Hori Apex

6 jaren 1 week geleden #118458 door Corelho
Hori Apex werd gestart door Corelho
Even een vraagje over HORI stuur wat ik vandaag gekocht heb. Het was even pielen om het ding te installeren, maar ik ben dan ook een man die niet van handleidingen houdt. :) Eerst nog een beetje zitten knoeien met de DUAL shock ernaast om door bepaalde menu's heen te komen, maar het rijden ging lekker. MET trilfunctie. Na enig gemuts kreeg ik door hoe het ding werkte, maar nu werkt de trilfunctie niet meer. In zowel de PS4 zelf als in de game staat de trilfunctie aan. Doe ik iets niet goed, of dien ik morgen met het aankoopbewijs vrolijk terug naar de winkel te gaan? Is dit een bekend probleem?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Corelho
  • Corelho's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
6 jaren 1 week geleden #118459 door Djie
Beantwoord door Djie in topic Hori Apex
Mmm ben niet bekend met dit stuur, dus even vragen wat je precies hebt gedaan in de tussentijd van dat het wel werkte en daarna niet meer. Je geeft aan wat "gemuts" :) Wat heb je gedaan?
Bij vele andere sturen is het gewoon aansluiten en beginnen!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 1 week geleden #118461 door Corelho
Beantwoord door Corelho in topic Hori Apex
De lol is: Zo ging het in het begin redelijk. Met dien verstande dat ik wat last had van de conflicterende werking met de dual shock. Knopjes van links naar rechts deden het niet, maar van omhoog naar omlaag wel. Nah goed, naar links en rechts draaien met het stuur en ik kon switchen tussen de verschillende circuits in Arcade. Ik dacht: als dat alles is, kan ik er wel aan wennen. Circuit uitkiezen en vervolgens kom je dan in het menu van de auto kiezen. Daar werd het dus grappig. Ik wilde een auto uit mijn eigen garage hebben. Stuur naar links draaien en vervolgens bleef de keus hangen bij de Mazda uit de snelkeuze van het spel zelf. dual shock ernaast. Knopje naar links en vervolgens selecteert ie de garage wel. A la. Niet leuk dat het allemaal niet op 1 apparaat kan, maar ik kan racen. Even een paar rondjes raggen op Suzuka en lekker, hoor. Stuurtje rammelt lekker op de kerbs, je voelt de auto wringen in de bochten met de remmen, etc. Ikke blij. Maar dat duurt nooit lang, bij dit stuk ongeduld. "Verdorie, het midden van het stuur heeft dezelfde knopjes als de shock, dus hij moet het verdikkies doen ook." Mopperen tot mijn vrouw vraagt wat er allemaal gebeurt op de werkkamer. Nou heeft die meer geduld dan ik en kwam er vrij snel achter dat het een simpele kwestie was van even het schuifje tussen DP/LS/RS op DP te zetten en verdomd...de pijltjestoetsen doen alles. (Had ik al gezegd dat ik geen handleidingen lees? :-) ) Alleen doet de trilmotor van het stuur het niet meer. Nu kan ik die switch wel terugzetten, maar dan kan ik niet meer makkelijk door het spel navigeren. Volgende feitje is, dat het HORI APEX stuur niet tussen de controller in stellingen staat in GTS. Enkel Logitech en TH. Nu vermoed ik het volgende. Bij controller instellingen, staan twee dual shocks aangegeven en als ik op het blok daarvoor(Trilfunctie) klik, dan geeft de game aan: Controller 1 en controller 2. Kan het zijn dat de game op de een of andere manier de HORI moet implementeren, zodat deze volledig wordt opgenomen, of denk ik te ver?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Corelho
  • Corelho's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
6 jaren 1 week geleden #118463 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Hori Apex

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 1 week geleden #118467 door Corelho
Beantwoord door Corelho in topic Hori Apex
Dank. Hij werkt verders prima. Het is echt alleen maar de trilmotor die het niet doet. Als het, zoals aangegeven, wordt gezien als een DUAL SHock, zolang het ding niet in de lijst staat, dan zou er nog geen probleem moeten zijn, aangezien alles ingesteld staat op trillen. Ikzelf zo onderhand ook. :P
Ding is ook niet kaduuk, aangezien ik dat uitgesloten heb door 'm om te ruilen voor een nieuwe. :) Ik ga morgen eens bij HORI mekkeren en playstation, want ik heb het ding een keer voelen bewegen. Dat was wel in combinatie gebruik Shock, dus wellicht dat daar iets zit.
Ding is ook nog niet zo lang op de markt, dus er is verder weinig te vinden, maar dan ga ik de eerste zijn die het uit vindt. Haha

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Corelho
  • Corelho's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
5 jaren 6 maanden geleden #118643 door Pleurink
Beantwoord door Pleurink in topic Hori Apex
Goedemorgen allen,

Weet niet of ik op de juiste plek ben maar ben beginnende racer m.b.t. PS4.
Deed dit altijd met de controller maar heb om te beginnen en is even te kijken met stuurtje een Hori APEX race stuur gekocht.
Als ik deze aansluit werkt hij qua sturen en bedieningen prima en ook het rempedaal word herkent en werkt, alleen het gas pedaal wordt niet gevonden in de steering modus. wel doet hij het als ik naar controller modus overgaat maar dan ziet hij het gas als R2 en niet als pedaal. en ook het sturen is minder i.v.m. dat deze puur links voluit of rechts vooruit kan aangezien hij geen stuurfunctie op dat moment meer heeft.

Wie o wie zou mij kunnen helpen, is dit iets van resetten of wellicht wat anders?

Groeten Martin

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 6 maanden geleden #118644 door Djie
Beantwoord door Djie in topic Hori Apex
Staat het welbekende schuifje in de juiste stand? Meen iets van PS4s ipv PS4n?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer