AC voor PS4, welk stuur?

7 jaren 7 maanden geleden #116211 door mjhorenberg
Beantwoord door mjhorenberg in topic AC voor PS4, welk stuur?
Een van de gebruikers in dit topic heeft misschien best een goed punt. Gezamenlijk met alle eigenaren van een CSW V2 een rechtzaak aanspannen tegen Fanatec en Sony. Samen sta je immers veel sterker.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 7 maanden geleden #116212 door Djie
Beantwoord door Djie in topic AC voor PS4, welk stuur?

Een van de gebruikers in dit topic heeft misschien best een goed punt. Gezamenlijk met alle eigenaren van een CSW V2 een rechtzaak aanspannen tegen Fanatec en Sony. Samen sta je immers veel sterker.


Tja denk dat dat wel lastig gaat worden. Degene waar je je dan op moet richten is Fanatec volgens mij. Heb namelijk geen bewijs gezien vanuit Sony over compatibiliteit van race stuurtjes... Fanatec daarentegen heeft dit wel getoond terwijl er geen officiele ondersteuning was. De vraag is dus heeft Fanatec niet iedereen een beetje om de tuin geleid of hebben ze wel degelijk duidelijk gecommuniceerd dat er geen ondersteuning vanuit Sony is en dat men afhankelijk is van de game.

Er zijn dus 3 partijen nodig om dit te laten werken, Fanatec, Sony en Gamedeveloper. In deze situatie lijkt de gamedeveloper de gebeten hond van de politieke/commerciƫle fratsen tussen Fanatec en Sony waarvan de consument de dupe is. Sony zal waarschijnlijk volgens de wet niets verkeerd hebben gedaan maar heeft zeker het consumenten vertrouwen wederom geschaad.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 7 maanden geleden - 7 jaren 7 maanden geleden #116213 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic AC voor PS4, welk stuur?
Ik had ook bij Fanatec e.e.a. gereageerd. Nu een antwoord van Remco van Dijk:

JILT said:
I think it is disturbing that Fanatec blames the producer of the game (who had AC working before official release) and Sony acts like its nose is bleeding. I wander what Fanatec will do to compensate those who have bought a 1500,- euro setup to play on the PS4 with, which turns out not to be working on the PS4 at all.....


Fanatec does not blame anyone, Kunos was forced by Sony to remove Fanatec wheel support from AC in a day-1 patch.
Sony changed their rules and require game devs now to not support 'old' Fanatec hardware, and only an upcoming licensed PS4 wheel from Fanatec. So your set-up does work on the PS4 with existing games, only new games are not allowed by Sony to support current Fanatec hardware.

I hope that the above makes clear that Fanatec is as much a victim of Sony as you are. Therefore, Fanatec is not going to compensate anyone for this.


Remco van Dijk is overigens ook wel een wat grotere naam in de virtual racing scene.
Zo is hij admin en moderator voor Fanatec Forum, maar ook super moderator op het project cars forum....

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast
Laatst bewerkt 7 jaren 7 maanden geleden door Jilt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jilt
  • Jilt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_Jilt
Lees meer
7 jaren 7 maanden geleden #116214 door Djie
Beantwoord door Djie in topic AC voor PS4, welk stuur?
Duidelijk verhaal van Remco, duidelijk dat Sony de aanstichter is!
Toch blijf ik me afvragen of Fanatec de game compatibility (game afhankelijk werking van de stuurtjes) wel duidelijk genoeg heeft gecommuniceerd. Kan me zomaar voorstellen dat velen het logo van de PS4 zagen staan en overgegaan zijn tot een koop. Volgens mij heb je altijd het recht om de producten dan te retourneren omdat het niet voldoet aan de verwachtingen die geschept zijn. Dus zal Fanatec niet zelf iets compenseren maar lijkt me dat je als consument de spullen wel mag inleveren en je geld terug krijgen...

Maargoed ik ben geen jurist.... dus iemand met verstand moet hier maar eens iets nuttigs over zeggen ;)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 7 maanden geleden #116215 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic AC voor PS4, welk stuur?

Duidelijk verhaal van Remco, duidelijk dat Sony de aanstichter is!
Toch blijf ik me afvragen of Fanatec de game compatibility (game afhankelijk werking van de stuurtjes) wel duidelijk genoeg heeft gecommuniceerd. Kan me zomaar voorstellen dat velen het logo van de PS4 zagen staan en overgegaan zijn tot een koop. Volgens mij heb je altijd het recht om de producten dan te retourneren omdat het niet voldoet aan de verwachtingen die geschept zijn. Dus zal Fanatec niet zelf iets compenseren maar lijkt me dat je als consument de spullen wel mag inleveren en je geld terug krijgen...

Maargoed ik ben geen jurist.... dus iemand met verstand moet hier maar eens iets nuttigs over zeggen ;)


Is dat een andere manier om te zeggen dat ik mijn mond moet houden Frank? :laugh: :P

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jilt
  • Jilt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_Jilt
Lees meer
7 jaren 7 maanden geleden - 7 jaren 7 maanden geleden #116216 door Djie
Beantwoord door Djie in topic AC voor PS4, welk stuur?
Hahahah nee heb jou niets over legal stuff zien schrijven :) Eigenlijk een zinnetje waarin staat dat alles wat ik schrijf onzin kan zijn ;)

Ben dus oprecht :whistle: benieuwd naar de rechten van consument bij een dergelijke situatie!
Laatst bewerkt 7 jaren 7 maanden geleden door Djie.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer