Left foot braking, heel-toe, wie doet wat?

13 jaren 5 maanden geleden #12432 door Jilt

heheh coole foto's , zo'n SLS is toch wel een speciale auto he. Ik ben er niet wild van maar als je hem dan zo eens ziet rijden in het echt dan ben je plots verliefd.

Nu eens een andere vraag , hoe werken jullie met het voetenwerk. Rechts gas en rechts remmen of zoals ik in sommige filmpjes al zag zelfs met links remmen. Ik heb dat overigens tijdens een nachtdienst eens lang geprobeerd te doen maar dat is best moeilijk hoor!


Idd coole foto's.

ALs ik met Semi automaat rij, doe ik aan het zogernaamde "left foot braking".
Met schakelen kan het niet altijd, maar in de bochten waarmee ik niet hoef te schakelen, rem ik ook met links. Da''s wel oefenen, want anders haal; je alle pedalen in de war.

Met karten rem je ook met links. Zo moeilijk is het echt niet, maar je moet ff oefenen ;)

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jilt
  • Jilt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_Jilt
Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #12433 door WhiteAnimal166
Beantwoord door WhiteAnimal166 in topic Re: hoe zit jij achter je scherm als je gt't

...hoe werken jullie met het voetenwerk. Rechts gas en rechts remmen of zoals ik in sommige filmpjes al zag zelfs met links remmen...

Wisselend, omdat ik met koppeling rij. Als ik moet schakelen rem ik met rechts -weinig keus- anders rem ik bij met links en kan ik door met gas en rem te spelen de balans beter houden.

"On track I don't fear anyone, but respect everyone"

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • WhiteAnimal166
  • WhiteAnimal166's Profielfoto
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_WhiteAnimal - D2G
Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #12436 door StoneCold
Beantwoord door StoneCold in topic Re: hoe zit jij achter je scherm als je gt't

...hoe werken jullie met het voetenwerk. Rechts gas en rechts remmen of zoals ik in sommige filmpjes al zag zelfs met links remmen...

Wisselend, omdat ik met koppeling rij. Als ik moet schakelen rem ik met rechts -weinig keus- anders rem ik bij met links en kan ik door met gas en rem te spelen de balans beter houden.


idem....met rechts beetje heel/toe proberen en links voor te koppelen ....als ik op automatic rijd dan rem ik met links

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden - 13 jaren 5 maanden geleden #12452 door christophevb
Beantwoord door christophevb in topic Re: hoe zit jij achter je scherm als je gt't
zo dus wel best velen hier die met linkse voet aan het werk gaan. Zou het in de racerij ook veel zo gedaan worden? Ik weet bijvoorbeeld dat het bij rally wel eens gebruikt wordt. Ik probeer het met nachtdiensetn ook wel eens in de auto maar da's toch best wel moeilijk in real life :)
Laatst bewerkt 13 jaren 5 maanden geleden door christophevb.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #12473 door SjonnieCamaro
Beantwoord door SjonnieCamaro in topic Re: hoe zit jij achter je scherm als je gt't
Ik weet uit jaren lange automaat-rij ervaring dat je maar 1 keer met links remt. En dat gevoel is dusdanig eng dat je daarna voor altijd je linker voet onder je stoel parkeerd.

Want je trapt hem onbedoeld net zo hard in als je je koppeling zou indrukken. En een automaat remt over het algemeen een stukkie harder dan andere auto's

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #12477 door Myquandro
Beantwoord door Myquandro in topic Re: hoe zit jij achter je scherm als je gt't

zo dus wel best velen hier die met linkse voet aan het werk gaan. Zou het in de racerij ook veel zo gedaan worden? Ik weet bijvoorbeeld dat het bij rally wel eens gebruikt wordt. Ik probeer het met nachtdiensetn ook wel eens in de auto maar da's toch best wel moeilijk in real life :)

Bij formule 1 is het gewoon, maar die hebben ook geen koppeling, en volgens mij wordt het ook in de WTCC gebruikt(niet 100% zeker).
Zelf rem ik altijd met links, heb nog geen rijbewijs en heb dus ook nog nooit geleerd om met rechts zowel te remmen als gas te geven.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #12478 door StoneCold
Beantwoord door StoneCold in topic Re: hoe zit jij achter je scherm als je gt't
lol in de wagen op straat blijf ik met men linkse voet toch van de rem af
anders zie je je stiknaad van je stuur wel van heel dichtbij

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden - 13 jaren 5 maanden geleden #12480 door WhiteAnimal166
Beantwoord door WhiteAnimal166 in topic Left foot braking, heel-toe, wie doet wat?
Dit topic is een spin-off van het "Hoe zit je achter het scherm als je GT't" topic na aanleiding van Christophevb's vraag:

Nu eens een andere vraag , hoe werken jullie met het voetenwerk. Rechts gas en rechts remmen of zoals ik in sommige filmpjes al zag zelfs met links remmen. Ik heb dat overigens tijdens een nachtdienst eens lang geprobeerd te doen maar dat is best moeilijk hoor!

"On track I don't fear anyone, but respect everyone"
Laatst bewerkt 13 jaren 5 maanden geleden door WhiteAnimal166.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • WhiteAnimal166
  • WhiteAnimal166's Profielfoto
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_WhiteAnimal - D2G
Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #12482 door naish
Beantwoord door naish in topic Re: Left foot braking, heel-toe, wie doet wat?
www.h-engineering.nl/h_g25pad.htm

Dat maakt het heel en toe iets makkelijker. :(

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden - 13 jaren 5 maanden geleden #12484 door WhiteAnimal166
Beantwoord door WhiteAnimal166 in topic Re: Left foot braking, heel-toe, wie doet wat?

lol in de wagen op straat blijf ik met men linkse voet toch van de rem af
anders zie je je stiknaad van je stuur wel van heel dichtbij

Helemaal waar, zoals SjonnieCamaro ook al aangaf. Op straat echt niet doen. Enige waarbij ik links wel eens gebruik is bij het stoplicht om de voet op de rem te houden en met rechts alvast gas te geven. Dan slipt de koppelomvormer en kan je bij het juiste toerental sneller optrekken vanuit stilstand dan op de normale manier. Is het niet voor bedoeld natuurlijk, dus geen dagelijks werk van maken!

Raar trouwens, hoe je in het echt wel uit je hoofd laat om met links te remmen terwijl dit bij gamen als vanzelf gaat. Viel mij ook tegen hoeveel moeite het andersom kostte om in GT5 te wennen aan het koppelen met links. Hoe vaak ik niet geremd hem met het koppelingspedaal...

"On track I don't fear anyone, but respect everyone"
Laatst bewerkt 13 jaren 5 maanden geleden door Djie.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • WhiteAnimal166
  • WhiteAnimal166's Profielfoto
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_WhiteAnimal - D2G
Lees meer