AC - Hardware topic

9 jaren 5 maanden geleden - 9 jaren 5 maanden geleden #108571 door Jilt
AC - Hardware topic werd gestart door Jilt

Thanks! Dat het spel eigelijk nooit af is, is eigelijk alleen maar een voordeel. Games die om de zoveel jaar uitgebracht worden zijn klaar, met nog een paar updates er bovenop en that's it. En wachten tot de volgende serie wat pas weer een grote stap vooruit kan zijn.. Terwijl Assetto Corsa dus eigelijk gewoon altijd hetzelfde spel blijft die ze steeds beter en beter maken. Dat steam bied wel gigantisch veel ontwikkelingspotentieel. Vind het erg interessant. Ik ga er voorlopig wel sowieso nog even mee wachten tot het moment dat ze het spel compleet beginnen te hebben. Dus een goede uitgewerkte en fuctionele multiplayer, carriere, meer auto's en als dingetjes als de gevoeligheid bij contact verbeteren..

Het lijkt er zeker op dat deze game dat punt gaat bereiken. Zeker omdat ze zo goed naar de feedback hun klanten luisteren. Ook dat vind ik een heel positief iets wat als muziek in de oren klinkt. Ik zie het helemaal goed komen, alleen vind ik het nog iets te vroeg om nu al zo'n dure investering ervoor te doen.

Thanks ook voor je tips over het aanschaffen van een PC! Ik ben toevallig ook bevriend met een kennis die altijd computerprogrammeur is geweest. Ik denk dat ik tegen die tijd losse onderdelen via hem bestel en dan laat ik hem door hem in elkaar zetten. Dan bespaar ik nog meer geld.

En als ik aan zoiets begin dan kun je het maar beter meteen goed doen ook, dus dan gaat het uiteraard recommended worden. :)


Zo is het! Gaat goed komen lees ik.
Voor wat betreft je opmerkingen tot contact, ik vind dat erg meevallen. Met Mark aan het rotzooien geweest met close racen, maar als je elkaar ongelukkig raakt is het vervelend en achterste voren, maar heb geregeld licht contact, gebeurd er niets.
De game is zeker nog niet perfect, maar er wordt hard aan gewerkt.
Online is heel goed en stabiel. carrière staat op poten en wat mij betreft zitten er al meer dan genoeg auto's en banen in.

Maar ik snap je, effe 700 euro uitgeven is veel voor een spel. Wat in het vat zit..... ;)

( TIP )

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast
Laatst bewerkt 9 jaren 5 maanden geleden door Jilt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jilt
  • Jilt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_Jilt
Lees meer
9 jaren 5 maanden geleden #108572 door Kevin-R34
Beantwoord door Kevin-R34 in topic AC - Hardware topic
Dat is een heel mooi ding voor die prijs!

Ik kwam uit bij zoiets:
gamecomputers.nl/game-pc/axon/axon-extreme/

Als ik daar via mijn kennis wat vanaf kan krijgen, dan vind ik dat ook het overwegen waard. Ik ga het binnenkort even vragen aan hem en laat beide PC's zien met de vraag hoeveel ik kwijt zou zijn als ik losse onderdelen bestel en het via hem in elkaar laat bouwen. Heb er geen haast mee.

Misschien beter om een apart topic hierover te starten zodat we daar in het vervolg over dit onderwerp verder kunnen praten?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 5 maanden geleden - 9 jaren 5 maanden geleden #108577 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic AC - Hardware topic
Hierbij een topic om te bediscussieren en elkaar te helpen, vragen te stellen over alle hardware matige zaken rond Assetto Corsa.

Minimum PC requirements:
  • OS: Windows Vista, 7, 8, 8.1
  • Processor: AMD Athlon X2 2.8 GHZ, Intel Core 2 Duo 2.4 GHZ
  • Memory: 2 GB RAM
  • Graphics: DirectX 10.1 (AMD Radeon HD 6450, Nvidia GeForce GT 460)
  • DirectX: Version 11
  • Network: Broadband Internet connection
  • Hard Drive: 15 GB available space
  • Sound Card: Integrated

Recommended PC requirements:
  • OS: Windows Vista, 7, 8, 8.1
  • Processor: AMD Six-Core CPU, Intel Quad-Core CPU
  • Memory: 6 GB RAM
  • Graphics: DirectX 11 (AMD Radeon HD 7870, Nvidia GeForce GTX 660)
  • DirectX: Version 11
  • Network: Broadband Internet connection
  • Hard Drive: 30 GB available space
  • Sound Card: Integrated

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast
Laatst bewerkt 9 jaren 5 maanden geleden door Jilt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Kevin-R34

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jilt
  • Jilt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_Jilt
Lees meer
9 jaren 5 maanden geleden #108580 door mjhorenberg
Beantwoord door mjhorenberg in topic AC - Hardware topic

Dat is een heel mooi ding voor die prijs!

Ik kwam uit bij zoiets:
gamecomputers.nl/game-pc/axon/axon-extreme/

Als ik daar via mijn kennis wat vanaf kan krijgen, dan vind ik dat ook het overwegen waard. Ik ga het binnenkort even vragen aan hem en laat beide PC's zien met de vraag hoeveel ik kwijt zou zijn als ik losse onderdelen bestel en het via hem in elkaar laat bouwen. Heb er geen haast mee.

Misschien beter om een apart topic hierover te starten zodat we daar in het vervolg over dit onderwerp verder kunnen praten?


Dat is wel een serieus dure PC zeg. Heb je denk ik niet echt nodig om de huidige generatie PC Sims te spelen. Ik heb dit jaar mijn PC ook vervangen voor o.a. AC en ik was rond de 600 euro kwijt. De PC zit ook boven de recommended specs en ik kan er dus nog een hele tijd mee vooruit. PC heb ik verder geheel zelf in elkaar gezet. Is op zich niet zo moeilijk om te doen, mits je weet wat je doet.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 5 maanden geleden #108581 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic AC - Hardware topic
Hahaha, ja dat is precies wat ik bedoel met, als je iets meer kiest, kost het zo een paar euro's meer :laugh: :laugh:

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jilt
  • Jilt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_Jilt
Lees meer
9 jaren 5 maanden geleden - 9 jaren 5 maanden geleden #108600 door Kevin-R34
Beantwoord door Kevin-R34 in topic AC - Hardware topic
Heb het toenstraks gehad met mijn kennis (computerprogrammeur) over een game PC. Het eerste wat hij zei nadat ik hem die PC liet zien van die link was: ZOT! :laugh: Je kan een CPU 16 cores kopen, maar alles boven de 4 cores is zinloos .. AMD 6 core is bullshit, de FX4100 4 core is meer dan snel zat.. Je moet kopen wat nu nodig is en niet wat over 5 jaar nodig is, want dan betaal je 5x zo veel als nodig enz..

Zelf zat hij te denken aan: Voeding 50 euro, CPU 4 core 80 euro, moederbord 40 euro, geheugen 8gb 40 euro, SSD 250GB 130 euro, kast 60 euro, videokaart 120 euro....en DVD-writer 20 euro..

Als het aan hem ligt dan vind hij het goed als ik morgen al met hem de onderdelen ga bestellen om de door hem vervolgens in elkaar laat bouwen. Hij schat dat het rond de 800 gaat zijn en vraagt er alleen en krat bier voor :laugh:
Gaan er in ieder geval voor zorgen dat het net boven recommended uit komt.

Ik denk er nog even over na op welk termijn ik alle onderdelen ga bestellen. Kan al heel snel zijn!

Het staat dan ook meteen zo goed als vast dat ik Project CARS ook op de PC zal aanschaffen. :) Geen gezeik meer met die stuurtjes. Kan ik gewoon mijn G27 houden. Je hebt veel meer mogelijkheden op de PC en daarnaast gaat het daar een stuk serieuzer aan toe. Daar zitten de professionals zeg maar. Ik vrees ervoor dat het niveau online nog meer omlaag gaat met Project CARS op de PS4 door het gedoe met de stuurondersteuning. Veel meer mensen die met controller gaan rijden.. Denk dat ik niet de enige zal zijn die de overstap gaat maken naar de PC.

Die Thrustmaster komt er heel misschien dan ooit nog wel tegen die tijd dat Gran Turismo 7 uit gaat komen op de Playstation, mochten andere sturen dan nog altijd niet ondersteund worden. Zien we dan wel weer.
Laatst bewerkt 9 jaren 5 maanden geleden door Kevin-R34.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jilt

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 5 maanden geleden #108602 door asennagt5
Beantwoord door asennagt5 in topic AC - Hardware topic

Heb het toenstraks gehad met mijn kennis (computerprogrammeur) over een game PC. Het eerste wat hij zei nadat ik hem die PC liet zien van die link was: ZOT! :laugh: Je kan een CPU 16 cores kopen, maar alles boven de 4 cores is zinloos .. AMD 6 core is bullshit, de FX4100 4 core is meer dan snel zat.. Je moet kopen wat nu nodig is en niet wat over 5 jaar nodig is, want dan betaal je 5x zo veel als nodig enz..

Zelf zat hij te denken aan: Voeding 50 euro, CPU 4 core 80 euro, moederbord 40 euro, geheugen 8gb 40 euro, SSD 250GB 130 euro, kast 60 euro, videokaart 120 euro....en DVD-writer 20 euro..

Als het aan hem ligt dan vind hij het goed als ik morgen al met hem de onderdelen ga bestellen om de door hem vervolgens in elkaar laat bouwen. Hij schat dat het rond de 800 gaat zijn en vraagt er alleen en krat bier voor :laugh:
Gaan er in ieder geval voor zorgen dat het net boven recommended uit komt.

Ik denk er nog even over na op welk termijn ik alle onderdelen ga bestellen. Kan al heel snel zijn!

Het staat dan ook meteen zo goed als vast dat ik Project CARS ook op de PC zal aanschaffen. :) Geen gezeik meer met die stuurtjes. Kan ik gewoon mijn G27 houden. Je hebt veel meer mogelijkheden op de PC en daarnaast gaat het daar een stuk serieuzer aan toe. Daar zitten de professionals zeg maar. Ik vrees ervoor dat het niveau online nog meer omlaag gaat met Project CARS op de PS4 door het gedoe met de stuurondersteuning. Veel meer mensen die met controller gaan rijden.. Denk dat ik niet de enige zal zijn die de overstap gaat maken naar de PC.

Die Thrustmaster komt er heel misschien dan ooit nog wel tegen die tijd dat Gran Turismo 7 uit gaat komen op de Playstation, mochten andere sturen dan nog altijd niet ondersteund worden. Zien we dan wel weer.


En weer een console gamer armer !! :laugh: :laugh:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 5 maanden geleden #108603 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic AC - Hardware topic

Heb het toenstraks gehad met mijn kennis (computerprogrammeur) over een game PC. Het eerste wat hij zei nadat ik hem die PC liet zien van die link was: ZOT! :laugh: Je kan een CPU 16 cores kopen, maar alles boven de 4 cores is zinloos .. AMD 6 core is bullshit, de FX4100 4 core is meer dan snel zat.. Je moet kopen wat nu nodig is en niet wat over 5 jaar nodig is, want dan betaal je 5x zo veel als nodig enz..

Zelf zat hij te denken aan: Voeding 50 euro, CPU 4 core 80 euro, moederbord 40 euro, geheugen 8gb 40 euro, SSD 250GB 130 euro, kast 60 euro, videokaart 120 euro....en DVD-writer 20 euro..

Als het aan hem ligt dan vind hij het goed als ik morgen al met hem de onderdelen ga bestellen om de door hem vervolgens in elkaar laat bouwen. Hij schat dat het rond de 800 gaat zijn en vraagt er alleen en krat bier voor :laugh:
Gaan er in ieder geval voor zorgen dat het net boven recommended uit komt.

Ik denk er nog even over na op welk termijn ik alle onderdelen ga bestellen. Kan al heel snel zijn!

Het staat dan ook meteen zo goed als vast dat ik Project CARS ook op de PC zal aanschaffen. :) Geen gezeik meer met die stuurtjes. Kan ik gewoon mijn G27 houden. Je hebt veel meer mogelijkheden op de PC en daarnaast gaat het daar een stuk serieuzer aan toe. Daar zitten de professionals zeg maar. Ik vrees ervoor dat het niveau online nog meer omlaag gaat met Project CARS op de PS4 door het gedoe met de stuurondersteuning. Veel meer mensen die met controller gaan rijden.. Denk dat ik niet de enige zal zijn die de overstap gaat maken naar de PC.

Die Thrustmaster komt er heel misschien dan ooit nog wel tegen die tijd dat Gran Turismo 7 uit gaat komen op de Playstation, mochten andere sturen dan nog altijd niet ondersteund worden. Zien we dan wel weer.


Heel herkenbaar dit, en in een keer ben je om!

Welkom aan boord, bijna dan :laugh:

Enne niet een console gamer armer, gewoon een PC gamer rijker. Console gaming is er toch nog steeds hoor!

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jilt
  • Jilt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_Jilt
Lees meer
9 jaren 5 maanden geleden #108605 door asennagt5
Beantwoord door asennagt5 in topic AC - Hardware topic

[quote=

Enne niet een console gamer armer, gewoon een PC gamer rijker. Console gaming is er toch nog steeds hoor!

Ja,je raad nooit wat ik vorige week gekocht heb....een ps3 :laugh: ...had erge spijt dat ik hem verkocht had, en nu weer overnieuw beginnen :(

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 5 maanden geleden - 9 jaren 5 maanden geleden #108606 door Kevin-R34
Beantwoord door Kevin-R34 in topic AC - Hardware topic
Ja in een keer ben ik om haha :lol: Het zat er wel aan te komen dat ik tot dit besluit zou komen. De gedachtes vielen steeds meer de kant op voor het racen op de PC. Zeker na het nieuws dat Project CARS weer uitgesteld werd.

Je moet het inderdaad zien als een PC gamer rijker :) Ik heb nog altijd mijn ps3. Ik zal vast af en toe nog een GT6 event mee blijven doen. En de PS4 behoud ik gewoon voor shooters en FIFA tussendoor. Kijk er erg naar uit om aan de slag te gaan met AC en om build versies te kunnen spelen van Project CARS. B)
Laatst bewerkt 9 jaren 5 maanden geleden door Kevin-R34.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer