Handrem

14 jaren 4 maanden geleden #4693 door SolarSystem
Handrem werd gestart door SolarSystem
Hallo allemaal,

Het kan aan mij liggen maar zijn mijn broer en ik de enigen die het nut van de handrem zien in GT5 Prologue? In de kwalificatie voor de Citroen Cup is duidelijk te zien hoe Oenta letterlijk de handrem misbruikt en ook ik heb hem dan wel iets minder mishandeld maar alsnog heb ik het in vergelijking wat je in het echt zou doen misbruikt... B)

Ik zou graag willen zeggen dat ik het dagelijks in het echt ook doe maar mij lijkt dit allemaal niet erg realistisch met het oog op een realistisch spel en competities!

Mijn grootste probleem ermee is nog dat je met de handrem je fouten met het remmen kan wegwerken! Door wat handrem erbij te halen kan je een moment harder remmen en dus is de skill van op limiet remmen en dergelijke compleet weg.

Conclusie waarom ik dit topic ben begonnen is het pleiten voor een afschaffing van de handrem. Misschien in GT5 waarbij rally aan bod gaat komen dat de regels ermee moeten worden aangepast maar laten we eerlijk zeggen: handrem gebruiken in een Citroen GT is natuurlijk een GRAP! Hoogstwaarschijnlijk gebruiken velen de handrem al niet maar omdat er nu een video openbaar is gemaakt van Oenta zijn ronde wil ik het graag voorkomen dat we met ze allen massaal de handrem gaan gebruiken.

Mijn stem is er en ik zal ook in de Finale ronde van de Citroen Cup GEEN handrem meer gaan gebruiken! Ik schaam me dat ik het in de kwalificatie wel heb gedaan :blush:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • SolarSystem
  • SolarSystem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Spammer
Lees meer
14 jaren 4 maanden geleden #4696 door Alfist
Beantwoord door Alfist in topic Re:Handrem
ja idd Solar,je hebt gelijk over handrem.
Oenta heeft het ook gebruikt,maar klopt wel wat je zegt.
Als je soms foutje maakt met remmen,dan kun je nog even extra remmen met handrem.
Maar ik wil nergens mee bemoeien,maar het is mij wel opgevallen,dat Oenta toch buiten de witte lijn is gereden.
Absoluut mijn complimenten voor zeer snelle ronde,dat doe ik hem en jou echt niet na.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 4 maanden geleden #4699 door SolarSystem
Beantwoord door SolarSystem in topic Re:Handrem
Alfist schrijft:

ja idd Solar,je hebt gelijk over handrem.
Oenta heeft het ook gebruikt,maar klopt wel wat je zegt.
Als je soms foutje maakt met remmen,dan kun je nog even extra remmen met handrem.
Maar ik wil nergens mee bemoeien,maar het is mij wel opgevallen,dat Oenta toch buiten de witte lijn is gereden.
Absoluut mijn complimenten voor zeer snelle ronde,dat doe ik hem en jou echt niet na.


Het gaat hier niet om het feit dat me broer of ik iets verkeerd hebben gedaan maar dat de regels in de toekomst worden aangescherpt op dit gebied! Ik wil niks beinvloeden en de regels moeten ook niet veranderd worden voor het einde van deze cup echter wil ik dus wel laten weten dat een handrem onrealistisch is en dat er ook totaal geen skill bij komt kijken, helaas is het nog daadwerkelijk iets sneller ook en dat zou niet in een realistische racegame moeten kunnen! Helaas is dit wel zo en zullen we dus via regels zelf dingen moeten aanpakken.

Het mooie is dat dit niet zou moeten kunnen, een handrem dat sneller is maar als er wat verder in de 'race-feiten' wordt gekeken wordt er in de realiteit ook een soort van blokkeren van de wielen gebruikt maar dit gebeurd omdat ABS geen hulpmiddel is. Bij de juiste hoeveelheid (dit is dus skill! Doseren van het rempedaal) is het sneller om je wielen licht te laten blokkeren dan ze slechts uit te laten rollen. Dit is in feite wat ik en mijn broer met de handrem opvangen (dan wel met een knopje indrukken en tappen om ze niet te hard te laten blokkeren, geen skill dus) omdat de optie ABS uit misschien nog wel de grootste fout in Prologue is... Namelijk: het werkt niet! En geen gek die het in ze hoofd haalt om ABS uit te zetten in Prologue

Ik wil hiermee de discussie aangaan: Wie is voor de handrem of tegen de handrem en waarom om vervolgens tot een oplossing te komen voor de eerstvolgende cup...

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • SolarSystem
  • SolarSystem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Spammer
Lees meer
14 jaren 4 maanden geleden #4703 door Calcifer
Beantwoord door Calcifer in topic Re:Handrem
Wow! Wat een goede post SolarSystem. Ik heb me tot nu toe nooit bedacht om dat ding te gebruiken! Inderdaad, omdat ik dit in het echt ook niet in mijn hoofd zou halen.

Persoonlijk ben ik om die reden een voorstander van jouw voorstel. Dit handrem grapje is wat mij betreft een fout in het spel.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 4 maanden geleden - 14 jaren 4 maanden geleden #4706 door Djonno
Beantwoord door Djonno in topic Re:Handrem
Calcifer schrijft:

Wow! Wat een goede post SolarSystem. Ik heb me tot nu toe nooit bedacht om dat ding te gebruiken! Inderdaad, omdat ik dit in het echt ook niet in mijn hoofd zou halen.

Persoonlijk ben ik om die reden een voorstander van jouw voorstel. Dit handrem grapje is wat mij betreft een fout in het spel.


Ik ben het eens met Calcifer.
Ik heb er ook nooit bij stilgestaan om de handrem te gebruiken en ik ben er ook geen voorstander van.
Wel top dat dit nu gedeeld word op het forum en we er over kunnen discuseren.
Laatst bewerkt 14 jaren 4 maanden geleden door Djonno.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 4 maanden geleden - 14 jaren 4 maanden geleden #4707 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Re:Handrem
Goede post Solar!

Ik wil hier ook wel even op reageren.
Wat mij namelijk opvalt is dat er "tucjes" gebruikt worden om sneller te zijn.
Eigenlijk vind ik dat niet kunnen.
Dus de handrem is wat mij betreft een absolute ban en taboe.

Kom op gasten, we zijn hier bezig met het simuleren van racen, waarbij we de grenzen van ons kunnen opzoeken door clean and fast met racen bezig te zijn. Trucjes gebruiken heeft dan ook niets meer met simuleren te maken, maar meer met gamen en ik dacht dat wij hier dat stadium in ons leven wel gepasserd waren.

Dat Oenta en Solar, idd schaam je maar, die al zo snel zijn dan nog met dit soort trucjes aan de haal moeten, valt mij dan ook erg tegen.
Dit is mijn persoonlijke mening, maar ik vind dat een smet op de cup en gewoon weg jammer.

Wel goed dat je er openlijk vooruit komt en netjes dat je het toegeeft.

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast
Laatst bewerkt 14 jaren 4 maanden geleden door Jilt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 4 maanden geleden - 14 jaren 4 maanden geleden #4709 door Djie
Beantwoord door Djie in topic Re:Handrem
SolarSystem schrijft:

...

Mijn grootste probleem ermee is nog dat je met de handrem je fouten met het remmen kan wegwerken! Door wat handrem erbij te halen kan je een moment harder remmen en dus is de skill van op limiet remmen en dergelijke compleet weg....


Thanks voor je post Solar, bij de GTbyCitroën valt het wel erg op. Uit je verhaal merk ik dat dit ook mogelijk is bij andere auto's en is het dus in het belang van een volgende cup om de handrem af te schaffen.

Dit is precies hetzelfde waarom we race regels hebben waarbij je nog met 2 wielen op het circuit/curbstone moet zijn. Of omdat je de boarding niet mag aanraken. Het zijn van die kleine dingen waarmee net wat voordeel behaald kan worden.

Top dat je dit met ons deelt, hopelijk gaat de discussie hier verder! Hoe is dit objectief te controleren? Met het lampje van de handrem? Hopelijk zijn we in GT5 van al deze trucjes af!
Laatst bewerkt 14 jaren 4 maanden geleden door Djie.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 4 maanden geleden #4710 door giznav
Beantwoord door giznav in topic Re:Handrem
Dacht dat men de handrem gebruikte bij het driften???? in GT5p. :unsure:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 4 maanden geleden #4711 door kloek
Beantwoord door kloek in topic Re:Handrem
Tsjonge ik heb er niet eens aan gedacht om dit soort trucjes uit te halen.
Het sterke punt van deze gt serie is dat het gaat om realisme.
Wrc is volle bak hadrem maar on tracks :huh:

Hieruit blijkt gewoon dat het een spel is, spellen die arcade achtig zijn
vindt ik dus ook niet leuk.
Gewenning aan bumper cam maar in gt5 strax ga ik echt voor dash en handschakelen met de handgeschakelde auto's puur voor het realisme.

Ik begrijp solar dat je je ergens wat schuldig voelt of zo. :(
Handrem gebruik was mij niet eens opgevallen in ronde van oenta.
Begrijp dat de broeders dit al langer zo doen.
Vind dit discutabel m.b.t. vorige cups maar goed gedane zaken.....
De meesten van ons doen het voor de lol en realisme.
Het gaat uiteindelijk om het racen dus solar en oenta join the party
en laat zien dat jullie ook in race snel zijn ;)

Goed solar zelf de knuppel in het hoederhoek gooit. vind dit B) cool

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 4 maanden geleden #4715 door SolarSystem
Beantwoord door SolarSystem in topic Re:Handrem
Bedankt allemaal voor de feedback en zoals al eerder bleek ben ik er absoluut niet trots op dat ik het gebruikt heb tijdens de kwalificatie. Aan elk verhaal zit een uitleg en een tijd terug zagen me broer en ik dat mensen online (de snellere onder ons, denk aan Takeuchi) in time trails de handrem gebruiken. Dit gingen wij ook proberen en het bleek dat het bij sommige gevallen kan werken en inderdaad bij de Citroen is het wel belachelijk hoe je hem kan gebruiken. Ik tapte de handrem zeg maar omdat ik weinig gereden heb maar mijn broer vond uit dat je hem gewoon zowat ingedrukt kunt houden.

Ik had altijd voorgenomen om nooit de handrem te gebruiken net als dat de koppeling ook nog niet de bedoeling is dat het wordt gebruikt in Prologue. Het zal bij één keer blijven!

Men moet overigens niet denken dat er flink wat tienden mee gewonnen worden, het zal slechts 1 a 2 tienden winst geven en dat hoort dus juist WEL bij mijn broer en ik en ALLE toprijders die er zijn welke altijd op zoekn zijn naar ultieme rondes koste wat het kost. Schumacher (en dit geldt eigenlijk ook voor Senna) is een groots coureur misschien wel de beste ooit maar hoeveel rattenstreken die man heeft uitgehaald geeft aan dat je dat in je moet hebben om een groots coureur te zijn, echter moet je leren van die streken.. De finale wordt wat mij betreft een fair gevecht zonder enige hulpmiddelen! Succes allemaal!!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • SolarSystem
  • SolarSystem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Spammer
Lees meer