Peiling animo endurance Nurburgring Nordschleife

10 jaren 8 maanden geleden #94424 door Qwaribo
Gegroet mensen!

Ik ben benieuwd of er animo is voor een endurance race. Hoelang is nader te bepalen, eerst animo maar weten. Mij lijkt het erg leuk om met min. 10 man een endurance te houden van +/- 4 uur. Met meerdere rijders per team bijv. (moet je dus wel een maatje die bij je thuis komt zodat je in de pits kan wisselen). Of je rijdt met ze 2en, met allebei dezelfde auto.

Mijn voorkeur qua auto's zou dan Lemans of GT auto's worden.

Details vallen altijd nog te bedenken. Vraag me alleen af of er animo voor is. :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: giznav

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Qwaribo
  • Qwaribo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
10 jaren 8 maanden geleden #94425 door mv1979
Beantwoord door mv1979 in topic Peiling animo endurance Nurburgring Nordschleife
Heb je al een idee wanneer je dat wil gaan doen, of i.i.g. op wat voor dag? Zeg Nürburgring en je hebt mijn aandacht :) ik heb al heel lang inmijn hoofd dat ik hier wel eens een endurancerace zou willen doen.

Qua auto's denk ik dat je het beste GT auto's kan nemen, Le Mans auto's zijn gewoon erg lastig op dit circuit, zeker als je je zo lang moet concentreren en dan ook nog met bandenslijtage.

Ik zou ook best wel wat testwerk willen doen om een aantal auto's te vinden die even snel zijn.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 8 maanden geleden #94427 door some12hate
Beantwoord door some12hate in topic Peiling animo endurance Nurburgring Nordschleife
lijkt mij ook wel een leuke..

misschien leuk om met 2 (of meer) raceklasses te gaan rijden?!

weet namelijk niet of ik in lmp's of gt's vier uur lang mn concentratie kan behouden :whistle: .

ik hou het topic iig in de gaten!!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 8 maanden geleden #94428 door Qwaribo
Beantwoord door Qwaribo in topic Peiling animo endurance Nurburgring Nordschleife

Heb je al een idee wanneer je dat wil gaan doen, of i.i.g. op wat voor dag? Zeg Nürburgring en je hebt mijn aandacht :) ik heb al heel lang inmijn hoofd dat ik hier wel eens een endurancerace zou willen doen.

Qua auto's denk ik dat je het beste GT auto's kan nemen, Le Mans auto's zijn gewoon erg lastig op dit circuit, zeker als je je zo lang moet concentreren en dan ook nog met bandenslijtage.

Ik zou ook best wel wat testwerk willen doen om een aantal auto's te vinden die even snel zijn.


Ik zit ook al een poos met dat idee in me hoofd! :D

GT auto's of zoals some12hate zegt meerdere klassen lijkt me ook leuk! Moet je wel genoeg deelnemers hebben als je meerdere klassen wilt.

Maar de Honda NSX, Nissan Nismo e.d. zijn allemaal wel ong even snel lijkt me? Anders een PP/PK limiet instellen.

M.b.t. wanneer, liefst voor mij een vrijdagavond. Anders zaterdag. Beetje vooruit plannen, zo kan iedereen er rekening mee houden!

Ik zou dan ook graag met wisselende weersomstandigheden willen! Maakt het net wat leuker! :p

Maar oke, er is wel animo voor dus :) Iets met een schaap en een dam... :silly:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Qwaribo
  • Qwaribo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
10 jaren 8 maanden geleden - 10 jaren 8 maanden geleden #94429 door kloek
Beantwoord door kloek in topic Peiling animo endurance Nurburgring Nordschleife
Oh lijkt me ook wel geweldig maar ik denk dat 4 uur wel erg lang is :side:
Meerdere auto's lemans en gt leuk maar ik denk dat dan de la sarthe zich daar beter voor leent.
Nordschleife is toch wat smaller !
Laatst bewerkt 10 jaren 8 maanden geleden door kloek.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 8 maanden geleden #94430 door Qwaribo
Beantwoord door Qwaribo in topic Peiling animo endurance Nurburgring Nordschleife

Oh lijkt me ook wel geweldig maar ik denk dat 4 uur wel erg lang is :side:
Meerdere auto's lemans en gt leuk maar ik denk dat dan de la sarthe zich daar beter voor leend.
Nordschleife is toch wat smaller !


Nordschleife is juist tricky en mensen gaan fouten maken na lange races :) Vooral met wisselende weersomstandigheden.

Maar denk dat het dan 2 klasses worden van GT auto's.

Mbt de 4 uur. Daarom ook het voorstel om van plek te switchen met je buddy.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Qwaribo
  • Qwaribo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
10 jaren 8 maanden geleden #94431 door mv1979
Beantwoord door mv1979 in topic Peiling animo endurance Nurburgring Nordschleife
ik heb trouwens geen buddy maar als het moet doe ik het wel in mijn 1tje B) (ben toch al een duursporter dus dat komt wel goed). Ik moet uiteraard ook nog even zien hoe het met mijn agenda zit, komende twee weken vakantie maar ik hoop ook nog uitgenodigd te worden voor de GT Academy dus het kan zijn dat ik daar ook nog mee aan de gang moet. Maar ik schat in dat het sowieso wel richting september/oktober zal gaan wanneer deze race plaats zal gaan vinden?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 8 maanden geleden #94432 door Qwaribo
Beantwoord door Qwaribo in topic Peiling animo endurance Nurburgring Nordschleife

ik heb trouwens geen buddy maar als het moet doe ik het wel in mijn 1tje B) (ben toch al een duursporter dus dat komt wel goed). Ik moet uiteraard ook nog even zien hoe het met mijn agenda zit, komende twee weken vakantie maar ik hoop ook nog uitgenodigd te worden voor de GT Academy dus het kan zijn dat ik daar ook nog mee aan de gang moet. Maar ik schat in dat het sowieso wel richting september/oktober zal gaan wanneer deze race plaats zal gaan vinden?


Ja ik ga van 21 aug tot 4 sep op vakantie. Dus sowieso daarna. Eind september ofzo?

Maar in teams rijden is leuk! :) Je kan elkaar helpen met setups, tips uitwisselen, en uiteraard het rijden in de race (strategie).

Dus miss teams maken als optie erbij doen. Als je samen met iemand wilt, prima. zo niet, dan niet.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Qwaribo
  • Qwaribo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
10 jaren 8 maanden geleden #94433 door CrossEEEh
Beantwoord door CrossEEEh in topic Peiling animo endurance Nurburgring Nordschleife
Ik wil zeker meedoen, maar wel in m'n eentje dan.

2 klasse's lijkt me een leuk idee, maar daarvoor moet wel genoeg animo voor zijn denk ik. Stock rijden lijkt me dan eigenlijk ook het leuks, want ik denk dat het dan zo gelijk mogelijk blijft.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 8 maanden geleden #94434 door Qwaribo
Beantwoord door Qwaribo in topic Peiling animo endurance Nurburgring Nordschleife

Ik wil zeker meedoen, maar wel in m'n eentje dan.

2 klasse's lijkt me een leuk idee, maar daarvoor moet wel genoeg animo voor zijn denk ik. Stock rijden lijkt me dan eigenlijk ook het leuks, want ik denk dat het dan zo gelijk mogelijk blijft.


Ja dat indd. Hopelijk is er genoeg animo!

Stock in de zin van geen tuning?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Qwaribo
  • Qwaribo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer