AC - Rijden met koppeling

9 jaren 1 maand geleden #110632 door Jilt
AC - Rijden met koppeling werd gestart door Jilt
Hi All,

Zoals iedereen misschien al weet rij ik, en met mij een aantal anderen, in Assetto Corsa in de meest moeilijke omstandigheden. Het liefst zonder ABS, maar tegenwoordig gewoon Pro setting, en met gebruik maken van koppeling en H-shifter.

Dit is iets wat je veel moet oefenen en in eerste instantie behoorlijk frustreert.
De leer curve is stijl en velen haken hierdoor af.

Met koppeling rijden is voor mij een enorme voldoening. Ik zal er niet de snelste mee zijn, maar dat was toch al niet zo :laugh:

Wat ik echter wel kan aanbieden zijn oefen sessies waarin we met z'n allen met de koppeling gaan leren rijden. Ik ben benieuwd wie hiermee aan de slag wil.

Tevens lenen niet alle auto's zich meteen voor om als beginner met koppeling te rijden.
Een auto die er wel erg geschikt voor is, is de KTM-XBow.

Om te leren rijden met koppeling moet je de rondjes op het circuit opnieuw leren in slijten.

Wie doet mee?

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jilt
  • Jilt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_Jilt
Lees meer
9 jaren 1 maand geleden - 9 jaren 1 maand geleden #110633 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic AC - Rijden met koppeling
Ik heb deze al eens eerder gepost, maar dit is echt een gevorderde auto en gevorderde pedaal besturing:



En hier eentje uit de Gran Turismo tijd heel in het begin van mijn overstap naar koppeling gebruik (schrik niet dik 2,5 jaar geleden):


i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast
Laatst bewerkt 9 jaren 1 maand geleden door Jilt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jilt
  • Jilt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_Jilt
Lees meer
9 jaren 1 maand geleden #110635 door Jona777
Beantwoord door Jona777 in topic AC - Rijden met koppeling
Zodra ik over koppeling (wrs door middel van aankoop fanatec elites) beschik wil ik wel even meedoen.. Verschillende inzichten kunnen me dan alleen maar sterker maken. En de bedoeling is dat ik net als jullie de meeste uitdagende (lees realistische) instellingen heb. Per klasse probeer ik dan ook zo echt mogelijk na te bootsen.. Momenteel rij ik Sequentieel waar kan en dit is nu mijn eerste stap wat heel makkelijk went.
ABS ben ik ook geen voorstander van tenzij de wagen in kwestie er in IRL ook over beschikt..

Alvast bedankt voor dit aanbod! :laugh:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 1 maand geleden #110636 door Kaarraak
Beantwoord door Kaarraak in topic AC - Rijden met koppeling
Gaaf Jilt! Bij de auto´s waar het bij kan, rij ik sinds onze simulation sunday's ook altijd met koppeling. Dat tussengas dat jij geeft doe ik echter niet (grootste drempel is schoenen aantrekken: ik rij met sokken en dan doet dat tussengas pijn aan m'n poten :laugh:), dus das misschien een mooi doel om mezelf te stellen bij deze oefensessies. Ik probeer erbij te zijn!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 1 maand geleden #110637 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic AC - Rijden met koppeling

grootste drempel is schoenen aantrekken: ik rij met sokken en dan doet dat tussengas pijn aan m'n poten


Dat had ik ook, echter tegenwoordig rij ik weer met sokken, nergens meer last van....
Na twee en een half jaar heb ik kennelijk eelt erop ofzo... :blink: :silly:

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jilt
  • Jilt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_Jilt
Lees meer