L2 + R2 voor rem en gas met gebruik van controller

11 jaren 2 maanden geleden #87561 door MWJ2014/LOUNGA
L2 + R2 voor rem en gas met gebruik van controller werd gestart door MWJ2014/LOUNGA
Wellicht voor sommigen al vanzelfsprekend. Heb dit ingesteld omdat het toch wat meer controle geeft aangezien die triggers heel wat dieper gaan dan x en vierkantje.

Wat ook iets helpt is de linker anoloogstick naar voren duwen en met het sturen cirkels maken als het ware i.p.v. de pad te gebruiken of vanaf het middenpunt te werken. Even wennen, maar ik denk dat zo iets meer uit de controller gehaald wordt voor mensen die nog even geen stuur hebben.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • MWJ2014/LOUNGA
  • MWJ2014/LOUNGA's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
11 jaren 2 maanden geleden #87562 door lampiew
Beantwoord door lampiew in topic L2 + R2 voor rem en gas met gebruik van controller
Ik gebruik ook L2 en R2 voor resp. Rem en Gas. En linker joystick voor sturen.

Voor meer controle over rem en gas, dacht ik nog eens te experimenteren met de rechter joystick. Gas naar voor en rem naar achter. Maar alles op linker joystick is mogelijk een idee. Thanks.

Ik kom wel flink te kort op de sturende vrienden. Die zijn veel nauwkeuriger en ervaren. En merk ook dat ik meer fouten maak en sneller concentratie verlies. The monday-race gister ben ik 3x ingehaald.... ik bedoel dus: op een rondje gezet. :blush:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 2 maanden geleden #87565 door Qwaribo
Beantwoord door Qwaribo in topic L2 + R2 voor rem en gas met gebruik van controller
Ik gebruikte (toen ik nog geen stuur had) ook altijd rechter joystick gas en rem te bedienen. Ik vond dit ook veel beter te controleren dan L2/R2!

Maar wel proberen zsm een stuurtje aan te schaffen ;) Het is bijna weer overnieuw leren rijden met een stuurtje & alle auto's opnieuw afstellen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 2 maanden geleden #87566 door GTHQ_Fantasmagor
Beantwoord door GTHQ_Fantasmagor in topic L2 + R2 voor rem en gas met gebruik van controller
Ik heb GT1 en GT2 met controller gereden en had:

L2 terugschakelen R2 opschakelen L1 achteruitkijken

Stick(1) sturen Stick(2) omhoog gas/beneden remmen.


Het doseren met sticks gaat naar mijn mening het beste ipv een knoppie..succes!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 2 maanden geleden #87567 door Djie
Op de PS2 had ik ook gas rem op de rechterjoystick en sturen op de linker, maar toen hadden de controllers nog geen triggers :) Op de PS3 met GT5 Prologue ook met de triggers beginnen, je kan dan veel sneller gas/rem afwisselen. Met het rechterjoystickje ben je altijd langzamer/te laat met gas en remmen.

Maar een stuurtje maakt GT5 een compleet nieuwe ervaring, ik zal nooit meer terugstappen :)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 2 maanden geleden #87570 door GTHQ_Fantasmagor
Beantwoord door GTHQ_Fantasmagor in topic L2 + R2 voor rem en gas met gebruik van controller

Op de PS2 had ik ook gas rem op de rechterjoystick en sturen op de linker, maar toen hadden de controllers nog geen triggers :) Op de PS3 met GT5 Prologue ook met de triggers beginnen, je kan dan veel sneller gas/rem afwisselen. Met het rechterjoystickje ben je altijd langzamer/te laat met gas en remmen.

Maar een stuurtje maakt GT5 een compleet nieuwe ervaring, ik zal nooit meer terugstappen :)


PS2 nog geen triggers? Nu geef je me een mindblock Djie, want waar schakelde ik dan mee? PS1 was AV
maar weet zeker dat ik GT2 ben gaan schakelen... :huh: .... F**K ik wordt oud, kan me echt niet meer herrineren...

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 2 maanden geleden - 11 jaren 2 maanden geleden #87573 door Djie

Op de PS2 had ik ook gas rem op de rechterjoystick en sturen op de linker, maar toen hadden de controllers nog geen triggers :) Op de PS3 met GT5 Prologue ook met de triggers beginnen, je kan dan veel sneller gas/rem afwisselen. Met het rechterjoystickje ben je altijd langzamer/te laat met gas en remmen.

Maar een stuurtje maakt GT5 een compleet nieuwe ervaring, ik zal nooit meer terugstappen :)


PS2 nog geen triggers? Nu geef je me een mindblock Djie, want waar schakelde ik dan mee? PS1 was AV
maar weet zeker dat ik GT2 ben gaan schakelen... :huh: .... F**K ik wordt oud, kan me echt niet meer herrineren...


Er zaten wel knoppen, maar geen triggers volgens mij.... nu begin ik ook te twijfelen haha.. dus even plaatje opgezocht. Het zijn idd geen triggers maar knopjes, dus net zo functioneel als de X knop!

Laatst bewerkt 11 jaren 2 maanden geleden door Djie.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 2 maanden geleden #87576 door Qwaribo
Beantwoord door Qwaribo in topic L2 + R2 voor rem en gas met gebruik van controller

Maar een stuurtje maakt GT5 een compleet nieuwe ervaring, ik zal nooit meer terugstappen :)


Ik deel deze mening!!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 2 maanden geleden #87619 door MWJ2014/LOUNGA
Beantwoord door MWJ2014/LOUNGA in topic L2 + R2 voor rem en gas met gebruik van controller
Geloof dat de ps2 controllers touch sensitive waren dan wel. Alsnog een wereld van verschil vergeleken met een stuur inderdaad. Vibratie gaat maar dus ook zover, dus ben wel benieuwd naar hoeveel informatie de force feedback van een stuur verschaft.

Als ik het me goed herinner zat er in Prologue ook de optie om met de motion sensor te sturen, was echter so gimmicky dat ik er sindsdien niet eens meer naar gekeken heb :p

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • MWJ2014/LOUNGA
  • MWJ2014/LOUNGA's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
11 jaren 2 maanden geleden - 11 jaren 2 maanden geleden #87625 door OR_Muijss
Beantwoord door OR_Muijss in topic L2 + R2 voor rem en gas met gebruik van controller
Haha zou wel grappig zijn om een keer een DS3 avondje te doen.

Toen ik nog met controller reed gebruikte ik L2 remmen, gas met R2. Gas geven wisselde ik in sommige bochten af met stick(2) omdat die net iets gevoeliger is dan R2, maar vermoeiender om er een hele race mee te rijden en wat Frank zegt. Je kan niet snel gas/rem afwisselen. Bovendien schakelde ik met kruisje (+) en vierkantje (-) (dat is wel snel switchen geblazen als je stick(2) tussendoor ook nog wilt gebruiken). L1 achteruit kijken en uiteraard met stick(1) sturen.
Laatst bewerkt 11 jaren 2 maanden geleden door OR_Muijss.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer