Technische tips - AC

9 jaren 4 maanden geleden - 9 jaren 4 maanden geleden #109162 door Kevin-R34
Technische tips - AC werd gestart door Kevin-R34
Bij deze even een nieuwe topic gestart om het één en ander te kunnen vragen. Voor nu over een probleempje met 3 schermen.

In het menu kun je kiezen tussen single en tripple screen. Die heb ik dus op tripple screen gezet en dacht nu moet hij het doen. Ik start een race, en zowel de linkse als de rechtse schermen beginnen even met knipperen, maar vervolgens willen ze toch niet in de gang schieten.

Videokaart GTX-760 2GB
1x HDMI naar HDMI (middelste scherm als hoofdscherm)
2x HDMI naar DVI
Edit: 3x 1920 x 1080 Resolutie

Via Windows staan de schermen in de goede volgorde, 1-2-3.

Iemand die me kan helpen en denkt de weten waar het probleem ligt?
Laatst bewerkt 9 jaren 4 maanden geleden door Kevin-R34.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Kevin-R34
  • Kevin-R34's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Spammer
Lees meer
9 jaren 4 maanden geleden #109163 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Technische tips - AC

Bij deze even een nieuwe topic gestart om het één en ander te kunnen vragen. Voor nu over een probleempje met 3 schermen.

In het menu kun je kiezen tussen single en tripple screen. Die heb ik dus op tripple screen gezet en dacht nu moet hij het doen. Ik start een race, en zowel de linkse als de rechtse schermen beginnen even met knipperen, maar vervolgens willen ze toch niet in de gang schieten.

Videokaart GTX-760 2GB
1x HDMI naar HDMI (middelste scherm als hoofdscherm)
2x HDMI naar DVI
Edit: 3x 1920 x 1080 Resolutie

Via Windows staan de schermen in de goede volgorde, 1-2-3.

Iemand die me kan helpen en denkt de weten waar het probleem ligt?


Ah, je hebt alles binnen! mooi!

Ik lees het nodige over eyefinity, maar dat is voor AMD, of Nvidea surround (GTX760), die dan geactiveerd moet worden. Zie je daar iets van terug?
Mogelijk kan GJORS of Firebird hier wat van zeggen, want die rijden met drie schermen.

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 4 maanden geleden #109164 door mjhorenberg
Beantwoord door mjhorenberg in topic Technische tips - AC
Ik durf zo ook niet echt te zeggen waar het aan ligt. Ik had me nooit gerealiseerd dat je met 3 schermen wou gaan rijden. Ik heb daar toen ook onderzoek naar gedaan en heb toen wel gelezen dat je voor meerdere schermen beter voor een GTX-8 serie kaart kon gaan. Laat dus maar eens weten hoe dit performed als je alle schermen aan de praat hebt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 4 maanden geleden #109165 door Kevin-R34
Beantwoord door Kevin-R34 in topic Technische tips - AC
Ik ben wel een stapje dichterbij gekomen nu denk ik. Via het Nvidia menu staat het volgende:

Stel het volgende in:
Surround-configuratie

Omspan beeldschermen met Surround. (dit aangevinkt)

In Windows is de schermweergave hierna ook veranderd naar 2.NV Surround.. Over de hele breedte 1 scherm geworden. Aangegeven in het blauw vermeld met nummer 2. Rechts daarnaast is een klein zwart schermpje te zien aangegeven met nummer 1.

Assetto Corsa nog eens opgestart. De schermen werden nu alle 3 tegelijk zwart. Toen de trailer begon was dat volledig in het middelste scherm te zien, zowel ook tot een CM of 5 over mijn linker en rechter scherm. Maar alles daarna bleef grijs.

Toen heb ik een race gestart en toen gaf hij aan no signal op zowel mijn linker als rechter scherm.

Ik lijk iets dichterbij te zijn, maar ben er nog lang niet.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Kevin-R34
  • Kevin-R34's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Spammer
Lees meer
9 jaren 4 maanden geleden #109166 door Kevin-R34
Beantwoord door Kevin-R34 in topic Technische tips - AC

Ik durf zo ook niet echt te zeggen waar het aan ligt. Ik had me nooit gerealiseerd dat je met 3 schermen wou gaan rijden. Ik heb daar toen ook onderzoek naar gedaan en heb toen wel gelezen dat je voor meerdere schermen beter voor een GTX-8 serie kaart kon gaan. Laat dus maar eens weten hoe dit performed als je alle schermen aan de praat hebt.

Hij zou het toch wel gewoon moeten kunnen doen, zie:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Kevin-R34
  • Kevin-R34's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Spammer
Lees meer
9 jaren 4 maanden geleden #109167 door mjhorenberg
Beantwoord door mjhorenberg in topic Technische tips - AC
Ik zeg ook niet dat het niet kan, want het moet zeker wel kunnen werken. Ik hoop alleen dat de kaart zwaar genoeg is om de 3 schermen goed te kunnen laten draaien. Maar er is maar 1 manier om er achter te komen en dat is proberen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 4 maanden geleden #109168 door Kevin-R34
Beantwoord door Kevin-R34 in topic Technische tips - AC

Ik zeg ook niet dat het niet kan, want het moet zeker wel kunnen werken. Ik hoop alleen dat de kaart zwaar genoeg is om de 3 schermen goed te kunnen laten draaien. Maar er is maar 1 manier om er achter te komen en dat is proberen.

Inderdaad. Ik laat het zeker nog weten tegen de tijd dat ik die 3 schermen aan de praat heb gekregen. Kan nog wel tijdje duren vrees ik. Op het moment heb ik even geen idee meer wat ik nog kan proberen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Kevin-R34
  • Kevin-R34's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Spammer
Lees meer
9 jaren 4 maanden geleden - 9 jaren 4 maanden geleden #109169 door Illoeminati
Beantwoord door Illoeminati in topic Technische tips - AC
Doet hij ook raar bij andere spelletjes?
Weet niet of dit help, vanaf pg 15 www.nvidia.com/content/geforce-gtx/GTX_760_User_Guide.pdf
Laatst bewerkt 9 jaren 4 maanden geleden door Illoeminati.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 4 maanden geleden #109171 door Kevin-R34
Beantwoord door Kevin-R34 in topic Technische tips - AC
Ik heb het opgelost gekregen. Resolutie was in de game zelf nog niet aangepast op de setting zoals ik hem op Nvidia had gezet Dit moet je dus doen:

Bij Nvidia onder de 3D instellingen moet je hem op surround configureren
Vervolgens in game op Tripple screen zetten + 5760 x 1080 resolutie.

Meteen even snel getest met pijltjes besturing. Hij ziet er fantastisch uit. Krijg alleen wel bij teveel auto's op de baan ook de warning: CPU Occupancy 95%. Even kijken hoe ik dat uit kan zetten. Als ik er verder niks van merk vind ik het niet zo'n probleem.

Iemand nog tips? Belangrijke aanpassingen in de settings waarvan jullie zeggen. Dit is absoluut aan te raden.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Kevin-R34
  • Kevin-R34's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Spammer
Lees meer
9 jaren 4 maanden geleden #109172 door Kevin-R34
Beantwoord door Kevin-R34 in topic Technische tips - AC
@Mark, Binnenkort zal ik even filmpje maken om te laten zien hoe het eruit ziet.

Ik was voor de rest sowieso nog van plan om die dashmeter pro voor op de tablet te kopen. Lijkt me wel gaaf om onder mijn middelste scherm te zetten. Hoe dat gaat werken moet ik ook nog even uitvogelen :P

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Kevin-R34
  • Kevin-R34's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Spammer
Lees meer