a Guest
Beantwoord door a Guest in topic Re:hoe driften
met m´n G25 stuurtje altijd overal met de R8, R3 banden voor, R1 achter en dan remmen en insturen tegelijk en als ie glijd weer gas en tegensturen indien nodig

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • a Guest
  • a Guest's Profielfoto
  • Bezoeker
14 jaren 11 maanden geleden #1373 door Shufflemeneer-04
Beantwoord door Shufflemeneer-04 in topic Re:hoe driften
Ik doe meestal traction control uit

Ik neem de ferrari 512BB Ik Stel hem een beetje af naar eigen smaak

pak de high speed ring ( ideale driftbaan )

Sturen zonder gas dan komt ie in de drift als de ware en niet teveel met je stuur spelen en gewoon soms beetje op de gas letten

en einde van de drift natuurlijk rechthouden en volgas geven om weer grip te krijgen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 8 maanden geleden #2918 door TURK-AMSTERDAM
Beantwoord door TURK-AMSTERDAM in topic Re: hoe driften
Ik drift met de M3 zalig...!
BMW = van achter aangedreven = overstuur. Overstuur = DRIFTEN...! :D
Zonder handrem, Zonder TCS, met N1/2 banden zoals eerder gezegd,

Lekker op snelheid komen inrijden, beetje laat en heel hard insturen,
Gas los en het strakke M3 kontje breek al uit,
Tijdens uitbreken rustig gas bijgeven en zorgen dat je contra stuurt,
Dus als de M3 zo / staat, staan je wielen zo \

Realiteit:

- De mate van gas geven en insturen bepalen de lengte van je drift,
De regel is als je lekker wil driften, neem je een van achter aangedreven auto(2ofalle4wielen), en je kan sturen door Negative of Positive slip te maken.
De N slip is heel moeilijk met de auto, de motor maakt overtoeren en de banden slippen niet door het gewicht. Op de motorfiets(ik heb een R6 '99) ;) is het heel makkelijk, d.m.v. een super laag power2weight ratio, als je snel terug schakelt op hoge toeren zal de achterband naar achteren slippen en niet alleen afremmen, maar achteruit draaien als het ware. Maar je kan wel de P slip tot je voordeel gebruiken en met de kont v.d. auto in en uitsturen. Insturen door gas te geven, en uitsturen door los te laten, heel rustig en op gevoel natuurlijk, en dit allemaal terijl je minimaal stuurt.

Dus Driften gaat niet om snelheid maar controle..! En gelukkig is de GT heel dicht bij de realiteit, dus ik hoop dat ik je heb geholpen, ookal vind ik het zelf heel moeilijk met de PS3 controller..!

Ik ben al GT fan vanaf PS1, Hele leuke site jongens, ik hoop dat ik veel races kan joinen buiten om mn werk, k heb ook veel n8diensten :( en een hele jaloerse vriendin (ze denk dat ik racen leuker vindt dan haar :D )
K heb ook veel circuit gereden met een getunde 318is en mn R6, Ik hou veel van racen en alles eromheen. K ben helaas niet zo goed op de GT maar moet wel,(helaas crisis en hoge olie prijzen) tot nu toe ook altijd gewoon met de PS controller gespeelt, wil wel de Logitech G25 Racing Wheel proberen. Sorry dat mn post zo lang is, is mn eerste bericht en ik hou ook van driften en ik werk nu toch :D , k ben ook lid van e36forum.nl ook een hele leuke site met geweldig team erachter. Anyway, Laterz...!

Drive Safe..!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 8 maanden geleden #2933 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Re: hoe driften
TURK-AMSTERDAM schrijft:

Ik drift met de M3 zalig...!
BMW = van achter aangedreven = overstuur. Overstuur = DRIFTEN...! :D
Zonder handrem, Zonder TCS, met N1/2 banden zoals eerder gezegd,

Lekker op snelheid komen inrijden, beetje laat en heel hard insturen,
Gas los en het strakke M3 kontje breek al uit,
Tijdens uitbreken rustig gas bijgeven en zorgen dat je contra stuurt,
Dus als de M3 zo / staat, staan je wielen zo \

Realiteit:

- De mate van gas geven en insturen bepalen de lengte van je drift,
De regel is als je lekker wil driften, neem je een van achter aangedreven auto(2ofalle4wielen), en je kan sturen door Negative of Positive slip te maken.
De N slip is heel moeilijk met de auto, de motor maakt overtoeren en de banden slippen niet door het gewicht. Op de motorfiets(ik heb een R6 '99) ;) is het heel makkelijk, d.m.v. een super laag power2weight ratio, als je snel terug schakelt op hoge toeren zal de achterband naar achteren slippen en niet alleen afremmen, maar achteruit draaien als het ware. Maar je kan wel de P slip tot je voordeel gebruiken en met de kont v.d. auto in en uitsturen. Insturen door gas te geven, en uitsturen door los te laten, heel rustig en op gevoel natuurlijk, en dit allemaal terijl je minimaal stuurt.

Dus Driften gaat niet om snelheid maar controle..! En gelukkig is de GT heel dicht bij de realiteit, dus ik hoop dat ik je heb geholpen, ookal vind ik het zelf heel moeilijk met de PS3 controller..!

Ik ben al GT fan vanaf PS1, Hele leuke site jongens, ik hoop dat ik veel races kan joinen buiten om mn werk, k heb ook veel n8diensten :( en een hele jaloerse vriendin (ze denk dat ik racen leuker vindt dan haar :D )
K heb ook veel circuit gereden met een getunde 318is en mn R6, Ik hou veel van racen en alles eromheen. K ben helaas niet zo goed op de GT maar moet wel,(helaas crisis en hoge olie prijzen) tot nu toe ook altijd gewoon met de PS controller gespeelt, wil wel de Logitech G25 Racing Wheel proberen. Sorry dat mn post zo lang is, is mn eerste bericht en ik hou ook van driften en ik werk nu toch :D , k ben ook lid van e36forum.nl ook een hele leuke site met geweldig team erachter. Anyway, Laterz...!

Drive Safe..!


Ej Gast,

Welkom op de site!!! :)

Eindelijk hebben we een drifter. Cool hoe je daarover verteld. Misschien wil je wat aan de driving academy toevoegen over driften, want wij snappen (kunnen) er niets van... ;)

Nogaamls welkom en veel plezier hier.

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 8 maanden geleden #2936 door Twannie01
Beantwoord door Twannie01 in topic Re: hoe driften
~Welkom !

Ik ben zelf ook erg bezig met het dirfte!

Ik heb nu veel geprobeerd met de subaru impreza (oud model)
De instellingen weet ik nog niet omdat het mij ook nog niet helemaal goed af gaat!
Verder is de BLitz skyline ook een goede auto maar je hebt er veel geduld bij nodig!

Groetjes

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer